kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát
Kiadó: | Tankönyvkiadó |
---|---|
Kiadás helye: | Budapest |
Kiadás éve: | |
Kötés típusa: | Ragasztott papírkötés |
Oldalszám: | 199 oldal |
Sorozatcím: | |
Kötetszám: | |
Nyelv: | Magyar |
Méret: | 19 cm x 14 cm |
ISBN: | |
A család és a nevelés fogalma, kialakulásuk, kapcsolatuk a társadalommal | 3 |
A család fogalma, kialakulása és fejlődése | 3 |
A család és a társadalom | 6 |
A nevelés fogalma és helyes értelmezése | 9 |
A nevelhetőség határai | 13 |
A nevelés és a társadalom kapcsolata | 14 |
A szocialista nevelés szervezeti feltételei és módszerei a családban | 18 |
A család élete - szervezett élet | |
A munkamegosztás a család belső szervezettségének alapja | 18 |
A jogok és a kötelességek összhangja | 19 |
A jogok és kötelességek megoszlása a szocialista családban | 21 |
Hagyományok a családban | 24 |
A családtagok egymáshoz való viszonya, Hangnem, stílus a családban | 28 |
A szeretet | 28 |
A tisztelet | 31 |
A bizalom | 36 |
Hangnem, stílus | 41 |
Követelés a családban | 46 |
A követelés szerepe a nevelésben | 46 |
A helyes követelés | 47 |
A követelés közösségi jellege | 54 |
Ellenállás a követeléssel szemben | 57 |
Ellenőrzés, ösztönzés, jutalmazás és büntetés | 60 |
Ellenőrzés és értékelés | 60 |
Ösztönzés | 61 |
Jutalmazás | 64 |
A helyes büntetés | 66 |
A helytelen büntetés | 71 |
A gyermek életkori sajátosságai és nevelése a családban | 77 |
A csecsemő a családban. A gyermek nevelése 1 éves korig | 77 |
A gyermek helye a családban | 77 |
A gyermek nevelése 1 éves korig | 80 |
Helytelen szokások és gátlások kialakulása | 85 |
A gyermek fejlődése és nevelése iskolás koráig | 88 |
A mozgás ügyesedése. Önállóságra nevelés | 88 |
Az érzelmek kialakulása és szerepük az 1-6 éves gyermek nevelésében | 90 |
A gondolkodás fejlődése és nevelése | 91 |
A képzelőerő fejlődése és az ebből adódó nevelési feladatok | 94 |
Az akarat fejlődése és az akaraterő nevelése | 99 |
Az 1-6 éves gyermek társas kapcsoaltai | 105 |
Felkészítés az iskolára | 108 |
A gyermek iskolás lett | 111 |
A gyermek életének megváltozása | 111 |
Az eredményes tanulás tárgyi feltételei | 113 |
Az iskolás gyermek helyes életrendje | 115 |
A napirend szerinti időbeosztás jelentősége | 115 |
A napirend összeállításának általános szempontjai | 115 |
A napirend legfontosabb elemei | 116 |
Amire vigyázni kell! | 118 |
A család és az iskola kapcsolata | 120 |
A család és az iskola jó kapcsolatának lényege | 120 |
A család és az iskola kapcsolatának főbb formái | 122 |
Értékelés, osztályozás | 124 |
A serdülő nevelése a családban | 128 |
A serdülőkori változások lényege és okai | 128 |
Testi változások a serdülőkorban | 129 |
A serdülő önmagához való viszonyának megváltozása | 130 |
A serdülő viszonyának megváltozása környezetéhez | 133 |
A szexuális nevelés | 138 |
A szocialista nevelés alapvető célkitűzései a családban és az iskolában | 146 |
Egészséges életmódra nevelés | 147 |
Az egészséges táplálkozás | 147 |
Testedzés, testi nevelés | 149 |
A betegség megelőzése | 153 |
A betegségek leggyakoribb ismertető jelei | 154 |
Bánásmód a beteg gyerekkel | 156 |
Az ideges gyermek | 158 |
Erkölcsi nevelés | 161 |
Az erkölcsről általában | 161 |
Közösségi nevelés | 164 |
Szocialista humanizmusra nevelés | 167 |
Munkára nevelés | 176 |
A jó ízlés, szépérzék nevelése | 184 |
A szépérzék nevelésének jelentősége | 184 |
A környezet hatása a gyermek szépérzékére, jó ízlésére | 185 |
A művészetek szeretetére való nevelés | 186 |
Értelmi nevelés | 189 |
Az értelmi nevelés célja | 189 |
Hogyan segítheti a család az iskolás gyermek értelmi nevelését? | 193 |
Világnézeti nevelés |
Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.