kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát
Kiadó: | Pantheon Irodalmi Intézet R.-T. Kiadása |
---|---|
Kiadás helye: | Budapest |
Kiadás éve: | |
Kötés típusa: | Könyvkötői vászonkötés |
Oldalszám: | 508 oldal |
Sorozatcím: | |
Kötetszám: | |
Nyelv: | Magyar |
Méret: | 23 cm x 17 cm |
ISBN: | |
Megjegyzés: | Számozatlan kiadás. Az első kötet három színes műlappal, 176 fekete-fehér szövegképpel, a második kötet négy színes műlappal és 154 fekete-fehér szövegképpel és Jaschik Álmos könyvdiszeivel díszítve. I-II. kötet egyben. Nyomtatta a Globus, Budapest. |
ELSŐ KÖTET | |
Bevezetés | 5 |
Az olasz renaissance divatművészete | 7 |
A renaissance | |
Olasz udvarok | |
Az itáliai asszonytípus a XV. század végén | |
Kurtizánok | |
A férfidivat | |
Szerelmi gyilkosságok | |
Kutmérgezők, gyujtogatók, boszorkánypörök | |
Az aqua toffana | |
Nyilvános megszégyenítés | |
A babona | |
A finom modor | |
Az élet művészete | |
A francia reneissance | 25 |
A fényüzés betegsége | |
XII. Lajos udvara | |
A csipke megjelenése | |
Egy előkelő dáma toilettje 1500 táján | |
A coiffe és a chaperon | |
A templette, az öv | |
Ékszerek | |
Férfidivat a nápolyi expedició után | |
XII. Lajos génuai bevonulása | |
I. Ferenc és a nőidivat | |
A vertugardin | |
A cotte (alsóruha) | |
Az első tükör és a legyező | |
Illatszerek | |
II. Henrik uralkodása és a jóizlés | |
Olivier kancellár a fényüzés ellen | |
Tiltó rendelet 1549 | |
A "Stuart" gallér és a kebelszoritó | |
A csipke népszerüsége | |
A göndör frizura | |
Tollas barettek | |
A cipő szerepe | |
Tizian modelljei | |
Fedetlen vállak divatja | |
Medici Katalin | |
A kopott király | |
A pompa őrülete | |
IX. Károly küzdelme a fényüzés ellen | |
A törvény megvetése | |
A zománc | |
A nürnbergi tojás | |
A férfidivat nőies jellege | |
A "spanyolos" termet | |
A fehér arcszin | |
Az álarc | |
Egy érdekes recipe | |
Özvegyi viselet | |
A léha király (III. Henrik) | |
A "mignon"-ok | |
Joyeuse herceg lakodalma | |
Az álgyomor | |
Az "asszonykirály" | |
A selyemharisnya | |
A keztyü és a tollas legyező | |
Navarrai Margit legyezője | |
Margit királyné és a cognaci hölgyek | |
A divathölgy 1600 táján | |
A selyemgyártás | |
A "királykert" | |
Az angol renaissance | 51 |
Anglia társadalma | |
Londoni séták | |
A céhek, vásárosok | |
Selyem és csipkeraktár a kövezeten | |
A narancsárus leány | |
Rendelet a garázda utcai árusok ellen | |
Cserekereskedés | |
A pecsenyesütő az utcasarkon | |
Rozmarin és levendula | |
A börtönök lakóinak nyilvános könyörgése | |
Utcai árusok öltözéke: a kalapok, a kötények stb. | |
A zsirkereskedő | |
Angol kastélyok | |
Butorstilus | |
Ötvösmüvészet | |
Az angol szinmüvészet | |
Shakespeare szinháza | |
A kereskedelmi élet fellendülése | |
A vadászszenvedély | |
Lónemesítés | |
Lady Montague szereplése | |
Nemes ifjak nevelése | |
Korkép a nagyurak életéről a XVIII. század közepe táján | |
A germán divat kialakulása | 75 |
Utazások, lakomák | |
Egykoru fametszetek | |
Pórnők viselete | |
Városi bolondok, mókamesterek | |
A birák és orvosok viselete | |
Népitélet | |
A kártyázás szenvedélye | |
Kártyák és pestislapok | |
Bucsujáró helyek, vásárok | |
Kispolgári viselet (Nürnberg, Danzig, Lübeck stb.) | |
Lakberendezés a XVI. században | |
