kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát
Kiadó: | Állami Gyakorló Polgári Iskola |
---|---|
Kiadás helye: | Szeged |
Kiadás éve: | |
Kötés típusa: | Könyvkötői kötés |
Oldalszám: | 496 oldal |
Sorozatcím: | A Cselekvés Iskolája |
Kötetszám: | |
Nyelv: | Magyar |
Méret: | 23 cm x 16 cm |
ISBN: | |
Megjegyzés: | Néhány fekete-fehér ábrával illusztrálva. |
Tanulmányok | |
Dr. Belohorszky Ferenc: Az osztályfőnök | 206 |
Dr. Békési Gizella: Az amerikai jellem- és erkölcsvizsgáló próbákról | 428 |
Dobos László: Az élő irodalom tanítása | 16 |
Eckerdt Elek: Mit tanítsunk az értékpapírszámításból a közép- és polgári iskolákban? | 24 |
Dr. Harsányi István: Óravázlatok készítése | 305 |
Dr. Jankovits Miklós: Néhány szó nevelésügyi folyóiratirodalmunkról | 413 |
Róder Pál: A nevelőtanítás előkészítése. (A tanmenetek, óravázlatok problémája) | 109 |
Sterio Leonidász: A "Depolavoró" | 314 |
Udvarhelyi Károly: Gondolatok a közlekedési viszonyok és forgalmi útak tanításáról | 421 |
Dr. Várkonyi Hildebrand: Nevelés és gyakorlati lélektan: Nevelőhatások. - A büntetés és jutalmazás | 1 |
A tekintély | 103 |
Nevelői ráhatások - A "pedagógiai" szemlélet | 199 |
A jellemnevelés kérdései - Alapfogalmak | 291 |
A jellemnevelés kérdései - Fegyelmezés | 403 |
Gyakorlati pedagógia | |
K. Bedekovich Lajos: A szentszövetség. Az irodalmi és politikai élet ébredése | 332 |
A magyar szent korona története | 446 |
Fogassy Ödön: Ceruzahegyező-kés | 166 |
Repülőgép - Puhapapír munka | 307 |
Pákamelegítő állvány - Huzalmunka | 460 |
Izsák Gyula Endre: Néhány szó a gyűjteményekről | 63 |
Jármai Vilmos: Hogyan tanítjuk a német írást és olvasást a cselekedtető nyelvtanítás szellemében | 140 |
Az előljárók tanítása a koncentrikus nyelvtantanítás szellemében | 326 |
Jeges Sándor: A káposzta lepke | 54 |
A mézelő méh | 155 |
A vízisikló és a keresztes vipera | 245 |
A piros árvacsalán | 356 |
A burgonya | 457 |
Kratofil Dezső: A téglalapú test és a téglalap | 51 |
A négyszögekről tanultak összefoglalása | 239 |
A négyzet és a téglalap | 344 |
A romboid | 450 |
Krix Márton: A tőke kiszámítása következtetéssel | 150 |
A gyökvonás alapfogalmai. Négyzetgyökvonás közönséges számokból | 351 |
Matzkó Gyula: Az iskola rádió-vevőkészüléke | 60 |
A kristályos rádió-vevőkészülék | 161 |
Az elektroncső | 250 |
Az elektromos áram mágneses hatása | 362 |
Pénzes Zoltán: Néhány észrevétel a törtszámok tanításának módszeréhez | 230 |
Szántó Lőrinc: Ecsedi István: Csárdák a Hortobágyon. (Anyaggyűjtés tapasztalás útján) | 39 |
A kapcsolatos mondatok | 134 |
Dolgozatjavítás | 221 |
Móra Ferenc: Kincskereső kis ködmön (Házi olvasmány megbeszélése) | 320 |
A kötelezvény | 435 |
Tóth Anna: A nemzeti zászló jelentőségének méltatása | 34 |
Udvarhelyi Károly: Egy tanya, szikesföld és azok élete egy tanulmányi kirándulás tükrében | 45 |
