kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát
Kiadó: | Budapesti Közlekedési Részvénytársaság |
---|---|
Kiadás helye: | Budapest |
Kiadás éve: | |
Kötés típusa: | Fűzött kemény papírkötés |
Oldalszám: | 404 oldal |
Sorozatcím: | |
Kötetszám: | |
Nyelv: | Magyar |
Méret: | 29 cm x 20 cm |
ISBN: | 963-00-2574-4 |
Megjegyzés: | Fekete-fehér ábrákkal, néhány színes és fekete-fehér fotóval. |
Aba Botond: Előszó | 5 |
Bevezetés | 6 |
A metróközlekedés létrejöttének előzményei | 9 |
A közforgalmú személyközlekedés megjelenése a városokban | 9 |
A városi utak, úthálózat, az utazási idő | 10 |
A forgalomnövekedés okai, következményei | 11 |
A városi tömegközlekedés feladatai és eszközei | 12 |
A tömegközlekedési gerinchálózat | 13 |
A metró- és létesítésének alapismeretei | 13 |
A metró megjelenése Budapesten | 17 |
Az előzmények és a kelet-nyugati vonal építésének indulása | 17 |
A 2-es vonal építésének folytatása 1963 után | 19 |
A 2-es vonal vonalvezetése | 20 |
A 2-es metróvonal jármű- és fenntartási telepe | 21 |
A Fehér úti járműtelep építményei | 23 |
A Fehér úti járműtelep út- és vágányhálózata | 27 |
A 3-as metróvonal építésének megkezdése | 28 |
A 3-as vonal vonalvezetése | 29 |
A 3-as metróvonal jármű- és fenntartási telepe | 32 |
A Kőér utcai járműtelep létesítését megelőző problémák | 34 |
A Kőér utcai járműtelep építményei | 37 |
A budapesti metróvonalak építményei | 42 |
Az építeményekről általában | 42 |
Az állomások | 45 |
A felszín alatti állomások | 45 |
A mélyállomások | 61 |
A vonalalagutak | 63 |
A vonalalagutak és műtárgyak üzemi tapasztalatai | 67 |
Mozgólépcső műtárgyak | 70 |
A szellőztetés műtárgyai | 72 |
Egyéb műtárgyak | 74 |
Az építmények szigetelése | 74 |
A forgalomirányító központ (diszpécserház) | 79 |
A vonalak építészete | 81 |
A forgalom lebonyolítása | 86 |
A forgalomról általában | 86 |
A forgalomtervezés problémái | 87 |
Az előrebecsült és a tényleges utasforgalom | 89 |
A metróközlekedés helye, szerepe a budapesti tömegközlekedésben | 91 |
Az állomások forgalmi üzemvitele | 93 |
A forgalom központi irányítása | 101 |
Az állomási pénztárak forgalma | 102 |
A jármű | 104 |
A metrójárművekről | 104 |
A budapesti metró személyszállító járművei | 106 |
A járműbeszerzés előzményei | 106 |
A budapesti metró motorkocsijának főbb jellemzői | 109 |
A jármű-üzemeltetés | 114 |
Járműtárolás | 117 |
A járműfenntartás | 118 |
A járműfenntartás kialakulásának előzményei | 119 |
A járműfenntartás kezdetei | 121 |
Járműkarbantartás | 123 |
Járműjavítás | 125 |
A javítás feltételeinek, technológiájának kialakítása, létrejöttének körülményei | 126 |
A javítás, felújítás további problémái | 130 |
Járműhibák és azok kijavítása | 131 |
A hazai gyártmányú (Ganz) motorvonat | 135 |
Az üzemi technológia helyhez kötött létesítményei (Infrastruktúra) | 141 |
Pálya és pályafenntartás | 142 |
A vasúti pálya a budapesti metróüzemben | 142 |
Felépítménytípusok és jellemzőik | 147 |
Fenntartási tapasztalatok | 155 |
Említést érdemlő javítási módszerek, problémák, fejlesztések | 164 |
Az áramellátás | 166 |
Csatlakozás a közműhálózatra | 166 |
Az áramátalakítók feladatai, méretezésük alapelvei | 169 |
