kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát
Kiadó: | Filmtudományi Intézet |
---|---|
Kiadás helye: | Budapest |
Kiadás éve: | |
Kötés típusa: | Könyvkötői kötés |
Oldalszám: | 665 oldal |
Sorozatcím: | Filmművészeti könyvtár |
Kötetszám: | 22-23 |
Nyelv: | Magyar |
Méret: | 20 cm x 14 cm |
ISBN: | |
Megjegyzés: | Megjelent 520 példányban. Kézirat. |
I. kötet | |
Előszó | 7 |
Bevezetés | 19 |
A fényképezés | 21 |
Történelmi áttekintés | 22 |
Korai nézetek és irányzatok | 22 |
Mai nézetek és irányzatok | 30 |
Módszeres megfontolások | 38 |
Az alapvető esztétikai elv | 38 |
A fotográfus megközelítése | 41 |
Affinitások | 51 |
Hatások | 56 |
A művészet kérdései | 59 |
A film általános jellemvonásai | 63 |
Alapfogalmak | 65 |
A kifejezőeszköz sajátosságai | 66 |
A két főirányzat | 69 |
Lumiére és Mélies | 70 |
A realista irányzat | 76 |
A formaalkotó irányzat | 79 |
A két irányzat összeütközése | 81 |
Kinematográfiai megközelítés | 82 |
A művészet kérdései | 86 |
A fizikai lét megragadása | 91 |
Rögzítő funkciók | 92 |
A mozgás | 92 |
Élettelen tárgyak | 97 |
Feltáró funkciók | 99 |
Rendszerint nem látható dolgok | 99 |
Tudatunkat megbénító jelenségek | 121 |
A valóság különleges formái | 124 |
Eredendő rokonságok | 127 |
Beállíthatatlanság | 127 |
A véletlen | 131 |
A végtelenség | 134 |
Huszonnégy egymást követő óra | 134 |
Átmenetek | 135 |
A meghatározatlanság | 143 |
Pszichofizikai összefüggések | 143 |
A film-szerkesztés alapelve | 146 |
Az "életfolyam" | 150 |
Ismét az utca | 151 |
Színpadi körjátékok | 153 |
Színterek és alkotóelemek | 157 |
Történelem és fantázia | 159 |
Történelem | 159 |
Nehézségek | 159 |
Megalkuvások | 163 |
Fantázia | 170 |
Az analízis sémái | 172 |
Színpadszerű megoldások | 174 |
Kinematográfiai eszközök alkalmazása | 180 |
A fizikai valóság kifejezései | 187 |
Észrevételek a színészről | 193 |
Tulajdonságok | 193 |
A vitalitás | 195 |
Esetlegesség | 196 |
A fizikum | 198 |
Funkciók | 199 |
Tárgy a tárgyak között | 201 |
Típusok | 202 |
A nem színész | 202 |
A hollywoodi sztár | 206 |
A hivatásos színész | 208 |
Dialógus és hang | 211 |
Bevezetés | 211 |
Kezdeti aggodalmak | 211 |
Alapvető követelmények | 213 |
A dialógus | 214 |
A beszélt szó szerepe | 214 |
A szinkronizálás különböző módjai | 230 |
Maguk a hangok | 256 |
A hangok természetéről | 256 |
A hangok szimbolikus jelentőségének kiaknázása | 259 |
Szerep | 263 |
A szinkronizálás módjai | 265 |
A zene | 275 |
A zene fiziológiai funkciói | 275 |
A film őskorában | 275 |
A zene, a képek és a néző | 276 |
Esztétikai funkciók | 289 |
Kommentáló zene | 269 |
Valóságos zene | 300 |
A zene, mint a film központi magja | 316 |
A néző | 325 |
Hatások | 325 |
Az érzékszervekre gyakorolt hatás | 326 |
Csökkenő tudatosság | 328 |
Kis kitérő: propaganda és film | 330 |
Álmodozás | 337 |
Engedmények | 344 |
Film és televízió | 344 |
Élet-éhség | 346 |
Az életfelfogás | 350 |
A film az élet "csillogó kereke" | 351 |
