A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

A divattermékek fogyasztása és a divatterjedés racionális és emocionális mozgatói

Szerző
Szerkesztő
Budapest
Kiadó: Akadémiai Kiadó
Kiadás helye: Budapest
Kiadás éve:
Kötés típusa: Ragasztott papírkötés
Oldalszám: 200 oldal
Sorozatcím:
Kötetszám:
Nyelv: Magyar  
Méret: 20 cm x 14 cm
ISBN: 978-963-05-8791-4
Megjegyzés: Fekete-fehér ábrákkal.
Értesítőt kérek a kiadóról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Fülszöveg

A divat hatása számos ágazatban a piaci folyamatok meghatározó mozgatóereje. Nem csak a ruházati és kozmetikai iparban érvényesül, hanem például az autóiparban, az elektronikai iparban vagy a bútoriparban is. A divat mind a fogyasztás szempontjából, mind a vállalati oldalt tekintve egy rendkívül izgalmas és bonyolult jelenség. A divattermékek fogyasztását erősen áthatják az érzelmek, és a társadalmi hatásoknak is nagy szerepük van. A sznob hatás, vagyis a kitűnni vágyás, és a bandwagon hatás („csordaszellem") egyidejű érvényesülésével képes új divat létrejönni és elterjedni. A divattermékek és a divatmárkák a szimbolikus fogyasztás eszközéül szolgálnak. Az új divattermékek innovatív tényezői a szimbolikus tartalmat közvetítő stílus- és esztétikai jellemzőikben rejlenek. A kínálati oldal marketingtevékenységének hatására a divatjavak fizikai vagy funkcionális elavulásuk előtt válnak divatjamúlttá - annak érdekében, hogy a vállalatok felgyorsítsák a termékek cseréjét, és újabb... Tovább

Fülszöveg

A divat hatása számos ágazatban a piaci folyamatok meghatározó mozgatóereje. Nem csak a ruházati és kozmetikai iparban érvényesül, hanem például az autóiparban, az elektronikai iparban vagy a bútoriparban is. A divat mind a fogyasztás szempontjából, mind a vállalati oldalt tekintve egy rendkívül izgalmas és bonyolult jelenség. A divattermékek fogyasztását erősen áthatják az érzelmek, és a társadalmi hatásoknak is nagy szerepük van. A sznob hatás, vagyis a kitűnni vágyás, és a bandwagon hatás („csordaszellem") egyidejű érvényesülésével képes új divat létrejönni és elterjedni. A divattermékek és a divatmárkák a szimbolikus fogyasztás eszközéül szolgálnak. Az új divattermékek innovatív tényezői a szimbolikus tartalmat közvetítő stílus- és esztétikai jellemzőikben rejlenek. A kínálati oldal marketingtevékenységének hatására a divatjavak fizikai vagy funkcionális elavulásuk előtt válnak divatjamúlttá - annak érdekében, hogy a vállalatok felgyorsítsák a termékek cseréjét, és újabb keresletet gerjesszenek. A divathoz csatlakozó fogyasztók hasznossága, a társadalmi hatások érvényesülése, valamint a divat terjedése kvantitatív módszerekkel is elemezhető. Az értekezés egy fiatalok körében végzett, három eltérő jellegű divattermékre vonatkozó megkérdezéses vizsgálat ismertetésével zárul. Vissza

Tartalom

Bevezető 11
1. A divat fogalma 14
1.1. A divat fogalmának szakirodalmi áttekintése 14
1.2. A divat fogalmának továbbfejlesztése 16
2. A divat közgazdasági háttere 19
2.1. Az érzelmek által vezérelt divatjószág fogyasztó 19
2.2. A divat mechanizmusa a klubok elmélete alapján 21
2.3. A divatjavakat fogyasztók keresleti görbéi 23
3. A divatdiffuzió és a divatadaptáció 27
3.1. A divatdiffuzió elméletei 29
3.2. A bandwagon és a sznob hatás, valamint a divatadaptáció további motivációi 38
3.3. Fogyasztói szegmensek a divatban 44
4. Divattermékek és divatmárkák mint a szimbolikus fogyasztás eszközei 51
4.1. Az ön-koncepció és az ön-megfelelés elmélete 51
4.2. A termékszimbolizmus és a divat 54
4.3. A divat mint a szimbolikus fogyasztás megnyilvánulása 58
4.4. A divatmárkák mint szimbolikus eszközök 64
4.5. Márkaszemélyiség és márkakoncepció 69
4.6. Divatmárka-elemzés - Példák 72
5. A termékinnovációk egy speciális esete: az új divattermékek 78
5.1. A termékinnovációk típusai és a divattermékek innovatív tényezői 79
5.2. Divatéletciklus és divattermék-elavulás 85
5.3. Modell a divattermékek termékinnovációk közötti pozicionálására 91
6. A divatadaptáció kvantitatív vizsgálata 96
6.1. A divatot adaptáló fogyasztó hasznossági függvénye 96
6.2. A divatadaptáció dinamikus modellezése 100
7. Az empirikus kutatás 117
7.1. A kutatási terv 117
7.2. Az empirikus kutatás eredményei 121
7.3. Az empirikus kutatás eredményeinek összegzése 134
8. Összegzés 136
Felhasznált irodalom 143
Ábrák jegyzéke 151
Táblázatok jegyzéke 152
Függelék jegyzéke 152

Kovács Kármen

Kovács Kármen műveinek az Antikvarium.hu-n kapható vagy előjegyezhető listáját itt tekintheti meg: Kovács Kármen könyvek, művek
Megvásárolható példányok

Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.

Előjegyzem