Bevezető | 5 |
Szerzők, közreműködők | 8 |
Várospolitika | 11 |
Demszky Gábor: Liberalizmus a gyakorlatban | 13 |
Credo I | 14 |
Credo II | 24 |
Napjaink problémája | 31 |
Pallai Katalin: Várospolitikai stratégia és megvalósításának eszközei | 33 |
Értékrend és célok | 34 |
A kontextus | 36 |
Stratégiai tervezés | 45 |
A Budapest-modell elemei a stratégiai tervezésben | 48 |
Várospolitika Budapesten | 52 |
Értékelés és további adalékok | 66 |
Költségvetési gazdálkodás | 73 |
Pallai Katalin: A költségvetési gazdálkodás reformja | 75 |
Alapfogalmak | 76 |
Az intergovernmentális feltételrendszer | 84 |
A helyi gazdálkodás kiinduló feltételei | 97 |
Célok és stratégia | 99 |
A reformfolyamat felépítése | 106 |
Értékelés és tanulságok | 128 |
Eredmények | 138 |
Pallai Katalin: A költségvetési gazdálkodás elemei | 143 |
Pénzügyi tervezés | 143 |
A működési költségvetés átalakítása | 150 |
A beruházások tervezése | 163 |
Hitelpolitika | 169 |
Költségvetésen kívül kezelt közszolgáltatások | 181 |
Pallai Katalin: Infrastruktúra-politikák | 183 |
Az örökség | 183 |
A kihívás | 185 |
Stratégia | 188 |
A fejezetben szereplő tanulmányok tartalma | 205 |
Értékelés és tanulságok | 207 |
Valentiny Pál: Közszolgáltatások díjszabása | 219 |
A piaci körülmények között nyújtottm közszolgáltatások egyes jellemzői | 220 |
Az árszabályozás típusai | 222 |
Szolgáltatási kötelezettség, méltányossági megfontolások | 223 |
Árszabályozás a Fővárosi Önkormányzatnál | 227 |
Árszabályozás és támogatási rendszerek | 233 |
Győri Péter: A budapesti díjkompenzáció rendszere | 237 |
Előzmények | 237 |
A BLT bemutatása | 239 |
Eredmények és tanulságok | 243 |
Vince Péter: Önkormányzati szerep egy nem privatizált közművállalat esetében | 245 |
A budapesti távfűtés sajátosságai | 245 |
A fővárosi funkciók kialakulása | 246 |
Önkormányzat tulajdonosi szerepben | 247 |
A díjszabás alakulása | 250 |
A gazdálkodás stabilitása és a szociális felelősség | 254 |
Záró megjegyzések | 255 |
Voszka Éva: A Budpapesti Közlekedési Vállalat átalakítása | 257 |
Részvénytársaság - felemás piacokon | 257 |
Szervezeti és működési reformok | 260 |
Pénzügyi helyzet, finanszírozás | 267 |
Új kísérletek és kitörési pontok | 272 |
Merre tovább? | 277 |
Szűcs Ferenc: Közüzemi privatizáció | 283 |
Bevezető megjegyzések | 283 |
Kezdeti lépések | 283 |
Eredményesen lezárt privatizációs tranzakciók | 289 |
Privatizáció a víziközmű-ágazatban | 292 |
A privatizációs modell működésének gyakorlati tapasztalatai | 304 |
Pallai Katalin: Infrastruktúra-fejlesztés | 309 |
Az örökség és a kihívás | 310 |
Az infrastruktúra-politikák átalakulása | 316 |
A keretfeltételek értékelése | 335 |
Horváth M. Tamás: | |
Péteri Gábor: Egy évtizednyi működés keretfeltételei | |
Kormányok önkormányzat-politikái a nemzetközi környezetben | 337 |
Gazdasági és urbanizációs feltételek | 338 |
A fővárosi önkormányzati rendszer szabályozási változásai | 350 |
Költségetési mozgástér | 364 |
Helyi önkormányzati pénzügyek alakulása | 373 |
Függelék | 374 |
Táblázatok | 385 |
A Fővárosi Önkormányzat bevételei, 1991-2002 | 393 |
A bevételi jogcímek tartalmi meghatározása | 395 |
A Fővárosi Önkormányzat Kiadásai, 1991-2002 | 399 |
A Fővárosi Önkormányzat hitelfelvételei, 1990-2002 | 401 |
Közműszolgáltatások bevételei, 1991-2002 | 403 |
Közműszolgáltatások kiadásai, 1991-2002 | 405 |
Díjhátralékok, 1991-2002 | 407 |
Részletes tartalomjegyzék | 409 |