Fekete-fehér ábrákkal illusztrálva. Kettesével összevont számok. Teljes évfolyam. A címlapon VI. évfolyam szerepel. További szerzők a tartalomjegyzékben.
Értesítőt kérek a kiadóról
Értesítőt kérek a sorozatról
A beállítást mentettük, naponta értesítjük a beérkező friss kiadványokról
A beállítást mentettük, naponta értesítjük a beérkező friss kiadványokról
Előszó
Részlet:
Megelőző fejtegetéseink kiinduló pontjául az a tétel szolgált, hogy a jellemnevelés kérdésének sarkalatos pontja az indítékok szerepében van. Amilyen indítékok élnek állandóan valakinek...
Tovább
Előszó
Részlet:
Megelőző fejtegetéseink kiinduló pontjául az a tétel szolgált, hogy a jellemnevelés kérdésének sarkalatos pontja az indítékok szerepében van. Amilyen indítékok élnek állandóan valakinek a lelkében és tükröződnek viselkedésében, olyannak ítéljük az illetőnek a jellemét; a jellem, habár nem azonosítható teljesen az indítékokkal, mégis legfontosabb összetevőit az állandó indítékokban bírja, melyek az egységes életvezetést az egyén számára biztosítják. Az indítékoknak ez a döntő szerepe vezetett el bennünket vizsgálódásunkban arra a további lépésre, hogy megvizsgáljuk az indítékoknak az érzelmi világhoz és az emberi személyiség tendenciáihoz való viszonyát. Az emberiség általános meggyőződése ugyanis az, hogy indítékaink elemi erejüket épen az érzéseknek köszönik; belőlük merítik dinamikai hatalmukat. Ez okból némi áttekintésre volt szükségünk, mely az érzésvilágnak és törekvéseink világának azon jelenségeire kívánt fényt vetni, amelyek a jellemnevelés kérdéseivel szoros összefüggésben vannak. A figyelmes olvasó bizonyára észrevette azonban, hogy az érzelmekről adott fejtegetések nem nyomulnak a kitűzött problémának a középpontjába; az érzelmek és tendenciák tárgyalása közben bizonyára kialakult az olvasóban az a felfogás, hogy mindez csak a kérdésnek bevezetőjéül szolgálhat s az indítékok igazi sorsa az akarattól függ; a jellemnevelés tehát elsősorban akaratnevelés; és ezt a meggyőződést akkor is fenn kell tartani, ha elismerjük az érzések, érzelmek és tendenciák rendkívül nagy fontosságát az emberi életben és a jellem nevelésében.