Franciaország felszíne, felépítése | 143 |
Franciaország éghajlata, vízrajza. Növény- és állatvilága. Ásványi termékei | 226 |
A földrajzi anyag összefoglalásának főbb szempontjai | 337 |
Irodalom | |
Hazai irodalom | |
Babits Mihály: Az európai irodalom története.Ism.: Dr. Baróti Dezső | 72 |
Balla Antal: Budapest szerepe Magyarország történetében. Ism.: Dr. Gyulai Ágost | 173 |
Belohorszky Ferenc: Magyar problematika a középiskolában. Nemzeti nevelés a magyar nyelv tanítása közben. Ism.: Szántó Lőrinc | 467 |
Bognár Cecil: Az iskolás gyermek. Ism.: Dr. Gyulai Ágost | 375 |
Busák Béla: Így fogalmazunk mi! Ism.: Szántó Lőrinc | 257 |
Dr. Cser János: Korszerű magyar lélektani és nevelésügyi tanulmányok. Ism.: Dr. Jankovits Miklós | 70 |
Csóka J. Lajos: Mária Terézia iskolareformja és Kollár Ádám. Ism.: Dr. Gyulai Ágost | 370 |
Fischer Vilmos: Az ének szerepe a modern nyelvek tanításában. Ism.: Dr. Baróti Dezső | 74 |
Fogassy Ödön: A zsinór-díszítőírás iskolája. Ism.: Sz. L. | 79 |
Kézimunka- (szlöjd-) mintalapok II. sorozat: Huzalmunkák gyűjteménye. Ism.: Sz. L. | 474 |
Harsányi István: Az irodalomtanítás megalapozása a középiskolák alsó osztályaiban. Ism.: Szántó Lőrinc | 468 |
Horváth János: Egyetemi előadásaiból. Ism.: Dr. Baróti Dezső | 260 |
Magyar versek könyve. Ism.: Szántó Lőrinc | 383 |
Illyés Gyula és Ortutay Gyula: Magyar paraszt-mesék. Ism. Dr. Baróti Dezső | 259 |
Dr. Jancsó Elemér: Az erdélyi magyarság életsorsa nevelésügyének tükrében. 1914-1934. Ism.: Dr. Gyulai Ágost | 465 |
Jeges Sándor: Vegytantanítás a cselekvő iskolában. Ism.: Dr. Bruckner Győző | 168 |
Kiss Ernő: A történelemtanÍtás a nevelés szolgálatában. Ism.: Szántó Lőrinc | 473 |
Kornis Gyula: Egyetem és politika. Ism.: Dr. Somogyi József | 68 |
Dr. Krammer Jenő: A szlovenszkói magyar serdülők lelkivilága. Ism.: Dr. Gyulai Ágost | 373 |
Ifj. Kúnfalvy Rezső: English made easy. Lingua nyelvgyakorló olvasmányok 2. kötete. Ism.: Petrovay Ilona | 178 |
Masszi Ferenc: Bevezetés a középiskolai nevelésbe. Ism.: Kratofil Dezső | 256 |
Dr. Mester János: Az olasz nevelés a 19. és 20. században. Ism.: Dr. Diósi Géza | 170 |
Dr. Mihelics Vid: A szociális kérdés és a szociálizmus. Ism.: Dr. Somogyi József | 72 |
Dr. Nagy Sándor: Arany Toldija. Ism.: Dr. Gyulai Ágost | 470 |
Palló Imre: Történelem a munkafüzetben. I. kötet. Ism.: Szántó Lőrinc | 77 |
Pásztor Mihály: Buda és Pest a törökuralom után. Ism. Gyulai Ágost | 172 |
Polány István: Nyugatmagyarország (végnyugat) közoktatásügyének története különös tekintettel a népoktatásra. Ism.: Dr. Gyulai Ágost | 472 |
Prohászka Lajos: A vándor és a bújdosó. Ism.: Dr. Gyulai Ágost | 463 |
Dr. Révai József: A nagydiák szabadságharca. Ism.: Dr. Diósi Géza | 78 |
Schnell János: Gyermeklélektani tanulmányok. Ism.: Dr. Békési Gizella | 377 |
