Fülszöveg
A KÖNYVKÉSZÍTÉS MŰVÉSZETE
Egy vállalkozó szellemű tizennyolc éves ifjú szülővárosában, Kölnben, 1980-ban üzletet nyitott, ahol hatalmas képregény-gyűjteményének darabjait kezdte árusítani. Egy éven belül már katalógusokat jelentetett meg, amelyekben árukészletét hirdette. A nagy áttörésnek 1984-ben jött el az ideje: egy Magritte-ról szóló, angol nyelvű könyv készleten maradt negyvenezer példányát megvásárolta, s a köteteket az eredeti ár töredékéért dobta piacra. Vakmerő üzleti fogásának a sikere azt bizonyította a számára, hogy nem egyedül küzd a művészeti könyvek piacának demokratikus átalakításáért. Miért csak a gazdagok kiváltsága a kulturális értékekhez való hozzáférés? Rövid időn belül már olcsó áron adott ki utánnyomásokat a saját neve alatt, s a következő évben megjelentette az első művészeti könyvet, a Picasso című kötetet, amely már önálló kiadói tevékenység eredményeként született meg. Az 1980-as évek végétől kezdve könyvkiadója világszerte leányvállalatokat alapított,...
Tovább
Fülszöveg
A KÖNYVKÉSZÍTÉS MŰVÉSZETE
Egy vállalkozó szellemű tizennyolc éves ifjú szülővárosában, Kölnben, 1980-ban üzletet nyitott, ahol hatalmas képregény-gyűjteményének darabjait kezdte árusítani. Egy éven belül már katalógusokat jelentetett meg, amelyekben árukészletét hirdette. A nagy áttörésnek 1984-ben jött el az ideje: egy Magritte-ról szóló, angol nyelvű könyv készleten maradt negyvenezer példányát megvásárolta, s a köteteket az eredeti ár töredékéért dobta piacra. Vakmerő üzleti fogásának a sikere azt bizonyította a számára, hogy nem egyedül küzd a művészeti könyvek piacának demokratikus átalakításáért. Miért csak a gazdagok kiváltsága a kulturális értékekhez való hozzáférés? Rövid időn belül már olcsó áron adott ki utánnyomásokat a saját neve alatt, s a következő évben megjelentette az első művészeti könyvet, a Picasso című kötetet, amely már önálló kiadói tevékenység eredményeként született meg. Az 1980-as évek végétől kezdve könyvkiadója világszerte leányvállalatokat alapított, és tovább erősítette hírnevét: kitűnő minőségű művészeti könyveket jelentetett meg, de közben új területek - építészet, design, fotográfia, életmód és klasszikusok - felé is nyitott. Ez az ifjú természetesen Benedikt Taschen volt, akinek az irányításával a TASCHEN, az egyik legsikeresebb és legkülönlegesebb kiadó márkaneve meghódította a földgolyót: kiadványai több mint húsz nyelven kaphatók világszerte.
1999-ben a TASCHEN ismét újszerű vállalkozásba kezdett: megjelentette a hatalmas méretű, korlátozott példányszámban publikált művek első darabját, Helmut Newton SUMOclmű kötetét - az 1. számú példány, amelyet a benne szereplő több mint nyolcvan híresség a kézjegyével látott el, több mint 320 000 dollárért kelt el egy aukción: világrekord ár volt ez a 20. században kiadott művek körében. A TASCHEN munkatársi gárdája azóta is elhivatottan munkálkodik azon, hogy a könyvek világpiacán bővítse a választékot fényűző, korlátozott számban megjelenő alkotásokkal, elérhető áron kínált művekkel és e-könyvekkel az eltérő ízléssel és anyagi lehetőségekkel rendelkező olvasók számára. A kiadó születésének 25. évfordulójára, 2005-ben indított könyvsorozatunk olyan sikeresnek bizonyult, hogy még a 30. évforduló múltán is szükségesnek érezzük, hogy újabb művekkel bővítsük. A világszerte egyre gyarapodó TASCHEN márkaboltok számának köszönhetően közvetlen kapcsolatot alakítottunk ki olvasóközönségünkkel: ezek azok a helyek, ahol bárki felfedezheti magának könyvkínálatunk univerzumát.
Kedves Olvasóink! A TASCHEN-név a mindennapi élet része lett az Önök segítségével, hiszen olvasók nélkül sehol sem tartanánk. Bízhatnak abban, hogy a TASCHEN megvilágítja azt az utat, amely egy sokszínűbb, toleránsabb és felvilágosultabb jövő felé vezet.
Vissza