Fülszöveg
A fenntartható fejlődés az élet valamennyi területén azt a célt szolgálja, hogy utódaink is hozzájuthassanak azokhoz a természeti erőforrásokhoz, amelyekkel mi rendelkezünk. Napjainkra ez a felfogás elterjedt a turizmusban is. A Turizmus Világszervezete (WTO) az Utazási és Turisztikai Világtanáccsal (WTTC) és más nemzetközi szervezetekkel összefogva az utóbbi években közzétette az Agenda 21 a turizmusban című dokumentumot, valamint konferenciákat szervezett és számos tanulmányt jelentetett meg a témáról.
A fenntartható turizmus fejlesztése kiadásával a WTO a fenntarthatóság gyakorlati megvalósításához igyekszik segítséget nyújtani az érdeklődőknek. A könyv a fenntartható fejlődés fogalma mellett bemutatja a megvalósítás fö eszközeit és technikáit, valamint a turizmusban szerepet játszó emberekre és intézményekre háruló feladatokat.
A turizmusban a fő vonzerőt a természeti és kulturális környezet képviseli. Ha nem óvjuk meg őket, akkor hosszabb távon az ágazat létalapját...
Tovább
Fülszöveg
A fenntartható fejlődés az élet valamennyi területén azt a célt szolgálja, hogy utódaink is hozzájuthassanak azokhoz a természeti erőforrásokhoz, amelyekkel mi rendelkezünk. Napjainkra ez a felfogás elterjedt a turizmusban is. A Turizmus Világszervezete (WTO) az Utazási és Turisztikai Világtanáccsal (WTTC) és más nemzetközi szervezetekkel összefogva az utóbbi években közzétette az Agenda 21 a turizmusban című dokumentumot, valamint konferenciákat szervezett és számos tanulmányt jelentetett meg a témáról.
A fenntartható turizmus fejlesztése kiadásával a WTO a fenntarthatóság gyakorlati megvalósításához igyekszik segítséget nyújtani az érdeklődőknek. A könyv a fenntartható fejlődés fogalma mellett bemutatja a megvalósítás fö eszközeit és technikáit, valamint a turizmusban szerepet játszó emberekre és intézményekre háruló feladatokat.
A turizmusban a fő vonzerőt a természeti és kulturális környezet képviseli. Ha nem óvjuk meg őket, akkor hosszabb távon az ágazat létalapját veszélyeztetjük. A fenntarthatóság eléréséhez azonban kevés a környezet védelme, bár sokan csak ezt hangsúlyozzák. Az igazi fenntartható turizmus egyszerre környezetbarát és marketingszemléletű, mert ha csak a környezetet kíméljük, de nem Jön a látogató, akkor a turisztikai vállalkozások beszüntetik tevékenységüket, és a helyi lakosok is csalódnak (vagy a turistáktól származó bevételek híján sokszor maguk károsítják természeti környezetüket).
A fenntarthatóság elérésének alapvető feltétele a tervezés. A terveket meg is kell valósítani, ehhez feladataikat Jól ellátó köz- és magánszervezetek, megfelelő Jogszabályok, pénzügyi források, ösztönzők és szakemberek kellenek. A fejlesztések nyomán megszülető létesítményeket környezetbarát módon kell üzemeltetni, a menedzsmentnek a szakszerű marketingtevékenység mellett erre is ügyelnie kell A könyv mindehhez gazdag nemzetközi tapasztalatokból leszűrt ismereteket és módszereket nyújt, s emellett ismerteti az állam és a magánszektor feladatait, a turisták és a helyi lakosok Jogait és kötelezettségeit.
Ezeknek az ismereteknek az elsajátítása elengedhetetlen ahhoz, hogy a magyar turizmust új fejlődési pályára állítsuk. Lemaradásunkat leküzdeni, Európában versenyképessé válni csak úgy lehet, ha turizmusunkat fejlesztjük, és ezt a legkorszerűbb módon, tudatosan valósítjuk meg. Úgy, ahogyan ez a könyv sugallja, vagyis hogy fenntartható legyen.
Ajánlom ezt a könyvet mindazok figyelmébe, akik érdekeltek a turizmus fejlesztésében. Haszonnal forgathatják a központi kormányzati szervek, a regionális idegenforgalmi bizottságok, az önkormányzatok, a különböző civil szervezetek és szakmai egyesületek munkatársai, de nélkülözhetetlen olvasmány a turizmusban érdekelt magánvállalkozók, valamint az érintett felsőoktatási intézmények oktatói és hallgatói számára is.
Dr. Lengyel Márton a Magyar Turisztikai Egyesület elnöke
Vissza