A hollandi későrenaissance | |
Az esztergályozás müvészete | |
Az állatok iránt való szeretet | |
A német szinmüvészet | |
Misztériumok és moralitások | |
Hans Sachs hatása | |
Az utazás a XV. és XVI. században | |
Fogadók és kolostorok | |
A közbiztonság | |
Fürdőzés | |
Mértéktelen evés és ivás | |
A germán barok | 101 |
A németek és hollandok elkülönzése | |
Germán céhrendszer | |
A hollandi interieur | |
Az utvesztő | |
A "Figaro" | |
A hálóterem | |
Lakodalmas szokások | |
Öltözködés | |
A báli ruha | |
Antwerpen és Amsterdam divatja | |
A hollandi kurtizán | |
A divathölgy otthona | |
A német divat | |
A városok egyéni élete | |
A prémessapka | |
A kabátka (Kittel) | |
A kölni cipők | |
Hollar képeinek hatása | |
Strassburgi és Pilsenvidéki nők viselete | |
A kölni dáma | |
Menyasszonyi disz Nürnbergben és Strassburgban | |
Nürnbergi és szász nők idegenkedése a francia divattól | |
A frankfurti szoknya | |
A huiken | |
A "huiken" eredete | |
A Hanza városok fényüzése | |
A "houppée"s (dudoros) hölgyek | |
A flamand nők erkölcse | |
Brabanti csipkék, a fésü | |
A "szines" cotte | |
A keztyü és a parfüm | |
Férfidivat | |
A selyemsapka és paróka | |
A flamand divat | |
Az önálló divatirányok megszünése | |
A spanyol divat uralma | 117 |
A spanyol divat | |
A férfiruházat | |
A kómikus női ruha | |
A duzzadt gyomor és a kolbászpárna | |
Angol Erzsébet fényüzése | |
Bethlen Gábor mátkája | |
Skóciai Anna öröksége | |
Képzeletbeli ékszerek a festményeken | |
A malomkerék nyakbodor divatja | |
A klasszikus modellek és az alsószoknya | |
Vérbeli spanyol dámák és a kérlelhetetlen etikett | |
Németalföld | |
A hollandizált spanyol divat | |
A csipkegallér | |
Gustáv Adolf és a polgárleány | |
Hajviselet | |
A hollandi nő a világ első asszonya a XVII. század második felében | |
A diszkrét hollandi divat | |
A rendek megkülönböztetése | |
Rangfokozat szerinti ruházkodás Bajor Miksa rendeletében 1626. | |
Sulyos pénzbirság a fényüzés büntetése | |
Küzdelem a francia divat ellen | |
XIV. Lajos strassburgi rendelete a francia divat ellen | |
A gyülés divatja | |
Pántos ládák, primitiv butoripar | |
Az ágy fontossága, ékitése stb. | |
Kölcsönkért vendégágyak | |
A magyar divat a XV. és XVI. században | 147 |
A magyar divat kialakulása | |
A tornajáték | |
Mátyás király udvara | |
A díszmagyar, a kaftán, az elől felálló üstök | |
A török befolyás | |
Corvin János mátkája | |
Ékszerdivat | |
Magyar motivumok átvitele a spanyol divatba | |
A hólyagos ujj, előkötő, süvegfejkötő stb. | |
Ingváll, suba, női mente | |
Ruhaanyag, diszités, a váll | |
Az öv és az evőeszközök | |
A magyar nemesi divat | |
Máriássy Anna és Monaky Erzsébet ruhái | |
A fátyol | |
A párta vagy koronka | |
A francia fénykor beköszöntése | 165 |
XIII. Lajos Medici Mária koronázásán | |
Richelieu a külföldi divatcikkek behozatala ellen | |
Ediktumok 1620-1629-ben | |
A szakáll eltünése | |
Ragyogó társadalmi élet | |
A francia grácia diadalutja | |
Richelieu és a divatos táncok | |
A mitológiai jelleg | |
A "garcette" és a "bouffon" frizura | |
A "hongerline" köpeny stb. | |
Champagne fodrász nyeglesége | |
A "fichu pélerine" fésülködőköpeny | |
"Cadenette" hajfürt, szépségflastrom | |
A tükör drágasága, tenyérnyi tükröcskék | |
Az arcfesték, a háromlábu füstölö stb. | |
