kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát
Kiadó: | Zrínyi Katonai Kiadó |
---|---|
Kiadás helye: | Budapest |
Kiadás éve: | |
Kötés típusa: | Félvászon |
Oldalszám: | 286 oldal |
Sorozatcím: | Tisztek Könyvtára |
Kötetszám: | 12 |
Nyelv: | Magyar |
Méret: | 20 cm x 14 cm |
ISBN: | |
Megjegyzés: | Fekete-fehér ábrákkal. |
A kiadó előszava | 5 |
Bevezetés | 7 |
A néphadseregben folyó kiképzés célja és feladata | |
A pszichológiai és a pedagógiai elmélet | 9 |
Mi a célja a néphadseregben a katona nevelésének? | 12 |
Hogyan "dolgozik" az emberi agy? | 14 |
A kommunista nevelés alkotóelemei | 22 |
Mit jelent a személyiség sokoldalú kifejlesztése? | 25 |
Tökéletesíti-e a gondolkodást a katonai kiképzés? | 28 |
Mi a képesség és mi az érdeklődés? | 31 |
Vérmérséklet és jellem | 35 |
Az érzelmek jelentősége a személyiség fejlődésében | 50 |
Mi az ifjúkor (adoleszcencia)? | 52 |
Mi a pedagógiai optimizmus? | 56 |
Hogyan ismerjük meg a katonát? | 59 |
Mire tanít a neveléselmélet? | |
Mi a neveléselmélet? | 64 |
Nevelő hatású-e a harcászati kiképzés? | 66 |
A katonai szolgálat és a katonai környezet nevelő hatása | 71 |
A parancsnok személyisége | 76 |
Az öntudatos fegyelemre való nevelés | 80 |
A jutalom és a fenyítés mint nevelőmódszer | 83 |
Felhasználhatjuk-e a közönséget a nevelésél? | 86 |
Didaktika és kiképzés | |
Mit jelent tanítani valakit? | 90 |
Didaktikai elvek a katonai kiképzésben | 91 |
A szocialista pedagógia elvei | 111 |
Az állandó harckészültség elve | 113 |
Hogyan tanul a katona? | 115 |
A tanulás élettani törvényei | 126 |
Ismeretek és jártasságok a harckiképzésben | 127 |
A harcászati kiképzés módszertanának tárgya és feladatai | |
Mit értünk módszertanon (metodikán)? | 133 |
A harcászati kiképzés feladatai | 135 |
Alkalmazzuk-e a próbálkozások és tévedések (Próba szerencse) módszerét? | 137 |
A harcászati kiképzés módszerei | 141 |
Mit értünk logikai módszeren? | 145 |
A tudományos vizsgálat módszerei a metodikában | 150 |
Lehet-e tökéletesíteni a módszereket? | 152 |
Tanuljunk tanítani | |
Az előadás | 154 |
Hogyan készítsük elő az előadást | 158 |
Tudunk-e előadni? | 161 |
A parancsnok szava | 165 |
A beszélgetés | 167 |
Hogyan jegyzeteljünk? | 167 |
Hogyan tanuljunk? | 169 |
Mi a szeminárium? | 171 |
A gyakorlatok | |
A gyakorlatok megszervezésének alapelvei | 174 |
A harcászati-alaki foglalkozások előkészítése | 178 |
Harcászati alaki foglalkozás, szakaszkötelékben | 180 |
Éjszakai harcászati-alaki foglalkozás, századkötelékben | 186 |
Hogyan állítsuk be és hogyan irányítsuk a harcászati gyakorlatot? | 191 |
A részleges sugármentesítés | 198 |
A kétoldalú harcászati gyakorlatok | 198 |
A kétoldalú harcászati gyakorlatok vezetése | 207 |
Éleslövészettel egybekötött harcászati gyakorlat | 210 |
A csoportos (alkalmazó) foglalkozások előkészítése | 215 |
Mik a harcászati ellenőrző foglalkozások? | 219 |
Mi a törzsvezetési és a parancsnoki-törzsvezetési gyakorlat? | 221 |
A döntnökök feladatai és felkészítése | 225 |
A gyakorlat értékelése | 229 |
A kiképzési oktatófilm | 231 |
A tanulmányi látogatások | 233 |
Neveljük a katonák harckészültsége | 234 |
A törzsgyakorló-foglalkozások | 236 |
A tisztek, tiszthelyettesek és tisztesek módszertani kiképzése | |
Módszertani értekezletek és módszertani konferenciák | 238 |
Az oktató módszertani foglalkozások | 239 |
A bemutató gyakorlatok | 242 |
Az oktató-módszertani összevonások | 244 |
A harci és politikai kiképzés tervezése | |
A terv a parancsnok segítőtársa | 246 |
Hogyan szervezzk meg a tervezőmunkát? | 248 |
A századkiképzési terv összeállítása | 250 |
Írásbeli felkészülés a foglalkozásra | 253 |
A vizsgáztatásról és az értékelésről általában | 256 |
A vizsgák módszertana | 258 |
Az ismeretek, jártasságok és készségek értékelése | 261 |
Mire jó az ellenőrzés? | 263 |
A néphadsereg parancsnokai | |
Mit jelent az alárendeltek politikai vezetőjének lenni? | 267 |
A parancsnok jelleme | 270 |
A parancsnok kulturáltsága | 271 |
A parancsnoki tekintély | 271 |
Az elvtársiasság | 272 |
Amiről a szabályzatok nem beszélnek | |
Kell-e adottság az emberekkel való foglalkozáshoz? | 274 |
Ébresszünk önbizalmat alárendeltjeinkben | 276 |
Hogyan jegyezzük meg a neveket? | 278 |
Amikor kell, legyünk nagyvonalúak | 279 |
Alárendeltjeink személyiségét pozitív vonásaik segítségével fejlesszük | 281 |
Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.