Előszó
Korunkban, az űrkutatásokban kozmikus utazásokra kerül sor. Földünk kialakulását a temérdek sok adat birtokában tudományosan is közös eredetre vezetik vissza az Univerzummal. A tudósok meglepődtek, hogy az Isten sokkal körültekintőbb, nagyobb tudással, megalapozottabb ismeretekkel épített mindent, mint azt elképzelték.
Az egész Univerzum és minden lakója egyetlen isteni alkotás. A Földbolygó vitathatatlan jegyekkel igazolja, és tényekkel bizonyítja ezt az egységet és eredetet. A kutatásokban fény derült arra is, hogy nem lehet elválasztani az Univerzumot az élettől, sem az élet Teremtőjét az Univerzum Teremtőjétől. A fejlődés szó egy hosszabb lejáratú fokozatos változást, lassú kibontakozást jelent. Hihetetlen volna egy ilyen mérhetetlen nagy Világ teremtése és csak ezen a parányi kis Földbolygón lenne élet, amikor csak a Tejútrendszerben valami 100 ezer bolygón lehetne feltételezni életet. A fejlődés nem tudomány által lefoglalt hatáskör, ahová tilos belépni. Az minden ember feladatköre, munkahelye, életvonala. A fejlődés az Istennel való egység, kapcsolat, nemzedékeket egybefogó vállalkozás, testi-lelki közösség.
A Biblia megtanít arra, hogy Isten gyermekei vagyunk. Az Univerzum és a fejlődés nagy feladatokkal egybekapcsolja, értékessé teszi az embert. A Szentírás felhívás az Istennel való együttműködésre. A Biblia a fejlődés könyve, amelynek olvasása elmélyülést igényel.
A fejlődés (evolúció) sajnos némelyeknek idegen, mert a múltban politikai célokra használták fel, hogy Isten nevét töröljék a nyilvános életből. A fejlődés tagadásával, mellőzésével, különválasztásával, azonban az élet is megfeleződik. Vannak, akik a fizikai, vagy bármely munkát, a világépítő fáradalmakat, elkülönítik Istentől. Vannak, akik csak az imát és az istentiszteletet tartják egyedüli Isten szolgálatnak. Szent Pál írja: „Törekedjetek, hogy a béke kötelékével fenntartsátok a Lélek egységét. Egy a Test és egy a Lélek, mint ahogy hivatástok is egy reményre szól. Egy az Úr, egy a hit, egy a keresztség, egy az Isten, mindnyájunk Atyja, aki mindennek fölötte áll, mindent áthat, és mindenben benne van." (Ef 4,3-6).
Vissza