kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát
Kiadó: | Tankönyvkiadó Vállalat |
---|---|
Kiadás helye: | Budapest |
Kiadás éve: | |
Kötés típusa: | Ragasztott papírkötés |
Oldalszám: | 195 oldal |
Sorozatcím: | |
Kötetszám: | |
Nyelv: | Magyar |
Méret: | 23 cm x 16 cm |
ISBN: | |
Megjegyzés: | Kézirat. 300 példányban jelent meg. Tankönyvi száma: J 3-737. Fekete-fehér ábrákkal illusztrálva. |
Bevezetés | 3 |
A biológia tanítás célja és tartalma történeti fejlődésében | 4 |
A biológiai oktatással kapcsolatos nevelési célok | 19 |
Világnézeti-, erkölcsi-, közösségi-, hazafias- és honvédelmi nevelés | 19 |
Értelmi-nevelés | 27 |
Munkára nevelés és politechnikai képzés | 31 |
Esztétikai nevelés | 36 |
Egészségügyi nevelés | 39 |
Koncentráció | 42 |
A biológia oktatásának elemzése | 46 |
A biológiai oktatás jellemző vonásai | 46 |
A képzetek kialakításának az alkalmai a biológiaórákon | 47 |
Képzetek kialakítása megfigyelés útján | 48 |
Képzetek kialakítása összehasonlítás útján | 49 |
Képzetek kialakítása gyakorlati tapasztalatok felelevenítésével | 50 |
Képzetek kialakítása rajzolás segítségével | 50 |
A figyelem új szempontokra irányításával | 50 |
A szemléltetés útján | 52 |
Képzetek kialakítása a tárgyak szóbeli leírásával | 53 |
Az emlékezés sikerének biztosítása bevéséssel | 54 |
A képzelet szerepe a képzetek kialakításában | 56 |
A gondolkodásra nevelés a biológiaórákon | 57 |
Biológiai gyakorlati jártasságok szerzése | 60 |
Az oktatási folyamat jellemzői a biológia órákon, különös tekintettel a tanulók aktivizálására | 61 |
A biológiai tárgyak tanításának módszerei | 70 |
A szemléltetés (demonstráció) a biológia oktatásban | 70 |
Rajzolás a biológiaórákon | 86 |
A tanulók füzetei | 91 |
A biológiai kísérletek módszere | 92 |
Az elbeszélés, a magyarázat és a megbeszélés módszere | 98 |
A számonkérés és értékelés módszere a biológia órákon | 99 |
A biológiai tanulmányutak, üzemlátogatások, kirándulások szervezése | 102 |
A gyakorlókert berendezése és felhasználása az oktató nevelő munkában | 107 |
A biológia tanulásának a módja | 109 |
A házi feladatok | 110 |
Az oktatási, nevelési munka megtervezése | 112 |
Tanterv és Utasítás | 112 |
Az általános és középiskolai biológiai tankönyvek | 116 |
A tanmenet | 118 |
Óravázlat | 121 |
A biológiai tanítási óra | 126 |
Az órák felépítése | 126 |
Csoportmunka a biológia órán | 130 |
A biológiai tanítási órák elemzése | 131 |
A tanár tanítási órán kívüli munkája | 134 |
A biológiai szakkörök | 134 |
Tanulói pályázatok | 138 |
Az elmaradt tanulókkal való foglalkozás | 139 |
Kiállítások, mozielőadások kollektív látogatása | 140 |
A tanulók természettudományos olvasottságának biztosítása | 141 |
Természetjárás, nem kötelező biológiai kirándulások | 142 |
Biológiai délutánok | 143 |
A tanár és a tanulók szertárfejlesztő munkája | 143 |
A felnőttoktatás sajátos kérdései | 145 |
A tanár önképzése | 148 |
A tanár társadalmi munkája | 152 |
Mellékletek | 155 |
Irodalomjegyzék | 173 |
Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.