Bevezetés | 5 |
Korszerűsítés - felügyelet | 5 |
Az irányítás korszerűsítése | 7 |
A hazai és a külföldi irodalom néhány tanulsága | 17 |
A felügyelet a közoktatási irányítás folyamatában | 26 |
Irányítási rendszer és folyamat | 26 |
A vezetéselmélet néhány alapelve | 29 |
Vezetés - irányítás - igazgatás | 29 |
A vezetés | 30 |
Az irányítás | 32 |
Az igazgatás | 34 |
A közoktatási irányítás adaptációs lehetőségei | 37 |
A vezetéstudomány társtudományai | 37 |
A vezetés, mint rendszeren belüli funkció | 40 |
A közoktatási irányítás átalakulása | 48 |
Társadalmi igények | 48 |
A változások szükségességének tényezői | 50 |
Államigazgatásunk korszerűsítése | 50 |
A változások belső tényezői | 51 |
A közoktatási irányítás új modellje | 52 |
A tanácsi intézményirányítás átalakulása | 52 |
A közoktatás irányítási sajátosságai | 53 |
A közoktatási irányítás egysége és differenciáltsága | 55 |
Az irányítás új helyzetének konzekvenciái az információáramlásban | 56 |
Új információs szükségletek | 56 |
Az információáramlás tartalmi és módszertani kérdései | 58 |
Információs diagramok | 60 |
A felügyelet múltjának néhány tanulsága | 66 |
A felügyelet működése | 79 |
A felügyeleti tevékenységek meghatározó tényezők | 79 |
A tartalmi követelményeknek és a felügyelet jellegének átalakulása | 79 |
Szervezési feltételek | 87 |
A szervezeti kérdések rendszerezésének szükségessége | 87 |
A kétféle felügyelet szervezeti viszonya | 89 |
Az általános felügyelet munkakörülményei | 90 |
A felügyeleti munka mennyiségi jellemzése | 96 |
A felügyelet szervezeti kérdéseinek rendezése | 105 |
A felügyelet hatékonysága | 111 |
Az irányítás funkciói és a felügyelet | 111 |
A felügyelet vezetés-központúsága | 121 |
Kérdőíves vizsgálat a vezetés-központúság értelmezéséről | 121 |
A fővárosi felügyelet periodikus ellenőrzési rendszere | 131 |
Az iskolavezetés szerkezetének kísérleti modellje | 135 |
A felügyelet ellenőrző tevékenysége a jegyzőkönyvek tükrében | 142 |
Ellenőrzési formák és jegyzőkönyvtípusok | 143 |
Az általános felügyelők jegyzőkönyveiről | 150 |
A szakfelügyelői jegyzőkönyvek | 158 |
Aktív módszerek a szakfelügyeletben | 167 |
Az eredményvizsgálattal folytatott szakfelügyelet | 168 |
Kísérletünk néhány lényeges tapasztalata | 175 |
A hatékonyság eredményvizsgálata | 177 |
A tanulók értékelése és a teljesítménymérések | 178 |
A teljesítménymérések típusai | 180 |
Az adott helyzet figyelembevételének szükségessége | 182 |
Az eredményvizsgálat segítése a szakfelügyeletnek | 184 |
Az eredményvizsgálat kísérlet fogadtatása | 190 |
Összefoglalás | 194 |
Irodalomjegyzék | 199 |
Jegyzetek | 215 |