1.067.339

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

A film elmélete I-II.

A fizikai valóság feltárása/Kézirat

Szerző
Fordító
Lektor
Budapest
Kiadó: Filmtudományi Intézet
Kiadás helye: Budapest
Kiadás éve:
Kötés típusa: Könyvkötői kötés
Oldalszám: 665 oldal
Sorozatcím: Filmművészeti könyvtár
Kötetszám: 22-23
Nyelv: Magyar  
Méret: 20 cm x 14 cm
ISBN:
Megjegyzés: Megjelent 520 példányban. Kézirat.
Értesítőt kérek a kiadóról
Értesítőt kérek a sorozatról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Tartalom

I. kötet
Előszó7
Bevezetés19
A fényképezés21
Történelmi áttekintés22
Korai nézetek és irányzatok22
Mai nézetek és irányzatok30
Módszeres megfontolások38
Az alapvető esztétikai elv38
A fotográfus megközelítése41
Affinitások51
Hatások56
A művészet kérdései59
A film általános jellemvonásai63
Alapfogalmak65
A kifejezőeszköz sajátosságai66
A két főirányzat69
Lumiére és Mélies70
A realista irányzat76
A formaalkotó irányzat79
A két irányzat összeütközése81
Kinematográfiai megközelítés82
A művészet kérdései86
A fizikai lét megragadása91
Rögzítő funkciók92
A mozgás92
Élettelen tárgyak97
Feltáró funkciók99
Rendszerint nem látható dolgok99
Tudatunkat megbénító jelenségek121
A valóság különleges formái124
Eredendő rokonságok127
Beállíthatatlanság127
A véletlen131
A végtelenség134
Huszonnégy egymást követő óra134
Átmenetek135
A meghatározatlanság143
Pszichofizikai összefüggések143
A film-szerkesztés alapelve146
Az "életfolyam"150
Ismét az utca151
Színpadi körjátékok153
Színterek és alkotóelemek157
Történelem és fantázia159
Történelem159
Nehézségek159
Megalkuvások163
Fantázia170
Az analízis sémái172
Színpadszerű megoldások174
Kinematográfiai eszközök alkalmazása180
A fizikai valóság kifejezései187
Észrevételek a színészről193
Tulajdonságok193
A vitalitás195
Esetlegesség196
A fizikum198
Funkciók199
Tárgy a tárgyak között201
Típusok202
A nem színész202
A hollywoodi sztár206
A hivatásos színész208
Dialógus és hang211
Bevezetés211
Kezdeti aggodalmak211
Alapvető követelmények213
A dialógus214
A beszélt szó szerepe214
A szinkronizálás különböző módjai230
Maguk a hangok256
A hangok természetéről256
A hangok szimbolikus jelentőségének kiaknázása259
Szerep263
A szinkronizálás módjai265
A zene275
A zene fiziológiai funkciói275
A film őskorában275
A zene, a képek és a néző276
Esztétikai funkciók289
Kommentáló zene269
Valóságos zene300
A zene, mint a film központi magja316
A néző325
Hatások325
Az érzékszervekre gyakorolt hatás326
Csökkenő tudatosság328
Kis kitérő: propaganda és film330
Álmodozás337
Engedmények344
Film és televízió344
Élet-éhség346
Az életfelfogás350
A film az élet "csillogó kereke"351
Gyermeki mindenhatóság352
Visszatérés álomországból354
A kompozíció361
A kísérleti film363
Bevezetés: a filmek két fő típusa363
Eredetek367
Az avantgárd-mozgalom367
Az avantgárd példamutatása368
Avantgárd célkitűzések369
A történet körüli viták369
Kinematográfikus nyelvezet3771
A fizikai valóság372
"A legkevésbé realista művészet"374
Avantgárd irányzatok376
"ENTR' ACTE"376
Ritmusláz379
Minden a tartalom387
Következtetések396
Tényközlő filmek399
Bevezetés399
Műfajok399
Jellegzetességek400
Körülhatárolás401
Képzőművészeti filmek403
A háromdimenziójú valószerűség növekvése403
Kísérletező irányzat405
A dokumentáló irányzat412
Dokumentumfilmek415
A figyelem összpontosítása a fizikai valóságra416
A fizikai valóság semmibevevése427
Újra felbukkan a story437
A színpadi történet443
Bevezetés443
Forma és tartalom443
Egy nem-kinematográfikusu story-típus444
Eredet és források445
Jellegzetességek449
Az emberi kapcsolatok hangsúlyozása449
Komplex egységek450
A jelentés különválasztható gyökerei454
Egész, amelynek célja van455
Áthidaló kísérletek456
A "legcsodálatosabb dolgok"456
Két alternatíva464
Összegezés474
Megoldhatatlan dilemma474
Dicséretreméltó megoldatlanság D. W. Griffithnél476
Közjáték: a film és a regény479
Hasonlóságok479
A film és a regény egyaránt az élet teljességének megragadására törekszik479
A film és a regény egyaránt végtelenségre törekszik481
Eltérések482
Formai sajátosságok482
Két világ488
Regények filmrealkalmazásáról493
Küllönbségek a kinematográfikus minőségekben493
A regények tartalma494
Kinematográfikus adaptáció495
Nem kinematográfikus adaptáció499
A "talált történet" és az epizód505
A "talált történet"506
Meghatározások506
Típusok507
Az epizód517
Meghatározások517
Típusok519
Szerkezet523
A keret-megoldás535
Tartalmi kérdések539
A tartalom három aspektusa539
Nem kinematográfikus tartalom541
Fogalmi okfejtés542
A tragikum544
Kinematográfikus tartalom555
Témakör555
Alapgondolatok559
Epilógus581
A film korunkban583
Felsőbbség illeti-e meg a benső életet?583
Az intellektuális világ587
"Régi hitek romjai"587
Lehetőségek589
Utak a semmibe595
Feladatok602
A tapasztalat és annak anyaga605
"A naplemente pompája"605
A kezünk ügyében lévő valóság608
A fizikai valóság, mint a film területe610
A fizikai valóság felszabadítása613
Művészet, amely más mint a többi613
A mindennapi élet pillanatai619
Tárgyi bizonyítékok622
A lábtól a csúcsig630
"The Family of Man"632
Bibliográfia637

Siegfried Kracauer

Siegfried Kracauer műveinek az Antikvarium.hu-n kapható vagy előjegyezhető listáját itt tekintheti meg: Siegfried Kracauer könyvek, művek
Megvásárolható példányok

Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.

Előjegyzem