Vissza
Tartalom
I. TANULMÁNYOK:
1. Dr. Bárány Irén: Az eszményi tanár szellemi arculata - - - 325
2. Csapó Jenő: A fogalmazástanítás körül - - - - - - 245
3. Császár Elek: A tankönyv szerepe a cselekvő történettanításban - 27
4. vitéz Göndör Ferenc: Testmérési adatok gyakorlati felhasználása - 34
5. Lemle Rezső: A német beszédkészség elsajátítása és. a stílus - - 15
6. - A németnyelvi tankönyvírás módja - - - - - 427
7. Molnár János: A gyermek lelki fejlődése - - - - - - 19
8. Dr. Sándor István: Kezdő főiskolásaink és a tanári hivatás - - 122
9. Dr. Tóth Ervin: Az esztétikai elvek általános érvényesítése - - 447
10. Udvarhelyi Károly: A melléktérképek iskolai alkalmazása - 131, 236
11. Dr. Várkonyi Hildebrand: Nevelés és gyakorlati lélektan: Akarás és
indítékok. Érzelmi nevelés - - - - - - 1
Az érzelmek nevelése. A félelem - - - - - 113
Az érzelmek nevelése. A dac pedagógiája - - - - 217
Az érzelmek nevelése. A nemi életnek pedagógiai vonatkozásai 313
Az érzelmek nevelése. Befejezés - - - - - - 417
12. Vincze László: Módszertani elgondolások a német nyelvtan tanításához 140
13. Wagner Ferenc: A tanár szerepe a cselekvő történettanításban - - 256
14. Románia művelődéspolitikája s a magyarság - - - 336
II. GYAKORLATI PEDAGÓGIA:
1. K. Bedekovich Lajos: II. Rákóczi Ferenc szabadságharcának okai - 159
2. - A jobbágyság történetének összefoglalása - - - - 459
3. Citronyiné Bikfalvy Ilona: Fonalasmunka - - - - - 189
4. Fáber József: Fészekodú deszkából, csavarokkal összeerősítve, leemelhető tetővel (famunka) - - - - - - 379
5. Fogassy Ödön: Bezárható szögletes, doboz (papírhajtogatás) - - 78
6. - Henger és kúp palástja összeakasztással - - - - 280
7. Jármai Vilmos: A tanulók felszerelésének összeállítása a tanév elején 51
8. - A tulajdonító eset fogalmának megértetése az első osztályban 166
9. - Egy ismétlő óra lefolyása - - - - - - - 356
10 - Egy rajzolva lefolytatott német óra - - - - - 468
11. Jeges Sándor: A kukorica - - - - - - - - 68
12. - A grönlandi bálna - - - - - - - - 180
13. - A füsti fecske - - - - - - - - - 272
14. - A saláta boglárka - - - - - - - - - 365
15. - A bab - __-- - - - - - 477
16. Kratofil Dezső: A területmérés egységei - - _ _64
17. - A háromszögek területe - - - ____ __173
18. Krix Márton: Kamatos-kamat - - - - ____60
19. - Törtszámok szorzása - - - - - _ _170
20. - Az arányos osztás - - - - - ___269
21. - A százalék számítása - - - - - _ _361
22. - Kamatszámítás - - - - - - _ _473
23. Matzkó Gyula: A szabadesés - - - - - - _72
24. - Archimedes törvénye - - - - - - _184
25. - Archimedes tétele - - - - - - _276
26. - Elektrosztatika a polgári iskola III. osztályában - - 373
27. Szántó Lőrinc: Arany János: V. László. - - - - - _44
28. - Dolgozatírás. Török-magyar bajviadal - - - - - 145
29. - Lévay József: Mikes. A rímek elhelyezése a versszakban - - 261
30. - A képes helyhatározó - - - - - - - - 346
31. - Gárdonyi Géza - - - - - - - - - 452
32. Udvarhelyi Károly: Olaszország - - - - - - - 55