"Concini" testvérek illatszerei | |
A női ruha | |
Polgári életmód | |
La Bruyére a polgárok életmódjáról | |
A házassági szerződés | |
A "Galerie Merciére" boltja | |
A fehérnemüs bódé, pipereárus stb. | |
A királyi könyvkereskedés | |
Gobelinek | |
Ablakok, csecsebecsék, a mennyezetes ágy stb. | |
A "couche" és a "couchette" | |
La Bruyere az uj házasokról | |
A házi oltár | |
Gyermekápolás | |
A dajka öltönye, az ifju anya házi ruhája, gyermekkelengyék | |
Richelieu; Ausztriai Anna | |
Páris utcái XIII. Lajos korában | |
A Palais Royal | |
Moliére hatása a korszellem megváltozására | |
A Comédie Francaise | |
Tizennegyedik Lajos, a Napkirály udvara | 183 |
XIV. Lajos trónralépte | |
XIV. Lajos szerelmei | |
XIV. Lajos uralma a divat történetének legfontosabb állomása | |
Colbert és a nemzeti ipar | |
A férfidivat | |
Reggeli öltöny, paróka, fésülködőköpeny, fehérnemü stb. | |
A reggeli és a fogadás | |
A lefekvés, mosdás és hálóöltöny | |
A mellény, pourpoint | |
A Napkirály házasélete | |
La Valliére Lujza feltünése | |
La Valliére hgnő társadalmi helyzete | |
Langlée találmánya: a fodrosszoknya (Falbalas) | |
Férfidivat, arszlánok | |
Harisnyakötők, férfiakalapok | |
Montauron és Candale hg. divathóbortjai | |
Candale cipők | |
A "Rhingrave" szoknya és a tölcsércsizma | |
Szalagos férfiruhák | |
A köszönés divatja | |
Marion de l'Orme illatszerei | |
A szappan | |
"Liselotte" pfalzi grófné a Napkirály menüjéről | |
Durva erkölcsü férjek | |
La Valliére és az udvar | |
A flandriai "séjour" | |
La Valliére lelki élete | |
Irgalmas Lujza nővér | |
A "Ruel"-i szerelmi törvényszék | |
Az uj tipus: A "précieuse"-ök (kényeskedők) | |
Irodalmi szalónok közönsége | |
Mancini hercegné | |
Fontanges hercegné vadászata: a Fontanges fejék megszületése | |
A raffinált női toilette | |
Conti és Charlies hercegnék, Egmont grófné: hires divathölgyek | |
A legyező | |
A "cape" a karmantyu, a tél | |
Az ártalmas kendőzés divatja | |
Tulzás a szépségflastromok alkalmazásánál | |
Navarrai Margit dialógja | |
Törvény a mosdásról 1644. | |
XIV. Lajos víziszonya | |
Préciese-ök a test ápolása mellett | |
Az uj lakás, Mansard és Bolndel épitészek tervei szerint | |
A "Rambouillet" palota stilusa | |
A toilette-szoba | |
A "kacérság" birodalma | |
A mosdómedence | |
A néger szolga kiváltságos helyzete | |
A házi öltöny és a fejkötő | |
Sévigné hajviselet és fejkötő | |
Temple ékkövek | |
Anne d'Autriche, a méltóságteljes viselet megteremtője | |
Ruhaanyagok | |
A "grisette" viselet | |
A spanyol keztyü, zsebkendő stb. | |
Az apró láb divatja | |
Divatos batárok (clache) | |
A glorie | |
Montespan asszony megjelenése | |
A divat minisztere | |
Langlée meglepetése | |
A könnyü selymek, uszályok, a "Watteau"-ránc | |
A gyaloghintó szerepe a társadalmi életben | |
A hintóhordozók rakoncátlansága | |
A nép és a pazarló Napkirály | |
A "coquettek" uralma | |
Maintenon egyszerüsége | |
"Pandora" divatbáb | |
Maintenon és a divat | |
A szerény kegyencnő | |
Burnótozó és pipázó hercegnők | |
Nyáron: muszlin, télen: posztó | |
A "palatine" köpeny | |
A bukólikus szellem | |
A "bagnolette" | |
Az európai diszöltöny | |
A "Jansenista" puffancs | |
Mamák és férjek a puffancs ellen | |
Margot k. a. találmánya | |
A könyök-puffancs | |
