1.059.310

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

A festők terei

A képi elbeszélés Giotto óta

Szerkesztő
Fordító
Lektor
Budapest
Kiadó: Kijárat Kiadó
Kiadás helye: Budapest
Kiadás éve:
Kötés típusa: Ragasztott papírkötés
Oldalszám: 201 oldal
Sorozatcím: Spatium
Kötetszám: 3
Nyelv: Magyar  
Méret: 24 cm x 17 cm
ISBN: 963-9529-13-3
Megjegyzés: Fekete-fehér reprodukciókkal illusztrálva.
Értesítőt kérek a kiadóról
Értesítőt kérek a sorozatról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Előszó

Az 1300 körüli itáliai festészettel új fejezet kezdődik a képi elbeszélés történetében. A festőket foglalkoztató feladatok és témák nem változnak, mennyiben járultak hozzá e korszakos fordulathoz... Tovább

Előszó

Az 1300 körüli itáliai festészettel új fejezet kezdődik a képi elbeszélés történetében. A festőket foglalkoztató feladatok és témák nem változnak, mennyiben járultak hozzá e korszakos fordulathoz művészettechnikai és médiatörténeti fejlemények, külön vizsgálat tárgyát kellene hogy képezze. Most csupán arra a tényre összpontosítok, hogy ekkortól kezdve képek számára és által tereket rendeztek be. Ez a folyamat a festészet rendszerének egészét érinti. Ahhoz vezet, hogy az egyes képi mezők sajátos súlya megnő. Eddig az egész nagyobbnak számított, mint részeinek összessége, a műalkotás értelme vonatkoztatási értelem volt, mely önállótlan elemek együtteséből származott. Nem mintha a nagy képi összességek és utalási összefüggések korszaka egy csapásra véget ért volna. Giotto Capella dell'Arenája, melynek gazdag képállománya a következő fejezet tárgya, a fal, a festészet és a tér diszpozitív kezelése szempontjából kivételes teljesítménynek tekinthető. Azok a változások, amelyek a képi mezőn belül végbemennek, ideiglenesen a vonatkoztatás elvének az egyes kép képi világára történő átviteleként foghatók föl. A külső vonatkozás belsővé válik. Vissza

Tartalom

Bevezetés9
Tizenegyedik század - Mély terek
Giotto - Mária háza17
Belső és külső17
Látványterek26
A látványnyílás és a cselekménynyílás29
A ház kronotoposza31
Ancillae Narrationis33
Elbeszélő architektúra35
A Dekameron összehasonlításképpen37
Pietro Lorenzetti angyali üdvözlete40
A csere42
Szerkezet és szövet: Az elbeszélés anyaga46
A sienaiak - az elbeszélés háza49
Mellékterek - hátsó terek: szolgálók és szolgálónők49
A nyílások mint időzsilipek55
Ambrogio Lorenzetti és a Perspectival Fallacy feltalálása63
Filippo Lippi - A ház elvesztése63
Filippo Lippi gyerekkora64
István gyerekkora68
Topofóbia73
Filippo Lippi Ancillae Narrationisa: A nimfa73
A 15. század - Mélységterek
A mélység mint a cselekvési és szemléleti tér87
A mélység narrativizálása87
Masaccio (?) születési tányérja89
A quattrocento üdvözletei93
Michael Pacher: Cselekvő mélység94
A ház kronotoposza a németalföldieknél99
A ház berendezése történetekkel99
Mélységalapok északon102
Mélységalap délen: Filippo Lippi egy Madonnája105
Az enteriőr108
Az egymásmögöttiség rendje112
Megfordított térrendek113
Rogier van Der Weyden és a palota kronotoposza117
Rogier János-oltára117
A palota kronotoposza123
Nyílások és nyilvánosság128
A szemlélés tere132
Az út kronotoposza I.138
Fra Angelico visitatiója141
Az út kronotoposza II. - a keresztút141
A Golgotára vezető út Van Eyck egyik képén153
Az út a Golgotára Jacopo Tintorettónál és Arent de Geldernél153
Az út a Golgotáról Van Eyck egy kompozícióján165
Az út a Golgotáról Antonello da Messináról és Andrea Mantegnánál171
Epilógus175
Jegyzetek189
Megvásárolható példányok

Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.

Előjegyzem