Előszó | 5 |
A zsidó középiskolák keletkezésének előzményei | 9 |
A két gimnázium első tíz éve (1919-1928) | 13 |
Az iskolák épülete, berendezése, a tanítás megindulása | 13 |
Változások az iskolák vezetésében, jellegében, nevében | 15 |
A zsidó középiskolák kapcsolata a hatóságokkal, hivatalos látogatások | 17 |
Az oktatás tartalma, módszerei | 18 |
Nevelési feladatok | 22 |
Az oktatást segítő taneszközöket őrző szertárak, könyvtárak | 26 |
Kirándulások, ünnepélyek, megemlékezések, látogatások | 28 |
Diákélet, az ifjúság öntevékenységének fórumai | 31 |
Szociális tevékenység | 36 |
Család és iskola | 38 |
Tanárok | 40 |
Tanulók | 43 |
Az iskolák fénykora (1929-1939) | 50 |
Az iskolák épülete | 50 |
Hivatalos látogatások | 53 |
Az oktatás tartalma, módszerei | 54 |
Nevelési feladatok | 57 |
Szertárak, könyvtárak | 59 |
Kirándulások, ünnepélyek, megemlékezések | 60 |
Diákélet, az ifjúság öntevékenységének fórumai | 63 |
Szociális és egyesületi tevékenység | 68 |
Kapcsolat a szülőkkel | 70 |
Tanárok | 72 |
Tanulók | 75 |
A háborús évek (1939-1944) | 81 |
Változások az iskolák elhelyezésében, szervezetében | 83 |
Hatóságok, hivatalos látogatások | 88 |
Az oktatás tartalma, nevelési feladatok | 88 |
Szertárak, könyvtárak, ezeknek és a tanulóknak a segélyezése | 93 |
Kirándulások, ünnepélyek, megemlékezések, diákélet | 94 |
Kapcsolatok a szülőkkel | 97 |
Tanárok | 98 |
Tanulók | 105 |
A háborút közvetlenül követő évek (1945-1948) | 110 |
Az iskolák helyzete a tanítás újraindulásakor | 110 |
Hatóságok, hivatalos látogatások | 112 |
Az oktatás tartalma | 113 |
Nevelési feladatok | 114 |
Szertárak, könyvtárak, ezeknek és a tanulóknak a segélyezése | 117 |
Ünnepélyek, megemlékezések, diákélet | 118 |
Kapcsolat a szülőkkel | 120 |
Tanárok | 121 |
Tanulók | 123 |
Kitekintés az egyesített két iskola és az Anna Frank Gimnázium történetére | 129 |
Változások az iskolák szervezetében, nevében, elhelyezkedésében és vezetésében | 129 |
Az iskola viszonya a hatóságokhoz, szülőkhöz, hivatalos látogatások | 132 |
Az oktatás tartalma, nevelési feladatai, módszerei | 133 |
Szertárak, könyvtárak | 137 |
Rendezvények, kirándulások, diákélet | 137 |
Tanárok | 140 |
Tanulók | 146 |
Függelék | 151 |
A gimnáziumok fontosabb kronológiai adatai | 151 |
Táblázatos kimutatások (létszám, rendűség, érettségi eredmények, a szülők foglalkozása, óratervek) | 152 |
Héber szavak és kifejezések magyarázata | 175 |
Bibligráfia | 177 |
A kötetben említett tantestületi tagok névmutatója | 180 |