33. - Az Alföld keletkezése és felszíne - - - - - - 352
34. - A Balaton - - - - - - - - - - 463
35. Uherkovich Gábor: A rajz szerepe a természetrajz tanításában - - 369
III. IRODALOM. a) Hazai irodalom.
1. Arany Könyvtár 1-6. számai. Ism.: - - - - - - 494
2. A. T. 1. Kisatlasz. Ism.: Udvarhelyi Károly - - - - - 294
3. Babiczky-Tóth: A Botond Bajtársi Egyesület Évkönyve I. Ism.: Wagner Ferenc - - - - - - - - - 493
4. Baránszky Jób László: A magyar széppróza története szemelvényekben.
Ism.: Baróti Dezső dr. - - - - - - - 83
5. Baranyai Mária és Keleti Adolf: A magyar nevelésügyi folyóiratok
bibliográfiája. Ism.: Szántó Lőrinc - - - - - 194
6. Bassola Zoltán: Decroly pedagógiai rendszere. Ism.: Szántó Lőrinc - 386
7. Bárány Irén: A gyermek lényegismeretének fejlődése. Ism.: Békési
Gizella dr. - - - - - - - - - 59
8. Békési Gizella: A gyermek erkölcsi fejlődése és az erkölcsiség kísérleti vizsgálata. Ism.: Bárány Irén dr. - - - - 86
9. Karl János dr.; A földrajz tanítása. Ism.: Udvarhelyi Károly - - 81
10. Kőhalmi Béla: Az Uj Könyvek Könyve. Ism.: Baróti Dezső dr. - - 85
11. Krammer Jenő: Pedagógiai Évkönyv 1937. Ism.: Wagner Ferenc - 291
12. Locka Alajos: A művelődés útja Amerikában. Az iskolarendszer
vizsgálata. Ism.: Szántó Lőrinc - - - - - 285
13. Makkai János: A világháború utáni Magyarország. Ism. Wagner F. 391
14. Makkai László: Uj magyar költők II. Ism.: Baróti Dezső dr. - - 83
15. Makkay Sándor: Magyar nevelés, magyar műveltség. Ism.: Jankovits Miklós dr. - - - - - - - - 282
16. Németh László: Berzsenyi. Ism.: Baróti Dezső dr. - - - - 487
17. Némethy Károly: A Pest-Budai árvíz 1838-ban. Ism.: Baróti Dezső dr. 489
18. Obermüller Ferenc: A miliő-iskola. Gondolatok a tanítás intenzitásfokozásának kérdéséhez. Ism.: Szántó Lőrinc - - - 290
19. Ortutay Gyula: Parasztságunk élete. Ism.: Baróti Dezső dr. - - 490
20. Rédey Tivadar: A nemzeti szinház története. Ism.: Baróti Dezső dr. - 488
21. Sáray Juliánna: A gyermekrajzok lélektani vizsgálata. Ism.: Békési
Gizella dr. - - - - - - - - - 287
22. Dr. Sulica Szilárd: A magyar irodalom és művelődés hatása a román
irodalom és művelőd'és fejlődésére. Ism.: Wagner Ferenc - 491
23. K. Szabó Erzsébet: A gyermeknyelv pedagógiájának alapvonalai.
Ism.: Békési Gizella dr. - - - - - - 486
24. Szántó Lőrinc: A magyar nyelv és irodalom tanítása. Ism.: Wagner F. 79
25. Sztrókay Kálmán: A természet titkai nyomában. Ism.: Somogyi J. dr. 392
26. Tangl Harald: A hormon és az ember. Ism.: Uherkovich Gábor - 491
27. Trócsányi Zoltán: Kirándulás a magyar múltba. Ism.: Baróti Dezső dr. 489
28 Udvarhelyi Károly: Földrajzi munkanapló - - - - - 86
29. Dr. Várkonyi Hildebrand: Bevezetés a neveléslélektanba. Ism.: Bárány Irén dr. - - - - - - - - 191
30. - Az alaki képzés és átvitel kérdése. Ism: Szántó Lőrinc - - 384
31. Dr. Zuckermann Ferenc: Iskolai egészségvédelem. Ism.: Szántó L. - 192
b) Külföldi irodalom.
1. Eduárd Burger-Theodor Steiskal: Praxis und Theorie der Schulklasse als Arbeits- und Lebensgemeinschaft. Ism.: Szántó L. 195
