1.067.053

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

A felsőoktatási intézmények minőségmenedzsmentje

Szerző
Szerkesztő
Lektor
Budapest
Kiadó: Műszaki Könyvkiadó-Magyar Minőség Társaság
Kiadás helye: Budapest
Kiadás éve:
Kötés típusa: Ragasztott papírkötés
Oldalszám: 150 oldal
Sorozatcím: Minőségmenedzsment
Kötetszám:
Nyelv: Magyar  
Méret: 24 cm x 17 cm
ISBN: 963-16-3050-1
Megjegyzés: Tankönyvi szám: 10 381.
Értesítőt kérek a kiadóról
Értesítőt kérek a sorozatról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Fülszöveg

A termelő vállalatok minőségmenedzsmentje mellett ma már előtérbe került a szolgáltató vállalatok, intézmények minőségbiztosítása is. A könyv bemutatja, hogy ki a vevő, a fogyasztó, a termelő a felsőoktatásban és milyen jogi előírások fogalmazzák meg a társadalom igényeit.
A kötet segítséget nyújt a felsőoktatási intézmények minőségmenedzsmentjének kiépítéséhez, a teljes körű minőségmenedzsment megvalósításához.
A minőségi díj követelményrendszerének alkalmazása az egyetemek, főiskolák kiváló működését biztosítja.

