1.062.077

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

A didaktika vázlata II.

Kézirat

Szerző
Szerkesztő
Lektor
Gödöllő
Kiadó: Agrártudományi Egyetem Továbbképző Intézet
Kiadás helye: Gödöllő
Kiadás éve:
Kötés típusa: Ragasztott papírkötés
Oldalszám: 334 oldal
Sorozatcím:
Kötetszám:
Nyelv: Magyar  
Méret: 24 cm x 17 cm
ISBN:
Megjegyzés: A könyvből 260 sokszorosított példány készült. Kézirat.
Értesítőt kérek a kiadóról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Előszó

Ezzel a kötettel nagy egészében teljessé válik a didaktika legfontosabb kérdéseinek kidolgozása az agrárpedagógiában. A didaktika vázlata I. és II. rész annak a kutató munkának az eredménye, amely... Tovább

Előszó

Ezzel a kötettel nagy egészében teljessé válik a didaktika legfontosabb kérdéseinek kidolgozása az agrárpedagógiában. A didaktika vázlata I. és II. rész annak a kutató munkának az eredménye, amely érdemben már 1964-ben megkezdődött, 1965-ben pedig amikor a minisztérium a tanszéket az agrárpedagógia kutató helyévé nyilvánította, a távlati kutatási terv 67-es főfeladataink problematikájában találta meg a helyét. Az oktatási folyamat sajátosságai a mezőgazdasági szaktárgyak tanításában és ezeknek realizálódása a tanítási órák belső szerkezetében és felépítésében c. téma a didaktika legfontosabb elméleti fejezetét és ugyanakkor a pedagógus munka mindennapos gyakorlatát foglalta magában.
A kutatás célját és feladatait az alábbiakban fogalmaztuk meg:
Az oktatási folyamatnak, mint a didaktika legfontosabb fejezetének kidolgozása /részben adaptálás, részben új sajátosságok keresése/ a mezőgazdasági szaktárgyak tanítása hatékonyságának érdekében, - ezzel együtt;
- meg kell találni annak módját, hogy ezt a sztochasztikus folyamatot teljes tudatossággal, mérnöki pontossággal lehessen tervezni, s a pedagógusok munkájában az ösztönösséget a minimumra lehessen csökkenteni;
- emelni kell egyrészt a tanárjelöltek, másrészt a gyakorló pedagógusok pedagógiai képzésének, ill. továbbképzésének színvonalát, képessé tenni őket arra, hogy a pedagógia új eredményeit kritikai elemzéssel értékelni, s alkalmazni tudják
- ki kell alakítani azt a marxista pedagógiai szemléletet, amely biztos alapot ad a pedagógia elméleti és gyakorlati problémáinak helyes megítélésére Vissza

Tartalom

TARTALOMJEGYZÉK
A CSOPORTMUNKA
/Dr. Gordos István/
BEVEZETÉS...1
A CSOPORTMUNKA FOGALMA ÉS VISZONYA MÁS
MUNKAFORMÁKHOZ....11
A CSOPORT FOGALMA, A CSOPORTOK SZERVEZÉSE...33
A CSOPORTMUNKA TÍPUSAI....42
A PEDAGÓGUS FELKÉSZÜLÉSE ÉS A TANULÓK
FELKÉSZÍTÉSE A CSOPORTMUNKÁRA...47
CSOPORTMUNKA ALKALMAZÁSA A MEZŐGAZDASÁGI
SZAKTÁRGYAK TANÍTÁSÁBAN.....54
CSOPORTMUNKA ÉS PEDAGÓGUS-MAGATARTÁS....192
A PROGRAMOZOTT OKTATÁS
/Szövényi Zsolt/
ELŐSZÓ....202
RENDSZER - INFORMÁCIÓ - IRÁNYÍTÁS...205
A PROGRAMOZOTT OKTATÁS TÖRTÉNETE ÉS
IRÁNYZATAI....218
A PROGRAMOZOTT OKTATÁS FOGALMA ÉS ALAPELVEI...240
AZ OKTATÓPROGRAMOK GYAKORLATI ALKALMAZÁSA.....257
PROGRAMMINTÁK....267
BIBLIOGRÁFIA....317
Megvásárolható példányok

Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.

Előjegyzem