Nattier, Watteau festményei és a divatos ruhák | |
A férfiruhás hercegnő | |
A "bradnebourg" zsinórozás | |
A hajporos paróka | |
A kötelező arcfestés | |
Pirosított holttesek | |
Tizenötödik Lajos udvara | 233 |
Páris utcái XV. Lajos korában | |
A korzó | |
A Pont Rouge | |
Pompadour | |
A babaszerü szépségtipus | |
A grisette | |
A polgári nő | |
A gavallér | |
A boudoir | |
Du Barry grófné | |
A francia fénykor elmulása | |
Mária Antónia mártiromsága | |
MÁSODIK KÖTET | |
Bevezetés | 5 |
A francia divat a forradalomig | 9 |
A 18-ik század világdivatja | |
Mária Antónia | |
Az óriás panier és a paróka | |
A XVI. Lajos korabeli divat II. periodiusa | |
Ingszerű ruhák, pieretteköntösök stb. | |
Férfidivat a nők számára | |
Az ékszeres cipő | |
A párisi nagy operában | |
A "puffok" és alkotójuk, az "illusztris" Leonard | |
Nagymama frizurák stb. | |
Mercier a ruhák diszitéséről | |
Emblémák és talizmánok | |
A tubákszelence | |
A köznép ékszerei a "fausseiter" | |
A falusi élet | |
Pásztoridyllek Trianonban | |
Lampionok divatja, görögtüzes barlangok | |
Marie Antoinette "budoairja" | |
A királyné fürdőszobája | |
A királyasszony udvarlói: Rohan bíboros stb. | |
Mária Antoinette példája | |
Az egyszerüség korszaka, a palonaise öltöny stb. | |
Watteau "fils" modelljei | |
A modern asszony 1785-ben | |
Szalmakalapok | |
A nyaralás | |
Finomkodás és természetellenes életmód | |
Bertin Rose, a király szabónő pozíciója | |
Az első francia divatlap megjelenése 1785-ben | |
Carmontelle márkinő a "világ hiuságáról" | |
A természettudományok divatja | |
Mercier a tudákos nőkről | |
A "Saint Honore" utcai divatbáb | |
Goncourt Páris értékéről | |
Férfi divatképek | |
"Kellemetességi" tanfolyam férfiak számára | |
Goncourt a francia nőről: a "parisinne" természetrajza | |
A szőkeség diadala, a madonnatípus | |
A "rusztikus" ízlés | |
A "Susanne" típus | |
Női rendigole | |
Mária Antoina férfias öltönye | |
A francia és angol divat különbözősége | |
A XVI. Lajos korabeli butordivat | |
Pompéji kiásatásának hatása | |
Fürdőszobák divatja | |
A "Sceauxi" kastély, a királyné fürdőkádja | |
Az "asszonyok barátja" a szépítőszerekről | |
A második toilette: a nagy ébredés | |
A társas öltözködés | |
A háziorvos, a zenetanár és az abbé | |
A szobacica | |
A divat 1787-ben | |
Páris mulat | |
A francia forradalom okai | |
A csíkos "caraco" | |
A Mária Antoinette "fisü" | |
A svéd divat | |
Az arisztokrácia visszavonulása | |
Szalonélet 1790-ben | |
Az "Amadis" ruha és az angol divat | |
1793. A forradalmi Páris divatja | |
A polgárok divatja | |
A rémuralom utójátékai | 41 |
Lelki depressió | |
Francia emigránsok divatja Angliában | |
Az ópiumszívás divatja | |
Egyszerűség és angolos öltözködés Párisban, angolmánia | |
Hamilton lady hatása a divatművészetre | |
Páris ujból éled | |
Az anyaság dicsőítése és a kényelmes ruházkodás | |
Áldozati bálok, a "Titus" frizura stb. | |
A keringő (walzer) | |
A fátyolos mezitelenség divatja | |
A "hipokrita" öltözködése | |
Az ing eltünése | |
A női tarsolya (reticule) | |
A "balantine" eredete | |
Uj asszonytipus feltünése 1798-ban a "merveillcuse" | |
Az Antikománia | |
Carlo Vernet rajzai | |
A konzervatív asszony | |
A "hitetlen" (incroyable) gavallér | |
A köszönési mód és a "garatisme" | |