Tartalom

Előszó11
Bevezető13
A felsőoktatás jelentősége13
A felsőoktatás átalakulása13
A felsőoktatás minőségmenedzsmentjének jelentősége13
A kötet felépítése14
Irodalom14
A képzés15
A felsőoktatási intézmény mint képzési módszer15
Az intézmény alaptevékenységei16
Igazgatás, egyéb tevékenységek17
A felsőfokú képzés irányítása18
A felsőoktatási intézmény szervezete19
A többkimenetelű képzés20
A teljes képzési folyamat22
A folyamat főbb szakaszai22
A szakalapítás22
A felvételi vizsga22
A tanítási-tanulási folyamat23
Az értékelés26
A képzéskövetés26
A felsőoktatási intézmények minőségmenedzsmentjének speciális problémái27
Az oktatási folyamatok és a minőségi követelményeket meghatározó tényezők27
Az oktatás feltételei29
A hallgatók alkalmassága és tanulmányi eredményessége (értékelés)32
Irodalom33
A képzés minősége34
A képzés minőségének fogalmi meghatározása34
A képzés mint társadalmi igénykielégítési folyamat34
A képzés minőségének értelmezése34
A képzés-alkalmazás mint termelési-fogyasztási folyamat35
A képzés-alkalmazás mint társadalmi igénykielégítési folyamat35
A képzés-alkalmazás mint igénykielégítési folyamat érdekeltjei35
A képzés-alkalmazás mint társadalmi igénykielégítési folyamat minősége36
Az oklevélátadás mint temelési-fogyasztási folyamat38
Az oklevélátadás mint társadalmi igénykielégítési folyamat38
Az oklevél-átadási folyamat érdekeltjei38
Az oklevélátadás mint társadalmi igénykielégítési folyamat minősége39
A tanítás-tanulás mint termelési-fogyasztási folyamat39
A tanítás-tanulás mint társadalmi igénykielégítési folyamat39
A tanítási-tanulási folyamat érdekeltjei40
A tanítás-tanulás mint igénykielégítési folyamat minősége40
Az értékelés mint termelési-fogyasztási folyamat41
Az értékelés mint társadalmi igénykielégítési folyamat41
Az értékelés mint igénykielégítési folyamat érdekeltjei42
Az értékelés mint igénykielégítési folyamat minősége42
Összefoglalás: a képzés minősége43
Irodalom44
A képzés nemzeti (minőségügyi) szabályozási rendszere45
A képzés nemzeti minőségügyi szabáyozórendszere45
Nemzeti képzési politika45
Nemzeti minőségügyi politika45
A képzés nemzeti minőségügyi szabályozása45
A képzés szabályozása46
A képzés jogi szabályozása46
A felsőoktatási intézmények egyéb jogi szabályozása58
A képzés társadalmi minőségügyi szabályozása58
A képzés felsőoktatási akkreditációja58
A képzés minőségügyi akkreditációja61
A képzés minőségének értékelése a minőségi díj követelményrendszere alapján61
Irodalom
A képzés intézményi minőségmenedzsmentje62
Az egyetemi/főiskolai képzés minőségmenedzsmentje62
Az egyetemi/főiskolai képzés sajátosságai62
Az intézmény célja63
A felsőoktatási intézmény minőségmenedzsmentjének összetettsége64
A szak minőségmenedzsmentje65
A szakalapítás minőségmenedzsmentje66
A képzéskövetés minőségmenedzsmentje66
A képzés minőségmenedzsmentje66
A felvételi eljárás minőségmenedzsmentje66
A záróvizsga minőségmenedzsmentje67
Az oktatás minőségmenedzsmentje67
Az oktatás-minőségmenedzsment felépítése67
A tanítási-tanulási tevékenység folyamatszabályozása67
Az értékelés minőségmenedzsmentje72
Korszerű hallgatói értékelési eljárások és statisztikai módszerek75
Az újszerű értékelési eljárások76
A modern tesztmodellek77
A tesztek szintegyeztetésének problémája80
Attitűdvizsgálati módszerek84
Irodalom86
A minőségügyi szabványok értelmezése a képzésre87
A minőségügyi szabványok előírásai87
A minőségügyi szabványok87
Az ISO 9001, 9002 és 9003 szabvány előírásai87
Az ISO 9004-2 szabvány előírásai88
Az ISO 9001 szabvány követelményei a felsőoktatási intézmény minőségügyi rendszerére88
A vezetőség felelőssége88
A minőségügyi rendszer90
A szerződés átvizsgálása91
A tervezés szabályozása91
A dokumentumok és adatok kezelése93
Beszerzés94
A vevő által beszállított termék kezelése94
A termék (hallgató és ismeretek) azonosítása és nyomon követhetősége94
Folyamatszabályozás95
Ellenőrzés és vizsgálat95
Ellenőrző, mérő- és vizsgálóberendezések kezelése96
Ellenőrző és vizsgált állapot97
A meg nem felelő termék kezelése98
Helyesbítő és megelőző tevékenységek98
Kezelés, tárolás, csomagolás, állapotmegőrzés és kiszállítás99
Minőségügyi feljegyzések kezelése99
Belső minőségügyi felülvizsgálat (belső audit)100
Képzés100
Vevőszolgálat100
Statisztikai módszerek100
Irodalom
A képzés teljes körű minőségmenedzsmentje102
A teljes körű minőségmenedzsment elveinek bevezetése az Amerikai Egyesült Államok oktatási rendszerébe102
Az oktatás helyzete és problémái az Egyesült Államokban102
A teljes körű minőségmenedzsment bevezetésének elemei104
Példák a TQM elvek alkalmazására106
A TQM alkalmazása az oktatási folyamatban108
A felsőoktatási intézmény teljes körű minőségmenedzsmentje115
A teljeskörűség értelmezése az intézmény tevékenységei szempontjából115
A teljeskörűség értelmezése az igénykielégítési folyamat teljessége szempontjából115
A teljeskörűség értelmezése a kapcsolattartás szempontjából116
A teljeskörűség értelmezése a minőségügyben részt vevők szemponjtából116
A teljeskörűség értelmezése a minőségügyi rendszer szempontjából116
A teljeskörűség értelmezése a TQM eszközök szempontjából116
Irodalom117
A képzés minőségének értékelése118
A képzés értékelése118
Bevezetés118
A képzés teljesítménymutatói118
Skócia: a teljesítménymutatók csoportosítása119
Egyesült Királyság: kérdőívek120
A holland HBC értékelési rendszer122
A HOBEON értékelési módszer131
A FEANI minőségértékelő rendszere133
A nemzeti minőségi díj követelményrendszer a felsőfokú képzésre137
A hazai akkreditálási rendszer minősítési tényezői145
Irodalom147
A felsőoktatással kapcsolatos rövidítések értelmezése148
Megvásárolható példányok
Állapotfotók
A felsőoktatási intézmények minőségmenedzsmentje
Állapot:
2.740 ,-Ft
14 pont kapható
Kosárba