Előszó | 3 |
A diadalmas élet | 7 |
Isten a világban | |
Teremtés vagy evolúció? | 11 |
A teremtés első napja | |
Biblia, hipothézis | |
A teremtés | |
Az ősnemzéstan kudarca | |
Az ember és az állat | 19 |
Az emberi lélek nyomai | |
Az ember két világa | |
Az emberiség egységes családfája | |
Sátán, vagy sátán? | 26 |
Sátán a világirodalomban, történelemben, lélekben | |
Vannak-e angyalok? | |
Mi a bűn? | |
Miért van bűn? | |
Kain és családja | 34 |
Az eredendő bűn titka | |
Az emberiség egysége | |
Az ember és a mindenség | 38 |
A modern tudomány útjai Isten felé | |
Az erkölcsi mindenség | |
Isten a történelemben | |
Családfa a paradicsomtól Betlehemig | 43 |
Krisztus a történelemben | |
Történelem, vagy komédia? | 46 |
Az erkölcsi törvény a történelemben | |
A népek hivatása | |
Halad-e előre a világ? | |
Melyik az igaz vallás? | 51 |
Az ősi istenhit nyomai | |
Deizmus és pantheizmus | |
Az áldozat evangéliuma | 56 |
Az életfogyasztó élet | |
Az istentelen vallásalapító | 58 |
Az önmegváltás útjai | |
Vallás, ahol az ember minden | |
Isten a szent sátorban | |
Ótestamentum is, vagy csak újtestamentum? | 63 |
A bibliai kritika munkája | |
Ábrahám és a zsidókérdés | 67 |
A hit hőse | |
A német nacionalizmus és az Ótestamentum | |
A választott nép | 70 |
A zsidók története | |
Jeruzsálem végső pusztulása | |
A zsidókérdés | |
A zsidókérdés megoldása | |
A lelki ősök. Mi van a prófétizmusban? | 78 |
A próféták elhivatása | |
A prófétai vallás öröksége | |
Transcendens és immanens istenfogalom a prófétáknál | |
A lepel és a fátyol az Ótestamentumban | 85 |
A szent sátor Istene | |
A főpap, mint Krisztus előképe | |
Isten a Golgotán | |
Hogyan ismerjük Jézust? | 88 |
Mi van az apokrifus evangéliumokban? | |
A négy evangélium keletkezése | |
A biblia és a szekták | |
Fogantaték Szent Lélektől | 95 |
Krisztus istenségének kifejezése | |
Jézus és krisztus | 96 |
Jézus az ember | |
A Messiás | |
Mi a keresztyénség? | |
A világtörténet hőse | 102 |
A hős történelmi szerepe | |
A diadalmas élet | |
Csodák és természeti törvények | 106 |
A csoda mint megismerés | |
A törvény és a csoda | |
Az anyag törvényei Jézus kezében | |
Jézus és családja | 111 |
Milyen volt Jézus családja? | |
Mária, az édesanya | 114 |
Az igazi Mária | |
Mikor kezdődik a Mária-kultusz? | |
Hogyan lett Mária istennővé? | |
A próféta | 119 |
Isten az Atya | |
Mi a prédikáció? | 122 |
A kezdetleges és teljes istentisztelet | |
A Főpap | 124 |
A megváltás a bűnt msutatja meg | |
Isten igazsága és szeretete a megváltásban | |
Az Úrvacsora | 129 |
A kegyelmi eszközök | |
A páska-bárány | |
Transsubstanciatio, consubstantitatio | |
Úrvacsora és mise | |
A Király | 136 |
Jézus és Pilátus | |
Jézus a hódító | |
A keresztség | 140 |
A keresztség vize | |
Gyermek-keresztség | |
Alámerítés vagy meghintés? | |
Atya, Fiú és Szent Lélek | 146 |
A szentháromság megtapasztalása | |
A kifejezhetetlen kifejezése | |
Isten az egyházban | |
Egyedül üdvözítő-e az egyház? | 150 |
A láthatatlan egyház | |
A látható és láthatatlan egyház | |
Péter, a halász | 155 |
Péter elhívása | |
Péter, "a kőszikla" | |
Pogány keresztyének és zsidó keresztyének szembenállása | |
Legendák Péter apostolról | |
Róma első püspökei | |
Pál, a ponyvakészítő | 164 |
Pál apostol megtérése | |
A római birodalom, a zsinagóga szerepe a keresztyén misszióban | |
A vasárnap az őskeresztyén világban | |
A törvényvallás és a kegyelem | |
Augustinus, az óriásfa | 172 |
A püspöki egyház Augustinus korában | |