Sebes Gyula: A korszerű oktatás. Ism.: Szántó Lőrinc | 76 |
Strasser János: A tanúvallomás kísérleti vizsgálata a gyermekkorban. Ism.: Bárány Irén dr. | 381 |
Tóth Pál László: A mondatok grafikai ábrázolása. Ism.: Szántó Lőrinc | 255 |
L. Ujváry Lajos: A mai gyermek és a könyv. Ism.: Szántó Lőrinc | 171 |
Vajthó László: Könyvnélküliek. Ism: Szántó Lőrinc | 76 |
Vincze László: Módszertani kísérlet a magyar irodalomtörténet tanításhoz. Ism.: Szántó Lőrinc | 383 |
Zányi József: Új csapásokon | 179 |
Dr. Zsámbéki László: Magyar művelődéstörténeti kislexikon | 475 |
Uj magyar költők. Ism.: Dr. Baróti Dezső | 74 |
Külföldi irodalom | |
Paul Cretius: Lebensvolle Sprachlehre. Ism.: Szántó Lőrinc | 80 |
Deutschunterricht. Ism: Szántó Lőrinc | 477 |
F. W. Foerster: Alte und neue Erziehung. Ism.: Dr. Várkonyi Hildebrand | 174 |
Dr. Ludwig Gockler: Die Grundfangen der Erziehung in biologischer Betrachtung. Ism.: Dr. Jankovits Miklós | 261 |
Elsa Köhler: Entwicklungsgemässer Schaffensunterricht als Hauptproblem der Schulpädagogik. Ism.: Szántó Lőrinc | 378 |
Müller-Freienfels Richard: Kindheit und Jugend. Ism.: Dr. Békési Gizella | 475 |
Gerhard Pfahler: Warum Erziehung trotz Vererbung? Ism.: Bárány Irén dr. | 478 |
Elisabeth Plattner: Die ersten sechs Lebensjahre. Ism.: Dr. Békési Gizella | 263 |
Walter Schönbrunn: Weckung der Jugend. Moderner Deutschunterricht. Ism.: Szántó Lőrinc | 176 |
Hans Zulliger: Schwierige Schüler. Ism.: Dr. Békési Gizella | 178 |
Lapszemle | |
A gyermek és az ifjúság | 279 |
Budapesti Polgári Iskola | 92 |
Der Deutscher Volkserzieher | 97 |
Die Mittelschule | 397 |
Fizikai és kémiai didaktikai lapok | 93 |
Iskola és Egészség | 188 |
Iskola és Élet | 489 |
Jövő Útjain | 94 |
Magyar Középiskola | 90 |
Magyar Paedagógia | 93 |
Magyar Tanítóképző | 91 |
Nevelésügyi Szemle | 274 |
Orsz. Középiskolai Tanáregyesületi Közlöny | 91 |
Pädagogischer Führer | 94 |
Pedagógiai Szeminárium | 88 |
Külföldi tanítási mozgalmak (Szenes Adolf) | |
Az idegen nyelvtanítás | 81 |
A lusta és buta tanulók | 83 |
Az élethez közelálló számtantanítás | 84 |
Tanítóképzés Görögországban | 86 |
Iskola rövidlátó gyermekek részére | 87 |
Légvédelemre való oktatás | 87 |
Iskolai napló | 87 |
Tanítóképesítő vizsgálatok Csehszlovákiában | 87 |
Az ifjúság katonás nevelése az európai államokban | 88 |
Szülők jelenléte az iskolai tanítás alatt | 88 |
Katonai szolgálatra való előkészítés az iskolában | 179 |
Film a középiskolában | 181 |
Az iskolaviszonyok Franciaországban | 183 |
Politikai propaganda az iskolában | 184 |
A tanulók száma Bulgáriában | 184 |
Középiskolai tanárok képzése Olaszországban | 184 |
Hétfői házi feladatok | 185 |
A hittan oktatása Romániában | 185 |
A házifeladatra fordítható időtartam | 185 |
A koedukáció ellen | 185 |
Tanítóhiány Szovjetoroszországban | 185 |