A férfiruházat pongyolasága | |
Páris tőzsdéje, a "Palais Royal" perronja | |
A "croyable" | |
Devalvátió és "agiafage" | |
A pénzérték csökkenése 1795-1796 | |
A cipő ára a IV. év Brumairejében | |
Az arisztokrácia visszaözönlése, külföldi hatások | |
A görög-római viselet | |
Brest és Lorinet szövetvásárlása | |
A muszlin divatja, a selyemgyárak csődje | |
A női test és a meztelenség kultusza | |
A sál feltűnése 1800-ban | |
Vezércikk a sálról | |
Mennyasszonyi kelengyék, a sálgyüjtemény | |
Ravaszkodó, raffinált egyszerüség | |
A "Guillotine" nyakszalag | |
Bálok özöne, a polgárság élvhajhászása | |
Tallien asszony szereplése | |
Berlin kisasszony poziciója | |
A "spencer" eredete 1798 | |
A közerkölcs tiltakozása az átlátszó tunikák ellen | |
Ceres, Minerva Galathea tunikák stb. | |
Madame Tallien parókái | |
Az empire | 59 |
Az empire divat keletkezése | |
A férfiruházat reformja | |
A "Frascati" kávéház közönsége 1800 táján | |
Az uj iskola: Percier és Fontaine építési stilusa | |
A szépség és asszonyiság diadala | |
A tüdővész divatja | |
Muszlinsálak januárban | |
Récamier asszony és a divat | |
Mükebel és lábikrák | |
A szép női termet korszaka | |
A párisi nő kiváltságos helyzete | |
A francia udvariasság | |
A "Madame" szó divatja | |
A női mellény | |
A turbán | |
Kigyófürtök | |
A magyar kapott | |
"A köznép" | |
A "köztársaság" árvájának kelengyéje | |
A kocsikázás | |
Az empire fogat | |
Bertin kisasszony legujabb alkotása | |
Lóverseny-toilettek | |
A "Philomela" és a "Glaonice" öltöny stb. | |
D'Abrantes hercegné emlékiratai a divatról | |
A divat-komité befolyása | |
A "Rusina" és a "Naxos" toilettje | |
Az ifju Napoleon 1787-ben Párizsban | |
Napoleon az "élet füszeréről" | |
A "kopott" tábornok és a nők | |
Napoleon följegyzései a párisi nőkről | |
A nő az esemény középpontjában | |
Az "érett" szépségek | |
Titkos nevek | |
Desirée szerelem és karriérje Napoleon alatt (Mme Bernadotte) | |
Napoleon és Josephine | |
Az egykori (cidevant) comtesse | |
Josephine otthona | |
Egyénisége | |
Josephine ruházata | |
Napoleon esküvője 1796 | |
Josephine pazarlása és toilettjei | |
A konzulné ajándékai (doucerus) | |
Az előkelő komorna | |
A "Psychée"-ruha és az uszály | |
Küzdelem a megvénülés ellen | |
Josephine életevangélioma | |
Napoleon szerelme: a divatkirálynők | |
Költséges apróságok, a legyező, bonbonniere stb. | |
Színes gyöngysorok, az aranykígyók | |
"A Follette" | |
A zsokészobalány | |
A koronázás 1804-ben, a császárné | |
Walewska grófné lelkülete | |
Napoleon mint divatszakértő | |
Beauharnais Stephanie kelengyéje | |
Napoleon kritikája az udvarhölgyek ruhái fölött | |
Walweska életmódja | |
Szabószámlái | |
Walveska modern izlése | |
Napoleon viszonya Walweskához | |
Prudhomme a francia előkelőségek ízlésbeli változásáról 1807. | |
Girodet rajzai, Radclife regényei stb. | |
Szójátékok | |
Prudhomme a felkapaszkodott nagyságokról | |
Az empire virágkora | |
Uj milliomosok | |
Kirándulások divatja | |
Arszlánok és divathölgyek | |
A férfidivat tulzásai 1808-ban | |
A csizmua szalónképessége | |
Mária Lujza egyénisége | |
Napoleon ruhája | |
Mária Lujza neveltetése | |
Kiollózott könyvek | |
Mária Lujza ruhatára | |
A vörös asszonyok | |
Napoleon ajándékai, a kelengye | |