2. Hermann Nohl: Die pädagogische Bewegung in Deutschland und
ihre Theorie. Ism.: Jankovich Miklós dr. - - - - 388
3. Heinrich Scharrelmann: Von der Lernschule über die Arbeitschule
zur Charakterschule. Ism.: Szenes Adolf - - - - 202
4. Friedrich Schneider: Die Selbsterziehung, Wissenschaft und Übung.
Ism.: Gyulai Ágost dr. - - - - - - - 295
IV. LAPSZEMLE.
1. A Magyar Pedagógia - - - - - - 100, 305, 400, 503
2. A Jövő Utjain - - - - - - - - 101, 307, 404
3. Nevelésügyi Szemle - - - - - 101, 205, 306, 403, 505
4. Iskola és Egészség - - - - - - - - 103, 208, 509
5. Budapesti Polgári Iskola - - - - - - 104, 209, 407
6. Der Deutsche Volkserzieher - - - - - - 105, 210, 410
7. Die Mittelschule - - - - - - - - - 109, 309
8. Országos Középiskolai Tanáregyesületi Közlöny - - - 207, 504
9. Magyar Tanítóképző - - - - - - 207, 308, 406, 505
10. Pedagógiai Szeminárium - - - - - 207, 308, 405, 510
11. A Gyermek és az Ifjúság - - - - - - - - 209
12. Pädagogischer Führer - - _ - - - - 213, 310, 414
13. A Fizikai és Kémiai Didaktikai Lapok - - - - 309, 409
14. A Gyermek - - - - - - - - - - 508
V. KÜLFÖLDI TANÍTÁSI MOZGALMAK. (Szenes Adolf.)
1. Iskolareformok egyes államokban - - - - - - - 91
2. Az érettségi vizsgálatok Romániában - - - - - - 95
3. Gyermekek mozilátogatása - - - - - - - - 99
4. Falusi tanítók képzése Bulgáriában - - - - - - 100
5. Iskolavonatok Canadában - - - - - - - - 100
6. Az anyanyelvi oktatás Németországban - - - - - - 197
7. A tanulóiskolától a munkaiskolán át a jellemképző iskolához - - 202
8. Angol középiskolai tanárok gyűlése - - - - - - 204
9. Iskolai testi fenyítés a bíróság előtt Németországban - - - 204
10. Rádió a tanítás szolgálatában - - - - - - _ 205
11. Politika az iskolában - - - - - - - - - 205
12. Botbüntetés Angliában - - - - - - - - -205
13. Célbalövés az iskolában Romániában - - - - - - 205
14. Pályaválasztási Tanácsadó Londonban - - - - - - 205
15. A csodagyermek lélektana - - - - - - - - 296
16. Hollandi tanügyi viszonyok - - - - - - - - 298
17. Középiskolai tanárképzés Lengyelországban - - - - - 299^
18. Az iskolai reform Franciaországban - - - - - - 299
19. Hivatalos történeti tankönyvek Ukrajnában - - - - - 301
20. Történeti tankönyvek tisztítása - - - - - - - 302
21. Tankötelezettség Angliában - - - - - - - - 302
22. Iskolaviszonyok Palesztinában - - - - - - - 303
23. Kötelező lőgyakorlatok az osztrák iskolákban - - - - 303
24. Erdélyi szomorú, iskolastatisztika - - - - - - 303
25. Nemzetközi kongresszusok - - - - - - - - 304
26. A hibakutatás újabb útjai - - - - - - - - 393
27. A számokkal kiállított iskolai bizonyítványok pótlása - - - 395
28. Katonai újoncok pedagógiai vizsgája - - - - - - 396
29. Az 1936/37. tanévi érettségi vizsgálatok Romániában - - - 397
30. Tanítás Rádión - - - - - - _ - - - 397
31. Testnevelés Németországban - - - - - - - - 395
32. Iskolaviszonyok Oroszországban - - - - - - - 398
33. Helyes beszédre oktatás - - - - - - - - - 399
34. A népdal a cseh iskolákban - - - - - - - - 399
35. Iskolareformok Jugoszláviában - - - - - -399
36. A genfi évkönyv - - - - - - - - - -400
37. Leányok katonai kiképzése Törökországban - - - -400
38. Előkészítés egyetemi tanulmányokra Egyptomban - - - -400
39. Varrástanítás a fiúiskolákban Angliában - - - - 400
40. A békeszerződés tanítása a német iskolákban - - - - 495
41. A német középiskolák - - - - - - - -498