Az áramátalakító berendezések létrejöttének áttekintése | 171 |
A kapcsoló és átalakító berendezések | 177 |
A segédüzemi energiaellátás | 187 |
Az áramátalakítók központi vezérlése, a vezérlőberendezések fejlődési folyamata | 202 |
A kóboráramok és hatásaik | 210 |
Jelentősebb átalakítások és felújítások 1973-1994 között | 213 |
Vasúti jelző- és biztosítóberendezések | 214 |
Alapelvek és követelmények | 214 |
A biz.ber. szerepe a nagyvasútnál és a metrónál | 217 |
Építőelemek | 218 |
Rendszertechnikai felépítés | 220 |
Tervezési, gyártási és szerelési problémák és megoldásuk | 225 |
A berendezések szerelése, működése, a működés problémái | 228 |
Az automatikus vonatvezetés (AVR) kiépítése | 234 |
Előzmények | 234 |
Folytatás 1975 után | 235 |
Az automatikus vonat-vezetőrendszer (AVR) a 3-as vonalon | 240 |
A vonatvezetés, a biztonság és a gazdaságosság | 240 |
A gépesített járművezetés üzemmódjai | 242 |
Rendszertechnikai felépítés | 244 |
Összefoglaló az AVR létesítési indokairól, szolgáltatásairól, rendszertechnikai felépítéséről és működéséről | 250 |
A forgalomirányítás központi berendezései | 251 |
Az elvégzendő feladatok | 251 |
Az irányítóközpontok | 252 |
Hírközlőberendezések | 255 |
A metróüzem hírközlő rendszerei | 255 |
A hírközlőrendszerekről részletesebben | 255 |
A mozgólépcsők | 274 |
Történelmi visszatekintés | 274 |
A mozgólépcsők és az utasforgalom | 276 |
A szállítóképességről részletesebben | 278 |
A mozgólépcsők szerkezeti felépítése | 281 |
A villamos-hajtás és a vezérlés | 296 |
Az üzemeltetés és az üzemi ismeretek hasznosítása | 297 |
A mozgólépcsők főjavítása | 302 |
A Kőér utcai mozgólépcsőjavító főműhely | 306 |
Új mozgólépcsők a 2-es vonal három állomásán | 307 |
A forgalombiztonság és a jelentősebb üzemi események | 308 |
Épületgépészet a metróüzemben | 312 |
Szellőztetés és klimatizálás | 313 |
Főszellőztető berendezések | 313 |
A főszellőztetés tervezési problémái | 317 |
A főszellőztető ventillátorok | 321 |
Segédüzemi szellőztetés | 322 |
Klimatizálás | 325 |
Vízelvezetés, csatornázás, szennyvízkiemelés | 328 |
Fűtőberendezések | 330 |
Tűzvédelem | 331 |
A metró tűzvédelmének általános kérdései | 331 |
A tűzkeletkezés legvalószínűbb helyei és esetei | 333 |
A tűz elleni védekezés módjai és eszközei | 337 |
Az üzemeltető szervezet létrehozása, folyamatos alakulása, működésének főbb eseményei | 341 |
Történelmi visszatekintés | 341 |
Az üzemeltetés előkészítése | 343 |
A kezdeti lépések (1964-1967) | 343 |
Szervezés és építés (1968-1969) | 348 |
A 2-es vonal üzembe helyezése és az üzem első évei (1970-1972) | 350 |
Az 1973-1976 közötti évek | 353 |
Egy mozgalmas és termékeny időszak (1977-1980) | 359 |
A Gyorsvasúti Igazgatóság - 1981-1985 | 365 |
Az 1986-1999 közötti időszak | 378 |
A metró, mint tömegóvóhely | 386 |
Előzmények, indokok, alkalmazhatóság | 386 |
A védő- és befogadóképesség | 386 |
A műszaki berendezések | 387 |
Üzembe helyezések, üzempróbák | 388 |
Alkalmazásba vétel és üzemmód | 389 |
A Dél-Buda - Rákospalota (4-es) metróvonal építésének előkészületei | 392 |
Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.