kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát
Kiadó: | Műszaki Könyvkiadó |
---|---|
Kiadás helye: | Budapest |
Kiadás éve: | |
Kötés típusa: | Könyvkötői kötés |
Oldalszám: | 276 oldal |
Sorozatcím: | Fotosorozat |
Kötetszám: | |
Nyelv: | Magyar |
Méret: | 17 cm x 12 cm |
ISBN: | |
Megjegyzés: | Három mű egy kötetben. Fekete-fehér fotókkal és számos ábrával illusztrálva. Tankönyvi számok: 30 032; 30 008 és 651. A 2-3. mű 1957-ben jelent meg. |
A fényképezés ábécéje | |
Ismerkedés a szerszámokkal | |
A fényképezőgépről általában | 3 |
Dobozos (box) gépek | 5 |
Csapódó vagy kiugró gépek | 6 |
Tükörreflex gépek | 10 |
Kisfilmes gépek | 12 |
A fényképezőgép alkatrészeinek részletes ismertetése | 15 |
Objektív | 15 |
Kereső | 21 |
Zárszerkezet | 23 |
Távolságmérő | 25 |
Állvány | 25 |
Megvilágításmérő | 27 |
A negatívanyag | 30 |
A fényképezés gyakorlata | |
A negatívanyag behelyezése | 38 |
A háttér és a környezet megválasztása | 40 |
A gép tartása | 44 |
A távolság beállítása | 50 |
A mélységélesség beállítása | 52 |
A paralaxis kiegyenlítése | 56 |
A világítás | 59 |
A megvilágítási idő meghatározása | 61 |
Távlati hatás (perspektíva) | 68 |
A fényképezés befejezése után | 71 |
Kisfilmes fényképezés | |
Bevezetés | 3 |
A kisfilmes fényképezés problémái | 5 |
Az élesség | 5 |
Az élesség fogalma. Elmozdulásos életlenség. Elrázás. Pontos expozíció. Méretkihasználás. Életlenség az előhívás következtében. Hibalehetőségek a nagyításnál | |
A szemcse | 17 |
A régi és az új módszer. Filmek. Előhívók | |
A gradáció | 24 |
A legkedvezőbb gradáció. Anyagszerűség és tónusgazdagság. Javítási lehetőségek a nagyításnál. A negatívok korrigálása. A nagyítások kémiai korrigálása. A latenzifikálás | |
A negatívok tisztaságáról | |
A por. Szennyeződés az oldatokban. A mosóvíz. A szárítás. A kész film | |
A kisfilmes fényképezés lehetőségei | 40 |
Életszeűség | 40 |
A rendezés. A fényhatás. A környezet és a háttér | |
Mozgékonyság | 55 |
Állvány használata. Kézből való fényképezés | |
Mozgásfényképezés | 59 |
Sport. Tánc. Cirkusz. Különböző géptípusok előnyei és hátrányai. A vaku. Az akciókép | |
Mélységi kompozíció | 73 |
Mélységélesség. Foltritmus. Vonalvezetés | |
A cserélhető objektívok | 77 |
Az egyszerű használat módja. A perspektíva megválasztása. Veszélyek. Levegő perspektíva. Képkivágás | |
Fényképezés kedvezőtlen világítás mellett | 84 |
A meglevő fény. Fénymérés. Éjszakai felvétel. Alkonyat. Derítés vakuval | |
Hol a hiba? | |
Előszó | 3 |
A felvételezés hibái | |
Mikor helytelen okromatikus negatív használata? | 5 |
Ne mindent pánanyagra! | 6 |
Nem minden az érzékenység! | 6 |
Miért nem megy a film a gépbe? | 7 |
Vigyázzunk a töltéskor! | 8 |
Mire jó az ellenorsó? | 9 |
Mitől kapott fényt a negatív? | 9 |
A számláló szerkezet is fontos | 10 |
Felvételre kész a gép? | 11 |
Üres a film? - Talán elfelejtkeztünk a sapkáról? | 11 |
Párás az objektív? | 12 |
Piszkos objektív - "lágy" kép | 12 |
Miért nem egyenletes fedettségű a negatív? | 12 |
Vigyázzunk a géptáskára - de ne fényképezzünk! | 14 |
Miért nincs lába, miért nincs feje? | 14 |
Használjuk ki a képmezőt | 15 |
Miért nagy a fej, miért nagy az orr? | 16 |
Mikor nem jó alulról fényképezni? | 16 |
