kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát
Kiadó: | Hatschek és Farkas |
---|---|
Kiadás helye: | Budapest |
Kiadás éve: | |
Kötés típusa: | Tűzött kötés |
Oldalszám: | 320 oldal |
Sorozatcím: | |
Kötetszám: | |
Nyelv: | Magyar |
Méret: | 21 cm x 15 cm |
ISBN: | |
Megjegyzés: | Fekete-fehér fotókkal, ábrákkal illusztrálva. Nyomtatta Tipográfiai Műintézet. |
A kép megelevenedik: A kinematográfia története | |
Egy kis őskutatás: a kép megelevenedik | 9 |
A megmozdult kép és a bűvös lámpa. Közönség az egyetlen néző helyén | 18 |
Hét nép, mint Homérosért | 25 |
"Egy, a' világosságtudomány reguláji szerént készült szekrény" | 28 |
Daguerre, az istenkáromló francia | 35 |
A fogvatartott kép és a rabulejtett pillanat | 43 |
A csodakerék és a camera obscura szövetségre lépnek | 54 |
A dobozba zárt mozdulat, az életre kelt fénykép | 69 |
Új művészet születik. A film őskora és hőskora | |
A megmozdult kép mámora | 87 |
Új művészet születik | 96 |
A filmjáték őstörténete. Eorges Méliés kora | 99 |
Az ősburleszk | 108 |
A képközi felírás megjelenése | 114 |
A mesevezető és beszéltető felírás | 121 |
A filmjáték eltévelyedése és megtérése | 124 |
A filmművészet hőskora. A filmstílus kialakulása | 134 |
A filmművészet első gyümölcsei | |
A filmregény virágzása | 149 |
Kísérlet a filmdráma megteremtésére | 166 |
Asta Nielsen | 175 |
A filmvígjáték és filmburleszk külön utakon | 200 |
A film halhatatlansága | 211 |
A filmjáték dramaturgiája | |
A filmjáték dramaturgiája | 227 |
A filmszerkezet alappillére | 229 |
A cselekménysűrítés módjai. Szökellés az Időben | 233 |
Az egyidejűség filmszerű kifejezése | 238 |
A fényképezési távolságok váltogatása. Szökellés a Térben | 249 |
Személytelen nézőpont és a hős nézőpontja | 254 |
A jelenet-mozaik drámai összeillesztése | 260 |
A képzelet a valóságra sugárzik | 266 |
A filmmese tagolása | 271 |
A színtér kinyílik és megmozdul | 275 |
A filmjelenet egyértelműsége. Képszerűség és drámahatás | 281 |
Látszat és valóság. A filmhatás realizmusa | 288 |
A filmszínész alakítása | |
Az alakítás mozaikszerűsége | 301 |
A játékmozzanat kiszakítása és hangsúlyozása | 304 |
A filmjátszás optikai korlátai | 309 |
Közönségnek - közönség nélkül | 312 |