Fehérneműi, ruhái stb. | |
A csipkék | |
Leroy divatszalonja | |
Napoleon és a női cipők | |
A "biedermeier" kor divatja (A berlini biedermeier) 1814-1847 | 91 |
Németország szerepe | |
Nemzeti divatirány | |
Férfidivat nemzeti elvek szerint | |
Brummel | |
Szakállviselet | |
A dohányzásról; szivartilalom | |
A női ruházat "Burgfrauenkleid" stb. | |
A "biedermeier" divat keletkezése és jellemzése | |
A kellemes szegénység vidám korszaka | |
Memoire irodalom és levelezése | |
Butorstilus | |
Az "esztétikus" tea | |
A három "biedermeier" korszak | |
"Die allgemeine Modenzeitung" | |
Az otthon szeretete, lakásdiszités | |
"A boudoir" | |
Nyári mulatságok | |
Kötényruhák | |
Ékszertilalom | |
Sálak | |
Angol divat és Viktória királynő koronázása | |
Berlini biedermeier | |
Szellemi élet | |
Cukrászdák | |
Kerthelyiségek | |
Szalónélet | |
Varnhagen Rahel szalónja | |
Primadonnák háboruja | |
Anekdoták | |
A "Mendelssohn"-féle kertiszalon | |
Estélyi ruhák | |
Fejkötők | |
Lakodalmak | |
Nászajándékok | |
Egyszerü életmód és életfelfogás | |
Az otthon | |
Kézimunka | |
A jósbábú | |
Színésznők | |
Öngyilkosságok divatja | |
Politikusok, bürokraták és ujságirók | |
A "Colosseum" és a kerthelyiségek | |
A divatruhák, karácsonyi vásár | |
A táncóra | |
Udvari ünnepségek | |
Csipkék, kalapok stb. | |
Szépségápolás | |
Hajviselet | |
1838 | |
A sálak | |
Az öltözködés sorrendje | |
Esti disz | |
Kalapok | |
"A jeunesse" | |
Ékszerek | |
A diszkötény | |
Az izlés elfajulása | |
A krinolin | |
Férfidivat | |
A bécsi "biedermeier" divat | 121 |
A bécsi biedermeier | |
A negyvenes évek divatja | |
Fejékek | |
Jelmezek | |
Köpenyek | |
Kalapok | |
Nyáriruhák | |
Hajviselet | |
A lakás | |
Aranyrojtos mennyezet | |
A bécsi dáma toilettje reggeltől-estig | |
A modern Bécs, a reklám, a tánctermek | |
A Kohlmarkt | |
A Templehof | |
Boltok és kávéházak | |
A panoráma | |
Hárfások és népdalénekesek | |
A Wasserglacis publikuma | |
A kézcsók divatja | |
A színházak | |
Az "Anna"-nap | |
A magyar divat a XIX. század elejéig | 131 |
Kurucok Versaillesben | |
A magyar hölgyek szépsége | |
Az 1696-iki bécsi gyülés | |
A bécsi udvar hősnői | |
Apor Péter a divatról | |
Férfiviselet | |
Ékszerek | |
Gvadányi "Peleskei notáriusa" - a divatról | |
Mária Terézia és a magyar testőrség | |
Csokonai Dorottyája | |
A pesti úrhölgy a 18-ik század végén | |
A tánc | |
Mulatságok | |
A puffancs és a karakó | |
Az á la Bonapart és a "Viganó" | |
Téli mulatságok | |
A nóta | |
Vendéglátás a 19-ik század elején | |
Az insurrecitó | |
A családias érzés megromlása | |
Gyermeknevelés, iskola | |
Az empire divat | |
Izlés | |
Finomodás és franciás beszédmodor | |
Diákélet és nyomor | |
A magyar biedermeier divat | 157 |
A régi Pest | |
A Belváros | |
A szinház | |
Magyar játékszin | |
Irodalom | |
A Háromdob-utcai kertiszalon | |
Clubélet | |
Saphir | |
Divattermek és divatlapok | |
Bálok | |
A Szent Istvánnapi körmenet | |
A jó budaiak | |
Régiségkabinet | |
A Kaiserband | |
Az első gőzhajó | |
A pesti táborozás | |
A lóverseny | |
Kirándulások | |
A nyulak szigetén | |
A második császárság divatja 1853-1870 | 181 |
A honi divat | |
A védegyleti bál | |
Eugénia császárné | |
A krinolin | |
A krinolin és a társadalmi élet | |
Az alsószoknya | |
A harisnya | |