Gyermeki mindenhatóság | 352 |
Visszatérés álomországból | 354 |
A kompozíció | 361 |
A kísérleti film | 363 |
Bevezetés: a filmek két fő típusa | 363 |
Eredetek | 367 |
Az avantgárd-mozgalom | 367 |
Az avantgárd példamutatása | 368 |
Avantgárd célkitűzések | 369 |
A történet körüli viták | 369 |
Kinematográfikus nyelvezet | 3771 |
A fizikai valóság | 372 |
"A legkevésbé realista művészet" | 374 |
Avantgárd irányzatok | 376 |
"ENTR' ACTE" | 376 |
Ritmusláz | 379 |
Minden a tartalom | 387 |
Következtetések | 396 |
Tényközlő filmek | 399 |
Bevezetés | 399 |
Műfajok | 399 |
Jellegzetességek | 400 |
Körülhatárolás | 401 |
Képzőművészeti filmek | 403 |
A háromdimenziójú valószerűség növekvése | 403 |
Kísérletező irányzat | 405 |
A dokumentáló irányzat | 412 |
Dokumentumfilmek | 415 |
A figyelem összpontosítása a fizikai valóságra | 416 |
A fizikai valóság semmibevevése | 427 |
Újra felbukkan a story | 437 |
A színpadi történet | 443 |
Bevezetés | 443 |
Forma és tartalom | 443 |
Egy nem-kinematográfikusu story-típus | 444 |
Eredet és források | 445 |
Jellegzetességek | 449 |
Az emberi kapcsolatok hangsúlyozása | 449 |
Komplex egységek | 450 |
A jelentés különválasztható gyökerei | 454 |
Egész, amelynek célja van | 455 |
Áthidaló kísérletek | 456 |
A "legcsodálatosabb dolgok" | 456 |
Két alternatíva | 464 |
Összegezés | 474 |
Megoldhatatlan dilemma | 474 |
Dicséretreméltó megoldatlanság D. W. Griffithnél | 476 |
Közjáték: a film és a regény | 479 |
Hasonlóságok | 479 |
A film és a regény egyaránt az élet teljességének megragadására törekszik | 479 |
A film és a regény egyaránt végtelenségre törekszik | 481 |
Eltérések | 482 |
Formai sajátosságok | 482 |
Két világ | 488 |
Regények filmrealkalmazásáról | 493 |
Küllönbségek a kinematográfikus minőségekben | 493 |
A regények tartalma | 494 |
Kinematográfikus adaptáció | 495 |
Nem kinematográfikus adaptáció | 499 |
A "talált történet" és az epizód | 505 |
A "talált történet" | 506 |
Meghatározások | 506 |
Típusok | 507 |
Az epizód | 517 |
Meghatározások | 517 |
Típusok | 519 |
Szerkezet | 523 |
A keret-megoldás | 535 |
Tartalmi kérdések | 539 |
A tartalom három aspektusa | 539 |
Nem kinematográfikus tartalom | 541 |
Fogalmi okfejtés | 542 |
A tragikum | 544 |
Kinematográfikus tartalom | 555 |
Témakör | 555 |
Alapgondolatok | 559 |
Epilógus | 581 |
A film korunkban | 583 |
Felsőbbség illeti-e meg a benső életet? | 583 |
Az intellektuális világ | 587 |
"Régi hitek romjai" | 587 |
Lehetőségek | 589 |
Utak a semmibe | 595 |
Feladatok | 602 |
A tapasztalat és annak anyaga | 605 |
"A naplemente pompája" | 605 |
A kezünk ügyében lévő valóság | 608 |
A fizikai valóság, mint a film területe | 610 |
A fizikai valóság felszabadítása | 613 |
Művészet, amely más mint a többi | 613 |
A mindennapi élet pillanatai | 619 |
Tárgyi bizonyítékok | 622 |
A lábtól a csúcsig | 630 |
"The Family of Man" | 632 |
Bibliográfia | 637 |
Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.