kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát
Kiadó: | Tankönyvkiadó |
---|---|
Kiadás helye: | Budapest |
Kiadás éve: | |
Kötés típusa: | Ragasztott papírkötés |
Oldalszám: | 215 oldal |
Sorozatcím: | Pszichológia-nevelőknek |
Kötetszám: | |
Nyelv: | Magyar |
Méret: | 20 cm x 12 cm |
ISBN: | 963-17-1700-3 |
Megjegyzés: | Tankönyvi szám: 52 536/6. |
Előszó | 5 |
Az érzelmi élet nevelésének jelentősége az egyedi gondozás keretében folytatott beszélgetések irányítása szempontjából | 9 |
Bevezetés | 9 |
Tudatosan alakított emberiességre nevelés | 11 |
Nevelhető-e az érzelmi élet? | 14 |
A nevelés mint befolyásolás | 17 |
Az emocionális átélés | 18 |
Érzelmi érettség | 22 |
Az érzelmi érettség két különleges ismertetőjele | 26 |
Hat diagnosztikus szempont | 31 |
Intelligencia | 39 |
Visszapillantás | 40 |
Alapelvek a beszélgetésnek "tanítási eszközként" való alkalmazásában | 41 |
Bevezető megjegyzések | 41 |
A válság mint kiindulási helyzet | 42 |
A krízis mint lehetőség | 43 |
Tanító beszélgetések | 49 |
Két "technika" | 54 |
A tanulás tanítása | 59 |
Hangsúlyok | 71 |
Módszertani-pszichológiai szempontok a beszélgetés irányításához | 79 |
Bevezető megjegyzés | 79 |
M-né esete | 80 |
Ki vezeti módszertanilag és pszichológiailag a beszélgetést? | 85 |
1. szempont: A konstruktív kezdés | 89 |
2. szempont: Ott elkezdeni, ahol a másik tart | 99 |
3. szempont: Kérdezés és válaszolás | 117 |
4. szempont: Mindennapi események | 146 |
5. szempont: Érvek a tanácsadás mellett és ellen | 151 |
6. szempont: Beszélni - hallgatni - megfogalmazni | 156 |
7. szempont: A tudatelőttes tudatosítása | 161 |
8. szempont: Hogyan bánjunk a bűnnel és bűntudattal | 178 |
9. szempont: Vitatkozni, érvelni, beszélgetni egymással | 194 |
10. szempont: A beszélgetés konstruktív befejezése | 198 |
Utószó | 212 |
Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.