A krinolin halála | |
Erzsébet királyné és Eugénia | |
A Rotschild-bál | |
Az uszály | |
A király figyelmeztetése | |
A "page" | |
A ruhák anyaga | |
Tüzhalál a tarlatánruhák miatt | |
A frizura, a coiffure stb. | |
A kalap | |
Erzsébet királyné ékszerei | |
Félvilági hölgyek és szinpadi hercegnők | |
Lola Montez | |
Elssler Fanny | |
"Nana" | |
A "Quertier Latin" | |
Divatos táncok | |
Kutyafrizura, sétapálca a nőknél | |
A képmutató külszín | |
A "talmi diadala" és a primitiv lakás | |
Vendégeskedés | |
Az első vasut | |
A levélposta | |
Kémrendszer | |
A sürgöny őse | |
Pesti divat 1850-1870 | 197 |
A budai utcák élete | |
A várban | |
Társadalmi élet | |
A bástya | |
Erzsébet királyné | |
Katinak grófnő | |
Pest 1850-től 1860-ig | |
Magyarosodás | |
Az "öreg ur" | |
Jókai regényei | |
A Nemzeti Szinház | |
A sajtó | |
A krinolin Pest-Budán | |
Nagyzási hóbort | |
A XIX. század hetvenes és nyolcvanas éveinek divatja | 209 |
1874 | |
Az "Illustrierte Frauenzeitung" | |
A szinek összhangja | |
A kék szin rehabilitálása | |
A csikos minta | |
Tulhalmozott diszités | |
A "turnür" | |
Fehérnemü és füző | |
Hajviselet és ékszerek | |
A "fisü" és a "berthe" | |
Sportruhák | |
Az otthon | |
A kézimunkázás szenvedélye | |
A komoly divat | |
Nagymamás kalapok | |
A "vhist" ruha | |
Báli toilettek és belépők | |
A nyolcvanas esztendők divatja | |
A varrógép elterjedése | |
A divat gyors változásai | |
A darázsderék | |
Az aesthetikai érzék hiánya | |
Magas konty | |
A köpeny (mantelet) | |
A "pikáns" szépségek | |
Ruhaanyagok | |
Bálidísz, villanyfénynél | |
Sétaruhák | |
Férfias irány a női divatban | |
Drapirozott ruhák | |
A villanyerő | |
Az 1885-ös kiállítás a Városligetben | |
A modern divat kifejlődése 1890-1920 | 219 |
Divatrajzolók | |
Sonkaujj, harangalj stb. | |
Divat és művészet | |
A szinskála stb. | |
A "millenáris" kiállitás | |
Nagystilü életmód | |
Az 1898. év "karcsu" divatja | |
Lányok és asszonyok divatjának különbözősége | |
A fiatal leány | |
A "fin de siecle" modor | |
A "flirt" és a "spleen" | |
Testápolás és arcmassage | |
A gyermekszoba és az "angol" nevelés | |
A "Soxhlet" apparátus, a nurse | |
A lakás | |
Barokk és XVI. Lajos korabeli stílus | |
"Repülő tea", a zsur és a zsurdáma | |
Nemzetközi női kongresszus | |
Az első reformruha 1897 | |
A "szerpentin" - szoknya és a matrózbluz | |
Ékszerek | |
Divatőrültségek | |
Galvanoplasztika | |
1900 | |
Az egyéni ruha | |
Könnyed elegancia | |
A japán szokás | |
Szinek symphoniája | |
A művészműhelyek uj iránya | |
Élő bábuk (mannequinek) | |
A negyvenéves asszony | |
A torna és a sport a divat szolgálatában | |
Divattulzások | |
A leplezetlenség divatja | |
Modern kendőzés | |
A modern asszony szeme | |
Nadrágszoknya és bukjelszoknya | |
Zsebelyi csipke, kalotaszegi matyóhimzés | |
A "tangóláz", modern táncok | |
Magyar háziipar, kézimunkadivat stb. | |
A divat a szinpadon | 233 |
Szinpad és divat | |
A szinésznők és az öltözködés | |
Blaha Lujza, Pálmay Ilka és Hegyi Aranka | |
Csepreghyné divattervezései | |
Márkus Emma, Rákosi Szidi | |
Fedák Sári mint Bob herceg | |
Gombaszögi Frida egyéni öltözködési művészete | |
Jeritza Mária, mint divatkirálynő | |
Reinhardt és a szinpadi öltözködés |
Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.