Légvédelem és iskola | 264 |
A tanítóképzés az európai államokban | 267 |
A nemzetközi nevelésügyi hivatal évkönyve | 270 |
Nemzetközi rajzkiállítás és verseny Párisban | 270 |
Nemzetközi Montessori tanítóképző tanfolyam | 271 |
Tanítók, tanárok rossz szokásai | 271 |
Állástalan fiatal tanítók foglalkoztatása | 272 |
Spranger Eduard Tókióban | 272 |
Az állástalan svájci tanítók | 272 |
Ingyen utazó lengyel diákok | 272 |
Tanulók részvétele politikai mozgalmakban | 272 |
60 perces órák a román középiskolákban | 273 |
Testnevelésre képesítő vizsgálatok Jugoszláviában | 273 |
Szomorú erdélyi oktatásügyi adatok | 273 |
Mennyiségtantanítás a politika szolgálatában | 384 |
Nyelvtan és nyelvtanulás | 386 |
Tanítóképzés Görögországban | 388 |
A jellemnevelésre vonatkozó kutatás Amerikában | 388 |
Népiskolai záróvizsga Szászországban | 389 |
Nevelési hét Amerikában | 389 |
Fiatalkorú munkanélküliek foglalkoztatása | 389 |
Okleveles tanítók véglegesítő vizsgája Romániában | 390 |
A magasabb tanítóképzés Jugoszláviában | 390 |
A tanítóképzés egysége Németországban | 390 |
Orvosi vizsgálatok a svájci iskolákban | 390 |
Osztálylétszámok Franciaországban és Ausztriában | 391 |
Belgium tanügyi reformtörekvései | 480 |
Tanulók kiválasztása a középiskolába | 482 |
Történettanítás Angliában | 484 |
A tanulók házi feladatai Angliában | 484 |
Az ifjúság katonai nevelése Romániában | 485 |
Nemztközi megértésre való nevelés | 485 |
A német nevelés szervezetei | 486 |
Csehszlovák tanügy | 486 |
Nyári szünet az osztrák középfokú iskolákban | 487 |
Nemzetközi népnevelési kongresszus Párisban | 487 |
Házi feladatok Olaszországban | 487 |
Honvédelemre oktatás Angliában | 487 |
Hírek | |
Gaál Mózes halála | 100 |
Dr. Imre Sándor a Tanítóképző Int. Tan. Orsz. Egyesületének tiszteletbeli tagja | 100 |
A Polg. Isk. Tanárképző Főiskola új tanárai | 100 |
Dr. Kratochfill (Baróti) Dezső a szegedi egyetem tanársegéde | 101 |
A gyak. polg. iskola új szakvezető tanárai | 101 |
Az Uj Nevelés Világligájának kongresszusa | 101 |
Dr. Domokos Lászlóné kiállítása | 101 |
Mezőgazdasági továbbképző tanfolyam | 101 |
Továbbképző tanfolyam a szegedi kerület pedagógusai részére | 101 |
Dr. Foerstner Tivadar halála | 196 |
A Szegedi Pedagógusok Köre | 196 |
A szegedi tankerületi polg. isk. igazgatóinak ankétja | 196 |
A Zrinyi Ilona leánylíceum egészségtani kiállítása | 197 |
Montessori-rendszerű polgári iskola | 197 |
A Szegedi Szemle megjelenése | 197 |
A gyakorló polgári iskola könyvtára | 197 |
Az Uj Nevelés Ligájának kongresszusa | 288 |
Gróf Teleki Pál előadássorozata | 288 |
A felsőoktatási Kongresszus | 288 |
Dr. Madai Gyula halála | 402 |
A Szegedi Egyetem Barátainak szakülése | 402 |
Kornis Gyula titkos tanácsos | 496 |
A Magyar Pedagógiai Társaság új tagjai | 496 |
Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.