kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát
Kiadó: | Tankönyvkiadó Vállalat |
---|---|
Kiadás helye: | Budapest |
Kiadás éve: | |
Kötés típusa: | Fűzött kemény papírkötés |
Oldalszám: | 342 oldal |
Sorozatcím: | |
Kötetszám: | |
Nyelv: | Magyar |
Méret: | 24 cm x 17 cm |
ISBN: | 963-18-1686-9 |
Megjegyzés: | Fekete-fehér ábrákkal illusztrált. Tankönyvi szám: 42306. |
A biológiatanítás tartalma és célja | 3 |
A tantervek tartalmi, képzési és nevelési szempontból való elemzése | 3 |
Az általános iskola nevelési és oktatási terve | 6 |
A gimnáziumi nevelés és oktatás terve | 10 |
A szakközépiskola nevelési és oktatási terve | 15 |
A dolgozók gimnáziuma nevelési és oktatási terve | 20 |
Nevelési elvek, pedagógiai szemléletmód | 22 |
A biológiatanítás tartalmának és módszerének fejlődése | 34 |
A szemléletető tanítás. A szenzualista empirikus irányzatok | 34 |
A rendszerezés kora | 36 |
Az ismeretszerzés struktúrája és logikája | 41 |
Az ökológiai szemlélet érvényesülése | 45 |
Fejlődéstani és funkcionális szemlélet érvényesülése | 49 |
A kísérletezés alkalmazása | 53 |
A cselekvő iskola | 55 |
Korunk szakmódszertana | 61 |
A biológiatanítás módszerei | 71 |
A megfigyelés | 72 |
Megfigyelési feladatok az osztályteremben és a természetben | 72 |
Kirándulások | 77 |
A megbeszélés, magyarázat, elbeszélés | 80 |
A kísérletezés | 82 |
A kísérletek formái és folyamatuk | 87 |
A kísérletezés eredményességének a vizsgálata | 98 |
A modellek osztályozása, tulajdonságai és funkciói | 99 |
A biológiatanítás eszközei és alkalmazásuk | 107 |
A csoportmunka és a tanulók egyéni munkája | 119 |
A csoportmunka | 120 |
Programozott tanítás, feladatlap, feladatrendszer alkalmazása | 126 |
A biológiai fogalmak tanítása | 139 |
Az ismeretek megszilárdítása, rögzítése | 147 |
Az elsődleges rögzítés | 148 |
Az ismétlés | 150 |
A táblavázlat és a rajzolás módszerei | 153 |
A táblavázlat | 153 |
A rajzolás | 157 |
Az ellenőrzés, értékelés és tudásszintmérés | 162 |
Az ellenőrzés és tudásszintmérés | 162 |
A tanulók teljesítményének értékelése és az osztályozás | 194 |
A biológiai érettségi és felvételi vizsga | 206 |
A tanítás-tanulás folyamatának a bemutatása. A tervezés elvi, módszertani kérdései | 209 |
A fejlődéstörténeti növény- és állatrendszertan tanítása | 216 |
Az ökológia tanítása | 233 |
A sejtbiológia tanítása | 242 |
Az egyedek önfenntartásának tanítása | 256 |
Az egyedek önreprodukciója | 272 |
Az egyedek önszabályozásának tanítása | 286 |
A genetika tanítása | 295 |
Az evolúció tanítása | 305 |
A felnőttoktatás sajátos problémái | 313 |
A tanár ismeretterjesztő munkája | 318 |
A biológia szakos tanár személyisége | 321 |
Irodalom | 331 |
Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.