A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

A falusi nyolcadik osztályos tanulók fejlettsége és nevelése I-II.

Értesítőt kérek a kiadóról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Előszó

A Pécsi Tanárképző Főiskola két tanszéke már a jelenlegi tervidőszak előtt elhatározta, hogy "komplex kutatási témát" választ, amelyben mindkét tanszék oktatói egy közös átfogó témának a... Tovább

Előszó

A Pécsi Tanárképző Főiskola két tanszéke már a jelenlegi tervidőszak előtt elhatározta, hogy "komplex kutatási témát" választ, amelyben mindkét tanszék oktatói egy közös átfogó témának a részkérdéseit dolgozzák ki. A komplex átfogó téma tárgyául a falusi tanulók pszichológiai és pedagógiai vizsgálata kínálkozott legjobban. E kérdés kidolgozását három szempont indokolta:
a/ a falusi tanulók problémáival hazai pedagógiai és pszichológiai szakirodalmunkban még egy kutató sem foglalkozott átfogó és részletes módon;
b/ a magyar általános iskolai tanulók jelentősebb számát a falusi tanulók alkotják /1970-es adat szerint 52,2 %-át/;
c/ tudvalévő az is, hogy az általános iskolák fejlesztése során a falusi iskoláknak kellett a leggyorsabban pótolniok az évszázados elmaradásokat a felszabadulás után, tehát itt mutatkozik a legtöbb pedagógiai tennivaló.
A fenti tudománypolitikai és közoktatáspolitikai szempontok indokolták számunkra a falusi tanulókkal való foglalkozást.
Az MSZMP KB Tudománypolitikai Irányelvei /1969/ megállapították, hogy a társadalomtudományok terén - így tehát a neveléstudomány terén is - jelentős elmaradás tapasztalható, és kevésbé alakultak ki a korszerű kutatási módszerek. Vissza

Tartalom

TARTALOM
1.
Dr. Szántó Károly: A Pécsi Tanárképző Főiskola Neveléstudományi és Pszichológiai Tanszékei oktatóinak eg3áittes tudományos kutatómunkája, a kutatás metodikája és a kollektív kutatás problémái 9
Dr. Domján Károly - Vörös Pál: A falusi nyolcadik osztályos tanulók életszemléletének néhány kérdése 15
Nagy Ferenc: Nyolcadikos városi és falusi tanulók problémamegoldó gondolkodásának összehasonlító vizsgálata 59
Szatori Ferenc: A falusi nyolcadik osztályos tanulók emlékezeti teljesítménye 77
Dr. Zukovits Imre: A nyolcadik osztályos falusi tanulók összefüggés felismeréseinek és feladatmegoldásainak sajátosságai 103
Dr. Komlósi Sándor: A falusi nyolcadikosok kísérleti konfliktus-szituációban hozott döntéseinek alakulása 151
Dr. Vastagh Zoltán: Szociometriai támpontok az osztályközösség közvéleményének megismeréséhez és fejlesztéséhez 165
Dr. Kovács Sándor: Az öntevékenység-önkormányzat, valamint a próbázások néhány összefüggése a falusi 10-14 évesek úttörő tevékenységében 186
II.
Dr. Zukovits Imre: A tizennégy éves falusi tanulók technikai, műszaki ismereteinek színvonala és továbbfejlesztésének módjai, lehetőségei 9
Dr. Mérei Pál: A falusi általános iskolai nyolcadik osztályos tanulók hazafias neveltségi szintje és nevelési problémái 34
Dr. Komlósi Sándor: A falusi nyolcadikosok családbeli nevelésének néhány jellegzetessége 66
Dr. Szántó Károly: A falusi nyolcadikosok pályaválasztásának tendenciái, különös tekintettel a falu mezőgazdaságának szocialista fejlődésére 126
Dr. Szepes Lajos; A serdülés problémái és a személyi higiénia falusi nyolcadikosoknál 100
Dr. Várnagy Elemér: Különböző települési viszonyok között élő hátrányos helyzetű gyermekek személyiségfejlesztésének lehetőségei néhány közművelődési intézményben 163
Megvásárolható példányok

Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.

Előjegyzem