42. Parasztnépfőiskola Zágrábban - - - - - - -498
43. Gyermekmúzeum New-Yorkban - - - - - - - -498
44. Számolási képesség vizsgálata Prágában - - - - - 500
45. A tanév új szabályozása Olaszországban - - - - -500
46. Analfabéták Romániában - - - - - - - - 501
47. Városi gyermekek falun - - - - - - - - 501
48. Iskolakötelezettség egyes országokban - - - - - - 501
49. Tanítók mezőgazdasági kiképzése Milánóban - - - - - 501
50. Az oxfordi Ruskin Kollégium - - - - - - - 501
51. Falusi iparosmesterek képzése - - - - - - - 502
52. Politika az iskolában - - - - - - - - - 502
53. esti fenyíték az angol iskolákban - - - - - - - 502
VI. HÍREK.
1. Az Orsz. Polg. Isk. Tanáregyesület szegedi közgyűlése - - - 110
2. Az állami gyak. polg. isk. új szakvezető tanára - - - - 110
3. A felső mezőgazdasági iskolák új tanterve - - - - - 111
4. A szegedi tankerület III. tanfolyamának előadásai - - - - 111
5. A Gyak. Polg. Isk. Könyvtárának XVII. kötete - - - - 111
6. Pedagógiai szakkönyvek új kötete. - - - - - - - 111
7. A népiskola VII. és VIII. osztályának tanterve és utasítása - - 112
8. A világ legjobban felszerelt egyetemi-psichológiai könyvtárában (sz.
Csorba Tibor) - - - - - - - - 215
9. Magyar Nevelők Egyesülete - - - - - - - - 310
10. Magyar Művelődési Kis-Lexikon - - - - - - - 311
11. Kérelem az Áll. Polg. Isk. Tanárképző Főisk. Botond Bajtársi Egyesület volt tagjaihoz - - - - - - - - 311
12. Megalakult a Pécsi Pedagógusok Köre - - - - - - 415
13. Az egységes iskolai német kiejtés problémája - - - - - 415
14. Szántó Lőrincnek „A magyar nyelv és irodalom" c. vezérkönyve - 416
15. Az Orsz. Középiskolai Tanáregy. Élőnyelvi Szakosztálya - - - 416
16. A lengyel közoktatás múzeuma (sz. Csorba Tibor) - - - - 510
Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.
Google, Facebook, Apple, Microsoft fiókkal való belépés/regisztráció eseténautomatikusan elfogadja az Általános Szerződési Feltételeket.
Elfelejtett jelszó
Kérjük, adja meg azonosítóját, és a hozzá tartozó email címet, hogy jelszavát elküldhessük Önnek!
A *-gal jelölt mezők kitöltése kötelező!
Azonosító név/E-mail cím* Azonosító és e-mail cím megegyező
E-mail cím*
(2009 március óta a regisztrált ügyfelek azonosító neve megegyezik az email címmel)
Ha az azonosítóját sem tudja megadni, kérjük, hívja az ügyfélszolgálati vonalat:
+36-62-452-833
×
1
2
3
Regisztráció
×
Regisztráció
Regisztrációja sikeresen megtörtént.
Megadott e-mail címére megerősítő e-mailt küldtünk. Ahhoz, hogy a regisztrációja véglegesedjen, és le tudja adni rendeléseit, kérjük, kattintson a levélben található linkre. A megerősítő link a kiküldéstől számított 48 óráig érvényes, ezután a regisztrációs adatok törlésre kerülnek.
Kérjük, jelölje meg az érdeklődési körébe tartozó témaköröket!
Mehet
×
Regisztráció
Az ön által megjelölt témakörök:
Temakor_1
Beállíthatja, hogy emailben értesítőt kapjon az újonnan beérkezett példányokról a bejelölt témaköröknek megfelelően.
Beállított értesítőit belépés után bármikor módosíthatja az Értesítő menüpont alatt:
létrehozhat új témaköri értesítőt
inaktiválhatja értesítőjét, ha éppen nem kíván a megadott témában értesítőt kapni
törölheti véglegesen az adott értesítőjét
szerkesztheti jelenlegi értesítőjét, ha még részletesebben szeretné megadni mi érdekli.
Az Ön választása alapján naponta vagy 3 naponta kap tőlünk emailt a beállított értesítőjéről.