1.067.073

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

A biológia tantárgypedagógiája II.

Tanárképző főiskolák/Gyakorlatok/Egységes jegyzet/Kézirat

Szerző
Szerkesztő
Lektor
Budapest
Kiadó: Tankönyvkiadó Vállalat
Kiadás helye: Budapest
Kiadás éve:
Kötés típusa: Ragasztott papírkötés
Oldalszám: 163 oldal
Sorozatcím:
Kötetszám:
Nyelv: Magyar  
Méret: 24 cm x 17 cm
ISBN:
Megjegyzés: 32 fekete-fehér ábrával illusztrálva. Kézirat. 206 példányban jelent meg. Tankönyvi száma: J 11-930. Kihajtható melléklettel.
Értesítőt kérek a kiadóról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Előszó

A főiskolai biológus tanárképzésben úttörő munkának tekinthető "A biológia tantárgypedagógiája II. (Gyakorlatok)" jegyzet megírása. Kezdeményezője dr. Révész Béla főiskolai docens volt, aki e... Tovább

Előszó

A főiskolai biológus tanárképzésben úttörő munkának tekinthető "A biológia tantárgypedagógiája II. (Gyakorlatok)" jegyzet megírása. Kezdeményezője dr. Révész Béla főiskolai docens volt, aki e munkát csak megkezdhette, de közbejött hirtelen halála miatt nem fejezhette be. Lelkes, kiváló és pótolhatatlan tantárgypedagógust veszítettünk el személyében. Emlékét e helyen is kegyelettel megőrizzük. A tantárgypedagógiai gyakorlati jegyzet írását elsősorban az 1978-as általános iskolai tanterv bevezetése tette szükségessé. A biológia tantárgya 6-8. osztály anyaga ráépül az 1-5. osztály környezetismeretre. Különösen a 4. és 5. osztály biológia vonatkozású anyagára alapoz. Az elmélet nem nélkülözheti a gyakorlatot. A főiskolai tanterv a biológia szakos hallgatóknak az elmélethez gyakorlatot is előír. A hallgatóság e tantárgyat kollokviummal zárják. Az elmélettel együtt a gyakorlat is a vizsga anyaga. ehhez is segítséget kíván nyújtani ez a jegyzet. Vissza

Tartalom

Dr. Honfi Ferenc: A biológia tantárgypedagógiájának helye, feladata, tudományközi kapcsolatai9
A biológia tantárgypedagógiájának tudományközi kapcsolatai9
A kapcsolat kiépülése a főiskolai tanulmányok során12
A rendszerek egymással való összefüggése az általános iskola 6. osztályában13
Dr. Dobó Géza: A társadalmi igények visszatükröződése a biológia tanításának történetében
Szemelvények, kivonatok az elméleti jegyzetben feltüntetett művekből19
Dr. Dobó Géza: Az általános iskola biológiai művelődésanyagának elemzése29
A szaktárgy tantervének tartalmát, felépítését feltáró gyakorlat29
Egy fogalom bővítésének bemutatása 1-8. osztályig30
Egy téma ismeretanyagának taxonomiai elemzése32
Önálló hallgatói munkák35
Kiszelyné Dr. Vámos Anna: A biológia tantárgy személyiségformáló lehetőségei38
Néhány didaktikai alapelv érvényesülése a biológia oktatásban38
Az önálló ismeretszerzés sajátos módjai a biológia tanításában45
Önálló tényanyaggyűjtés45
Önálló munka tankönyvvel46
Önálló munka munkafüzettel47
A Biológiai Album az ismeretszerzésben48
Tankönyv, munkafüzet és Biológiai Album együttes használata48
Személyiségformáló nevelési lehetőségek a biológia tanításában49
Értelmi nevelés49
Világnézeti nevelés50
Kollektivizmusra nevelés51
A munkára nevelés52
A politechnikai nevelés53
Esztétikai nevelés54
Egészséges életmódra és családi életre nevelés54
Dr. Honfi Ferenc: A biológia oktatásának-nevelésének személyi és tárgyi feltételei56
Személyi feltételek: tanuló, tanár56
A biológiai oktatást támogató irodalomjegyzék57
Kézikönyvek58
Folyóiratok59
Szakirodalom60
Javasolt irodalom a tanulók részére, témákhoz kapcsolva63
A biológiai előkészítő (szertár) sajátosságai65
Eszközjegyzék a biológia oktatásához66
Állati és növényi preparátumok készítésének módjai68
A gyűjtés környezet- és természetvédelmi követelményei72
Néhány házilag elkészíthető eszköz bemutatása73
Transzparensek a biológia tanításában84
Az általános iskolai tanulók által elvégezhető, tantervileg kötelező és ajánlott kísérletek86
A biológiai szaktanterem berendezése, eszközigénye99
Tematikus tanmenet a 6. osztály tantervi anyagának témaköréből101
Óravázlatok készítésének menete, követelménye104
Kiszelyné Dr. Vámos Anna: A biológia oktatásának folyamata és módszertani sajátosságai119
Képzetalkotás a biológia tanításában119
Fogalomalkotás a biológia tanításában122
A biológiai oktatás sajátos módszerei123
A biológiai órákon megvalósuló szervezeti formák124
Tanulmányi séta előkészítése, levezetése, értékelése125
Dr. Honfi Ferenc: Az ITV és filmes óra127
Csoportmunka a biológia órákon127
Programozott biológia oktatás131
Applikáció a biológia oktatásában132
Dr. Dobó Géza: A táblai rajz sajátosságai132
Az ellenőrzés különböző módjai135
Dr. Honfi Ferenc: A biológia oktatásának tanórán kívüli szervezett formái139
Szakköri foglalkozások139
Vöröskereszt140
Könyvtárhasználat142
A rádió és televízió természettudományos adásai143
Tanulmányi kirándulás143
Biológiai gyakorlati kert144
Fakultatív órák biológus szemmel145
Dr. Dobó Géza: Környezet- és természetvédelem146
Kivonat a környezet és természetvédelmi törvényből146
Részletek az 1976. II. törvényből, az emberi környezet védelméről148
Védett természeti értékeink151
Dr. Honfi Ferenc: Hazánk természetvédelmi területeinek térképe157
Dr. Honfi Ferenc: Egyéb feladatok a biológia tanításának gyakorlatában162
Megvásárolható példányok

Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.

Előjegyzem