Előszó | 5 |
Szervezet és differenciálás történelmi és jelenkori összefüggései | 7 |
Csoportátalakítási eljárások történeti és jelenlegi formáinak áttekintése | 11 |
Eltolódás a heterogenitás és flexibilitás irányába | 16 |
A heterogén tanulócsoportokon belül történő differenciálás és individualizálás | 17 |
Az oktathatóság mint csoportszervezési alapszempont | 18 |
A tervszerűen létesítertt heterogén csoport | 19 |
Az osztálykereteken belül történő csoportalakítás | 21 |
A hagyományos osztálykereteken belül történő csoportképzés létjogosultsága | 21 |
Értelmezési keret | 22 |
A csoportok működése és dinamikája | 24 |
A csoportos tevékenység bevezetése, általános organizációja és működése | 28 |
A kiscsoportos szervezet és a megismerési, tanulási folyamat összefüggései | 32 |
Az alcsoportos rendszer tanulságai | 48 |
A team-oktatás | 50 |
Történeti áttekintés | 50 |
A team-oktatás meghatározása, típusai és jellemzői | 51 |
A team-oktatás célrendszere | 59 |
Flexibilis munka-, illetve ütemtervezés | 59 |
Curriculum-problémák a team-oktatás gyakorlatában | 61 |
Tanyanyagkiválasztási, tantárgyi kérdések | 61 |
A tanítás-tanulás szervezeti formái | 63 |
A tanulási tevékenység formáinak megszervezése és levezetése | 67 |
Évfolyam nélküli team-oktatási stratégiák az elemi és középfokú iskolákban | 72 |
Curriculum- és ütemtervezési, tevékenységszervezési problémák a gyakorlatban | 78 |
A tanulási tér szervezésének lehetőségei | 85 |
Az open education | 88 |
Az általánis taxonómiából lebontható, s a curriculumban lecsapódó megoldási alternatívák | 91 |
Taxonómia | 91 |
A curriculum tartalmi vonatkozásai | 93 |
Munka- és ütemtervezés | 98 |
A tanulási tevékenység megszervezése és menete | 99 |
A tanuló-környezet facilitációs tényezői | 105 |
F. Plimmer nyitott rendszerű iskolája | 106 |
Az open education perspektívái | 109 |
Individualizációra épülő oktatási rendszerek | 111 |
Értelmezési keret | 111 |
Rendszerszemléletű megközelítés szükségessége | 114 |
Taxonómia | 120 |
Általános problémák az individualizációs oktatási rendszerek taxonómiájának kidolgozásában | 120 |
A curriculum tartalmi, tananyagkiválasztási vonatkozásainak problémái | 126 |
Munka- és ütemtervezés | 130 |
A tanulási tevékenység tervezése és szervezése | 131 |
Az egyéni önálló tanulás formái | 139 |
A team-oktatás individualizációs oktatási rendszerekben | 143 |
A team-oktatással kapcsolatos tanári attitűdök alakulása | 153 |
Összegezés | 158 |
Kitekintés: a hazai gyakorlat | 165 |
Irodalom | 176 |