kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát
Kiadó: | Műszaki Könyvkiadó |
---|---|
Kiadás helye: | Budapest |
Kiadás éve: | |
Kötés típusa: | Ragasztott papírkötés |
Oldalszám: | 109 oldal |
Sorozatcím: | |
Kötetszám: | |
Nyelv: | Magyar |
Méret: | 24 cm x 16 cm |
ISBN: | 963-16-1849-8 |
Megjegyzés: | Fekete-fehér ábrákkal. Tankönyvi száma: EGH-1308. |
Bevezetés | 5 |
Az érés és a személyiségfejlődés alapkérdései | 7 |
A fejlődéslélektan lényege és tárgya | 7 |
Az érzés és a fejlődés | 7 |
A fejlődés menete | 8 |
A fejlődés mozgatórugója | 9 |
A fejődést befolyásoló tényezők | 10 |
Pszichikai fejlődéstörvények | 10 |
A struktóra és dinamik (szerkezet és funkció) törvénye | 10 |
A koegzisztenci (együttlétezés) törvénye | 10 |
A transzfer (átvitel) törvénye | 11 |
Életkori periodicitás | 11 |
Fejlődésbeli eltérések és különbségek | 13 |
A szenzomotoros és a kognitív mechanizmusok fejlődsée | 15 |
A szenzomotoros fejlődés általános jellemzése | 15 |
A mozgástér szerepe a gyermek fejlődésében | 17 |
Az érzékszervi-mozgás értelmi fejlődés | 17 |
A beszédfejlődés | 19 |
A nemverbális kommunikáció fejlődésének alapjai | 23 |
A kreativitás fejlődésének kezdetei | 24 |
A gyermeki világkép és gondolkodás | 25 |
Az énkép és éntudat fejlődése | 25 |
A gyermekrajzok és a megismerési folyamatok kapcsolata | 26 |
A tanulás mint viselkedésmódosulás | 31 |
A viselkedéstuanulásról általában | 31 |
Viselkedéstanulás utánzás útján | 31 |
Az empátia szerepe a tanulási folyamat során | 33 |
Az identifikáció mint komplex tanulási forma | 33 |
Az érdeklődés fejlődése | 35 |
Az értékorientáció fejlődése | 37 |
Az értékattitűd fejlődésének zavarai | 38 |
Az érzelmi-akarati élet fejlődése | 41 |
A motivációs bázis kialakulása éa motiváció fejlődése | 41 |
Néhány motivációs terület fejlődése | 42 |
Az érzelmek és az akarat fejlődése | 43 |
A korai anya-gyermek kapcsolat jelentősége | 47 |
Az apa szerepe | 49 |
A pszichoszexulális fejlődés | 49 |
A játéktevékenység fejlődése és szerepe | 52 |
A gyermeki rajz és ábrázolás fejlődése | 54 |
A mesék világa | 57 |
Az életkorok szerinti fejlődés | 59 |
A születés előtti fejlődés | 59 |
Az újszülöttkor | 60 |
A csecsemőkor | 60 |
A kisgyermekkor | 62 |
Az óvodáskor | 63 |
A kisiskoláskor és a prepubertáskor | 63 |
A serdülőkor | 65 |
Az ifjúkor | 67 |
A felnőttkor | 68 |
Öregedé, öregkor, aggkor | 72 |
A szocializáció főbb területei | 77 |
A szocializáció fogalma, tárgya, fontosabb kérdései, területei | 77 |
A dependencia | 78 |
Az agresszió | 78 |
Az altruizmus | 81 |
Utánzás és azonosulás | 82 |
A testkép kialakulása | 83 |
Az énkép | 84 |
A nemi szerepek szocializációja | 85 |
Moralitás | 86 |
A társas kapcsolatok szocializációja | 87 |
A családi szocializáció | 88 |
Az önszabályozás vagy önkontroll kialakulása | 90 |
A deviancia | 91 |
Irodalomjegyzék | 95 |
Mellékletek | 97 |
A mozgásfejlődés főbb állomásai 0-3 éves korban | 99 |
Az érzékelés és az észlelés fejlődése | 102 |
A beszéd fejlődése | 103 |
A gondolkodás fejlődése | 104 |
A gyermekrajz fejlődése | 105 |
A pozitív és negatív értékek struktúrája | 106 |
Különböző korú gyermekeknek ajánlott játékszerek | 110 |
Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.