Dr. Honfi Ferenc: A biológia tantárgypedagógiájának helye, feladata, tudományközi kapcsolatai | 9 |
A biológia tantárgypedagógiájának tudományközi kapcsolatai | 9 |
A kapcsolat kiépülése a főiskolai tanulmányok során | 12 |
A rendszerek egymással való összefüggése az általános iskola 6. osztályában | 13 |
Dr. Dobó Géza: A társadalmi igények visszatükröződése a biológia tanításának történetében | |
Szemelvények, kivonatok az elméleti jegyzetben feltüntetett művekből | 19 |
Dr. Dobó Géza: Az általános iskola biológiai művelődésanyagának elemzése | 29 |
A szaktárgy tantervének tartalmát, felépítését feltáró gyakorlat | 29 |
Egy fogalom bővítésének bemutatása 1-8. osztályig | 30 |
Egy téma ismeretanyagának taxonomiai elemzése | 32 |
Önálló hallgatói munkák | 35 |
Kiszelyné Dr. Vámos Anna: A biológia tantárgy személyiségformáló lehetőségei | 38 |
Néhány didaktikai alapelv érvényesülése a biológia oktatásban | 38 |
Az önálló ismeretszerzés sajátos módjai a biológia tanításában | 45 |
Önálló tényanyaggyűjtés | 45 |
Önálló munka tankönyvvel | 46 |
Önálló munka munkafüzettel | 47 |
A Biológiai Album az ismeretszerzésben | 48 |
Tankönyv, munkafüzet és Biológiai Album együttes használata | 48 |
Személyiségformáló nevelési lehetőségek a biológia tanításában | 49 |
Értelmi nevelés | 49 |
Világnézeti nevelés | 50 |
Kollektivizmusra nevelés | 51 |
A munkára nevelés | 52 |
A politechnikai nevelés | 53 |
Esztétikai nevelés | 54 |
Egészséges életmódra és családi életre nevelés | 54 |
Dr. Honfi Ferenc: A biológia oktatásának-nevelésének személyi és tárgyi feltételei | 56 |
Személyi feltételek: tanuló, tanár | 56 |
A biológiai oktatást támogató irodalomjegyzék | 57 |
Kézikönyvek | 58 |
Folyóiratok | 59 |
Szakirodalom | 60 |
Javasolt irodalom a tanulók részére, témákhoz kapcsolva | 63 |
A biológiai előkészítő (szertár) sajátosságai | 65 |
Eszközjegyzék a biológia oktatásához | 66 |
Állati és növényi preparátumok készítésének módjai | 68 |
A gyűjtés környezet- és természetvédelmi követelményei | 72 |
Néhány házilag elkészíthető eszköz bemutatása | 73 |
Transzparensek a biológia tanításában | 84 |
Az általános iskolai tanulók által elvégezhető, tantervileg kötelező és ajánlott kísérletek | 86 |
A biológiai szaktanterem berendezése, eszközigénye | 99 |
Tematikus tanmenet a 6. osztály tantervi anyagának témaköréből | 101 |
Óravázlatok készítésének menete, követelménye | 104 |
Kiszelyné Dr. Vámos Anna: A biológia oktatásának folyamata és módszertani sajátosságai | 119 |
Képzetalkotás a biológia tanításában | 119 |
Fogalomalkotás a biológia tanításában | 122 |
A biológiai oktatás sajátos módszerei | 123 |
A biológiai órákon megvalósuló szervezeti formák | 124 |
Tanulmányi séta előkészítése, levezetése, értékelése | 125 |
Dr. Honfi Ferenc: Az ITV és filmes óra | 127 |
Csoportmunka a biológia órákon | 127 |
Programozott biológia oktatás | 131 |
Applikáció a biológia oktatásában | 132 |
Dr. Dobó Géza: A táblai rajz sajátosságai | 132 |
Az ellenőrzés különböző módjai | 135 |
Dr. Honfi Ferenc: A biológia oktatásának tanórán kívüli szervezett formái | 139 |
Szakköri foglalkozások | 139 |
Vöröskereszt | 140 |
Könyvtárhasználat | 142 |
A rádió és televízió természettudományos adásai | 143 |
Tanulmányi kirándulás | 143 |
Biológiai gyakorlati kert | 144 |
Fakultatív órák biológus szemmel | 145 |
Dr. Dobó Géza: Környezet- és természetvédelem | 146 |
Kivonat a környezet és természetvédelmi törvényből | 146 |
Részletek az 1976. II. törvényből, az emberi környezet védelméről | 148 |
Védett természeti értékeink | 151 |
Dr. Honfi Ferenc: Hazánk természetvédelmi területeinek térképe | 157 |
Dr. Honfi Ferenc: Egyéb feladatok a biológia tanításának gyakorlatában | 162 |