Augustinus a predestináció hirdetője | |
A pápai palást szálai | 177 |
A római püspök történelmi útja | |
A zsidó főpap, a római császár mint a római püspök előképe | |
A pápaság, mint történelmi szükségszerűség | |
A szürkület törvénye | 182 |
Pogány és keresztyén elemek keveredése | |
Assisi Ferenc, a reformátor | 184 |
Egy új szerzetesrend születése | |
Assisi Ferenc romlott egyháza | |
Assisi Ferenc lelkisége | |
Assisi Ferenc bukása | |
Jó volt-e a középkor? | 192 |
A középkor fénye és árnya | |
Az inkvizíció lelki okai | |
A középkor nyomorúságai | |
Felelős-e a pápaság az inkvizícióért? | |
Renaissance és reformáció | 200 |
A humanizmus | |
Az új felfedezések a középkor végén | |
A reformáció az emberiség egyetemes megmozdulása volt | |
Luther és Kálvin | 206 |
Luther az elkezdő, Kálvin a bevégező | |
Kálvin teljes reformációja | |
Mi a keresztyénség igazi egysége | |
Egyetemes papság | |
Servet máglyája | 215 |
Egy négyszázéves vérvád története | |
Volt-e protestáns inkvizíció | |
Kit vádol Servet máglyája? | |
A pápa és a Szent Lélek | 219 |
Csalódhatik-e a pápa? | |
A vatikáni zsinat | |
A Szent Lélek bizonyságtétele | |
A Szent és a szentek | 227 |
A "szent" kétféle jelentése | |
A szentek vallásos tisztelete | |
Isten a református egyházban | |
Egyházalkotmány a presbiter vállain | 231 |
Ki választja a lelkipásztort? | |
Iskola és templom | 235 |
A népművelés a reformáció ajándéka | |
A tudomány, iskola az általános kegyelem tanából folyó következmény | |
Haeckel, a tudományos inkvizitor | |
Gazdagok és szegények | 241 |
Honnan jött a diakónus? | |
Jézus a vagyon mellett és ellen | |
Az evangélium belülről változtatja meg a világot | |
A hivatás, mint a reformáció ajándéka | |
A kálvinisták és a művészet | 247 |
A kálvinizmus és a művészetek | |
A művészet az anyaggal való kifejezés | |
A kálvinizmus és a művészetek szabadsága | |
Három világkorszak: Homeros, Dante, shakespeare | |
Egyház és haza | 257 |
Haza és vallás állítólagos ellentétei | |
Jézus hazafisága | |
Az evangéliumi hazaszeretet | |
Az örök reformáció | 263 |
A római egyház félreformációja | |
A jezsuiták kettős munkája | |
Az új reformáció hősei | |
Belmisszió és külmisszió | |
Isten az életemben | |
A predesztináció | 270 |
A predestináció, mint tapasztalás | |
Az egyetemes predestináció | |
Predestináció és fatalizmus | |
A predestináció és a szabadság | |
Predestináció és elvettetés | |
A felelősség mint szabadságunk tapasz talása | |
Krisztus és a házasság | 282 |
Ki védi a házasságot? A hazug házasságok | |
A feljegyzett és fel nem jegyzett válások | |
A családi hajlék, mint a szentség iskolája | |
A házasságra nevelés | |
A gyermek | 292 |
Mitől függ a születési statisztika? | |
Rosszhiszemű vádak az egyke-kérdésben | |
Veszteségek reverzálisban és kitérésben | |
A reverzális háború | |
A református egyház és a reverzális adó | |
Gyilkosok és öngyilkosok | 302 |
A bűncselekmények felekezeti statisztikája | |
Mitőkl függ az öngyilkosok száma? | |
Az evangéliumi lelki nagykorúság kísértései | |
Isten a félhomályban | 308 |
A teozófia | |
Mi a spiritizmus? | |
A spiritizmus kritikája | |
A spiritizmus és a biblia | |
Isten az örökkévalóságban | 316 |
Kérdéseink egy másik világra utalnak | |
A halál a teljesebb öntudat kapuja | |
Krisztus az örökélet igazi bizonyossága | |
A kárhozat az örökké élő lélek örök halála | |
Kant a sírontúli világról | |
Testünk feltámadása | |
Az adventisták | |
Ki az Antikrisztus? | |
A végső titok | |
Név- és tárgymutató | 333 |