1.060.342

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

A bevásárlóturizmus

Szerző
Szerkesztő
Lektor
Székesfehérvár
Kiadó: Kodolányi János Főiskola
Kiadás helye: Székesfehérvár
Kiadás éve:
Kötés típusa: Ragasztott papírkötés
Oldalszám: 104 oldal
Sorozatcím: A turizmus termékei
Kötetszám: 1
Nyelv: Magyar  
Méret: 23 cm x 16 cm
ISBN: 963-9558-09-5
Megjegyzés: Néhány fekete-fehér ábrával.
Értesítőt kérek a kiadóról
Értesítőt kérek a sorozatról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Előszó

A rendszerváltozás után az idegenforgalmi szakképzésben és felsőoktatásban jelentkező tömeges méretű kereslet napjainkra olyan sajátos helyzetet eredményezett, amelyben az oktatás rendelkezésére... Tovább

Előszó

A rendszerváltozás után az idegenforgalmi szakképzésben és felsőoktatásban jelentkező tömeges méretű kereslet napjainkra olyan sajátos helyzetet eredményezett, amelyben az oktatás rendelkezésére álló, szakkönyvekben manifesztálódó tudásháttér jelentősen lemaradt a tudás közvetítőinek és befogadóinak részéről felmerülő igényekhez képest. Egyszóval, a kutatáson alapuló ismeretek közreadásának mértéke nem követte a magyarországi turizmusoktatás tömegessé válásából fakadó elvárásokat. Ennek a folyamatnak a vetületeként a magyarországi turizmus eredményességében tevékeny részt vállaló szakemberek egyre szélesebb köre érzékeli, hogy az elmúlt évtizedben érvényesülő termékorientált gondolkodást nem segítette elő a turisztikai termékek tudományos kutatással alátámasztott komplex bemutatása. Akár a termékekkel foglalkozó tanulmányokat, akár a konferenciaelőadásokat, akár a pályázatokat vesszük alapul, érzékelhetjük a termékekkel kapcsolatban meglévő fogalmi és tartalmi zűrzavart. Vissza

Tartalom

A szerkesztőség előszava 8
Lektori ajánlás 9
A turisztikai termék (Michalkó Gábor - Rátz Tamara) 10
1. A be vásárlóturizmus definíciója 12
1.1. A bevásárlóturizmus mindennapi értelmezése 12
1.2. A bevásárló turizmus tudományos megközelítése 13
1.3. A bevásárlóturizmus alapkategóriái 14
1.4. A bevásárlóturizmus mint piacképes termék 15
2. A bevásárlóturizmus kialakulása és turizmustörténeti előzményei 18
2.1. A bevásárlóturizmus és a kereskedelem történeti összefüggései 18
2.2. Az utazás és a kereskedelem találkozása a történelem hajnalán 19
2.3. A piacok és a vásárok szerepe a középkorban 20
2.4. Az újkor új árucikkei 21
2.5. Az élmény szerepe a modern kor vásárlásaiban 21
2.6. A bevásárlóturizmus kelet-európai útja 22
2.7. A bevásárlóturizmus mai kereteinek kialakulása Magyarországon 25
3. A bevásárlóturizmus vonzereje, infra- és szuprastruktúrája 30
3.1. Az üzleti vásárlások természete 30
3.2. A földrajzi márkanév vonzereje 31
3.3. A szabadidős vásárlások központi eleme: a szuvenír 32
3.4. A bevásárlóturizmus infra- és szuprastruktúrája 34
4. A bevásárlóturizmus környezetének bemutatása, értékelése 46
4.1. A bevásárlóturizmus társadalmi környezete 46
4.2. Az önkormányzatok mint a politikai környezet elemei 51
4.3. Gazdasági környezet 52
4.4. A bevásárlóturizmus biztonsága 55
Michalkó Gábor: A bevásárlóturizmus
5. A bevásárlóturizmus kialakításában, működtetésében részt vevő
nemzetközi és hazai szervezetek 60
5.1. A bevásárlóturizmus szervezeti kötődése 60
5.2. A turizmus világszervezeteinek szerepvállalása 60
5.3. A kereskedelmi és iparkamarák viszonya a bevásárlóturizmushoz 61
5.4. Az idegenforgalmi szakmai szervezetek érintettsége 61
5.5. A bevásárlóközpontok képviselete 62
5.6. Tanácsadók és egyéb szervezetek 62
5.7. A fogyasztóvédelem 63
6. A bevásárlóturizmus nemzetközi és hazai piacának áttekintése 64
6.1. A határok szerepe a nemzetközi bevásárlóturizmusban 64
6.2. A bevásárlóturizmus kereslete Magyarországon 67
6.3. A bevásárlóturisták települési szintű kereslete 72
6.4. A turisták szabadidős vásárlásai Magyarországon 76
6.5. Magyarország bevásárlóturizmusa az Európai Unió küszöbén 80
6.6. A horvát, a szlovén és a román bevásárlóturisták esete a XXI. század
hajnalának Magyarországán 82
7. A bevásárlóturizmus kapcsolódási pontjai más termékekhez ... 86
7.1. A bevásárlóturizmus multiplikátor hatása 86
7.2. A bevásárlóturizmus szinergiahatása 86
7.3. A bevásárlóturizmus hatása a települések funkcióira 87
7.4. A turisztikai termékek fogyasztása során jelentkező vásárlások 88
8. A bevásárlóturizmus keresletének és kínálatának mérhetősége 92
8.1. Az alkalmazott szociálgeográfiai szemlélet szükségessége 92
8.2. A hivatalos statisztika 92
8.3. A közzé nem tett statisztikák 95
8.4. A történelmi előzmények 95
8.5. A bevásárlóturizmus szociálempirikus feltárása 96
Irodalomjegyzék 100

Michalkó Gábor

Michalkó Gábor műveinek az Antikvarium.hu-n kapható vagy előjegyezhető listáját itt tekintheti meg: Michalkó Gábor könyvek, művek
Megvásárolható példányok

Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.

Előjegyzem