1.059.290

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

A Ceglédi Mészáros Lőrinc Katolikus Általános Iskola Helyi Tanterve

1-8. osztály/Ez a helyi tanterv a Művelődési és Közoktatási Minisztérium által kiírt, a Közoktatási Modernizációs Közalapítvány által lebonyolított tantervi pályázat díjnyertes pályaműve

Szerkesztő
Budapest
Kiadó: Művelődési és Közoktatási Minisztérium
Kiadás helye: Budapest
Kiadás éve:
Kötés típusa: Ragasztott papírkötés
Oldalszám: 443 oldal
Sorozatcím:
Kötetszám:
Nyelv: Magyar  
Méret: 29 cm x 21 cm
ISBN: 963-673-579-4
Értesítőt kérek a kiadóról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Előszó

Nehéz lenne tagadni, hogy a Közoktatási törvény tavalyi módosítása és a Nemzeti alaptanterv 1998. évi bevezetése nagy feladat elé állította, állítja az iskolák tantestületeit. Minden iskolában az... Tovább

Előszó

Nehéz lenne tagadni, hogy a Közoktatási törvény tavalyi módosítása és a Nemzeti alaptanterv 1998. évi bevezetése nagy feladat elé állította, állítja az iskolák tantestületeit. Minden iskolában az elkövetkezendő hónapokban kell elkészíteni - és jóváhagyásra benyújtani a fenntartónak - az intézmény eddigi életének és gyakorlatának még szokatlan dokumentumát, a pedagógiai programot. Ezt minden közoktatási intézménynek el kell készítenie, de a dolog természetéből adódóan mindenhol eltérő és egyedi lesz a megfogalmazott program, hiszen missziójában, értékeiben és céljaiban, sőt feladataiban is minden iskola más és más. Ebből az egyediségből az is következik, hogy a pedagógiai program megfogalmazása nem tűri, nem tűrheti minta vagy minták elkészítését, majd minden iskolához való eljuttatását. Az ugyanis a legfontosabb lényegétől fosztaná meg ezeket a nevelési célkitűzéseket, feladatokat, programokat. Úgy gondoljuk, hogy a ma már bőségesen rendelkezésre álló könyvek, tanulmányok, munkafüzetek, ajánlások megfelelő segítséget nyújtanak a tantestületeknek, hogy sajátos arculatukat megfogalmazó iskolai programjukat megalkothassák. A készülő pedagógiai programoknak a legnagyobb kihívása azonban nem az eddigi gyakorlat, az adott helyzet és az elképzelések összhangjából megszülető új arculat megformálása lesz, hanem várhatóan a helyi tantervek megalkotása. Azoké a helyi tanterveké, melyek a magyar köznevelés több évszázados hagyományaival szakítva az iskolák mindennapjait, gyakorlatát és távlatait meghatározó, helyben megalkotott vagy a helyi viszonyokra adaptált tanítási programok. Vissza

Tartalom

Preambulum7
Hittan15
Anyanyelv és irodalom41
Magyar nyelv és irodalom43
Magyar nyelv65
Magyar irodalom75
Élő idegen nyelv91
Német nyelv93
Angol nyelv117
Matematika133
Ember és társadalom163
Történelem165
Ember és természet185
Világlátó187
Természetrajz219
Biológia246
Fizika255
Kémia263
Földünk és környezetünk273
Földrajz275
Művészetek301
Ének303
Rajz314
Informatika és számítástechnika331
Életvitel és gyakorlati ismeretek351
Gyakorlati ismeretek353
Osztályfőnöki szocializáció369
Testnevelés, sport397
Befejezés427
Felhasznált és ajánlott irodalom428
Szakértők az MKM helyi tantervi pályázatairól429
Megvásárolható példányok

Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.

Előjegyzem