1.067.308

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

A differenciáló pedagógia - mint az oktatás jövőképe

IV. Soproni Logopédiai Napok Konferencia 1998. március 27-28.

Értesítőt kérek a kiadóról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Előszó

Részlet a könyvből:
Megtiszteltetés, és öröm számomra, hogy a IV. Soproni Logopédiai Napok alkalmából a differenciáló pedagógiáról beszélhetek.
Sajnos az idő rövidsége miatt mindent erről a... Tovább

Előszó

Részlet a könyvből:
Megtiszteltetés, és öröm számomra, hogy a IV. Soproni Logopédiai Napok alkalmából a differenciáló pedagógiáról beszélhetek.
Sajnos az idő rövidsége miatt mindent erről a témáról elmondani nem lehet, de néhány fontos és szerintem tudni érdemes dolgot megemlítenék.
Nagyon jól emlékszem arra, hogy amikor fiatal tanárként lementem az első osztályba minden gyerek egyformának tűnt. Ma több évtizednyi szolgálat után ha bemegyek egy osztályba, akkor azt látom, hogy itt nincs két egyforma gyerek, még az ikrek is különbözőek. Engem nagyon rosszul készítettek fel a pedagógus foglalkozásra, én azt hittem, hogy egy 14 éves gyerek az 14 éves is. Félek, néhány kolléga még ma is ezt gondolja, pedig minden gyerek olyan mint a tarka rét. Tehát ha most egy kicsit okoskodni szeretnék azt mondanám, hogy a differenciáló pedagógiai eredete, oka, az emberekben rejlő különbség, a különbözőségek ahogy megjelennek.
A pedagógiai különbségekre sajnos csak nem olyan rég figyeltek fel a neveléssel foglalkozók. Egészen biztos, hogy a Darwinizmus, a fejlődés elmélet az ami begyűrűzik abba pedagógiai gondolkodásba, hogy a különböző gyerekeket különböző módon kell és érdemes nevelni. Ezért tehát a differenciálás, a differenciáló pedagógiai eredete a különbözőség, az emberi különbség.
Ezt persze osztályozhatjuk, és érdemes osztályozni, mert hiszen a nagy rendetlenségben némi rendet hoz, ha azt mondom, hogy vannak biológiai különbségek, mások a fiúk és mások a lányok. A lányok inkább a humán tudományokban teljesítenek jobban, míg a fiúk inkább az egzaktabb, természet tudományokban, a matematikában. Tudjuk, hogy a férfiaknak jobb a térbeli tájékozódó képességük, a hölgyek pedig könnyebben tanulnak idegen nyelveket, és érzékenyebbek az esztétikai tárgykörökben. Vissza

Tartalom

Bevezető előadás
Dr. Báthory Zoltán: A differenciálás tantervi összefüggései 1
Dr. László Zsuzsa: Az iskolai rendszerhez való alkalmazkodás nehézségei 11
Herskovits Mária: A tehetség - áldás vagy átok? Tapasztalatok a nemzetközi tehetséggondozás és tehetségkutatás helyzetéről 23
Szántai Gabriella: A korai anyai attitűd és a gyerek teljesítményeinek összefüggései 36
Kulcsárné Dr. Papp Enikő: A differenciáló pedagógia mint a sikeres integráció feltétele 41
Nagy Attila: Fátum vagy próbatétel 53
Pap Józsefné: Ép értelmű gyermekek a gyógypedagógiai intézményben (a fordított integrációról) 70
Rab András: Az intézmény létrejöttének körülményei 79
Schmidtné Balás Eszter: A DADOGÁS, mint tanulási zavar 89
Závoti Józsefné: Nyitás a fejlesztőpedagógia felé 95
Juhász Mária: Alapelvek 104
Sajtosné Baráth Klára: Komplex dyslexia prevenciós fejlesztőprogram 118
Földes Tamásné: Differenciáló pedagógia - egyéni bánásmód 128
Tartalomjegyzék 133
Megvásárolható példányok

Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.

Előjegyzem