Mikor nem jó felülről fényképezni? | 17 |
Miért nem éles a kép? | 18 |
Hová állítsuk az élességet? | 21 |
Miért nem éles mindenütt? | 21 |
Néha az a jó, ha nem minden éles | 23 |
Hová lett a szép felhő? | 23 |
Köd előttem, köd utánam! | 24 |
Tanuljuk meg a kiegészítő (komplementer) színeket! | 24 |
Nem mindig szabad a zárat két sebesség közé állítani! | 25 |
Miért maradt nyitva a zár? | 26 |
Miért nem nyílt ki a zár? | 26 |
Mire vigyázzunk mozgás- és sportfelvételeknél? | 26 |
Miért nem látszik, hogy esett a hó? | 28 |
Mozgásfelvételnél mennyit exponáljunk? | 28 |
Sportfelvétel Box-géppel | 29 |
A napállásra is ügyeljünk! | 31 |
Miért látszik tükröződés a gépen? | 34 |
Hiába a napellenző - ha a fényforrás a lencsébe világít | 34 |
Miért szürke a kép? | 35 |
Miért szürke a fehér hó? | 36 |
Lángoló haj, fekete arc | 36 |
Miért égett ki azonnal az izzó? | 37 |
Miért égett ki a biztosíték, miért csapódott le a villanyóra? | 37 |
Miért kemény az arc világítása? | 39 |
Miért nem használtuk ki az izzó erősségét? | 39 |
Csak azt világítsuk, amit fényképezni akarunk | 40 |
Miért nyúlt meg az orr? | 40 |
Mennyit exponáljunk műfénynél? | 41 |
Miért egyenlőtlen megvilágítású a reprodukció? | 41 |
A negatíveljárás hibái | |
Miért akad a film a csigamentes tankban? | 42 |
Miért üres a negatív? | 42 |
Miért üveges a negatív? | 44 |
Miért fekete a negatívok egy része? | 44 |
Miért túlfeketedett a negatív? | 45 |
Kör alakú sötét folt a negatívon | 46 |
Világos pettyek, foltok, csíkok a negatívon | 47 |
Miért karcos és sérült a negatív? | 48 |
Apró fekete foltok a negatívon | 49 |
Lecsurgás a negatívon | 50 |
Márványosodás | 51 |
A fényérzékeny réteg megolvadása | 51 |
Fekete sarkos folt a negatívon | 52 |
Elektromos kisülés | 52 |
Ujjlenyomat a negatívon | 53 |
Fátyolos negatív | 54 |
Eltávolítható (szürke, sárga vagy színjátszó) fátyol | 54 |
Bágyadt, szürke negatív | 55 |
Túlságosan kemény negatív | 56 |
Pozitívra fordult negatív | 57 |
Gombás negatív | 57 |
Rögzítőfoltok a negatívon | 57 |
Szolarizáció | 59 |
Összeragadt negatív | 59 |
Film mosásából és szárításából eredő hibák | 60 |
Utánkezelés | 61 |
A pozitíveljárás hibái | |
Éles negatív, életlen másolat | 63 |
A másolás hibái | 63 |
Feketedés a papírkép szélén | 63 |
Fekete pontok, vonások a pozitív képen | 64 |
Világos foltok, pontok, pettyek a pozitív képen | 65 |
Miért szürke a pozitív kép? | 66 |
Miért sárga a pozitív kép? | 68 |
Miért zöldes a pozitív kép? | 69 |
Miért életlen a világítás? | 69 |
Miért világosak a képsarkok? | 70 |
Miért világosabb a kép közepe? | 70 |
Visszaverődő fények | 70 |
Poros, karcos negatívtartó | 72 |
Fekete karikák, erezések a képen (Newton-gyűrűk) | 72 |
Miért ragad a film a negatívtartó üveghez? | 73 |
Összefutó vonalak kiküszöbölése | 74 |
Miért túl sötét vagy túl világos a pozitív kép? | 75 |
Nem jön kép a pozitívon? | 75 |
Bágyadt, szürke pozitív kép | 76 |
Túl kemény a pozitív kép | 76 |
Melyik papír hogyan feketedik? | 77 |
Egy nagyítási mesterfogás | 77 |
Szemcsés a pozitív kép? | 77 |
Kevés mosás - rövid életű kép | 79 |
A tükörfényesedés hibái | 79 |
A vegyszerek tárolása | 79 |
Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.