1.067.317

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

A bentlakásos intézmények nevelőmunkája

Egységes jegyzet/Kézirat - Tanárképző Főiskolák

Szerző
Szerkesztő
Lektor
Budapest
Kiadó: Tankönyvkiadó Vállalat
Kiadás helye: Budapest
Kiadás éve:
Kötés típusa: Ragasztott papírkötés
Oldalszám: 170 oldal
Sorozatcím:
Kötetszám:
Nyelv: Magyar  
Méret: 24 cm x 17 cm
ISBN:
Megjegyzés: Kézirat. Tankönyvi szám: J11-783.
Értesítőt kérek a kiadóról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Előszó

Ez a jegyzet a tanárképző főiskolai pedagógia szakos hallgatók számára készült. Szorosan kapcsolódik "A napközi otthoni és az egésznapos iskolai nevelés" c. jegyzethez. Az általános iskolai... Tovább

Előszó

Ez a jegyzet a tanárképző főiskolai pedagógia szakos hallgatók számára készült. Szorosan kapcsolódik "A napközi otthoni és az egésznapos iskolai nevelés" c. jegyzethez. Az általános iskolai nevelőotthonokban és diákotthonokban (a továbbiakban nevelőotthonok, illetve diákotthonok elnevezéssel), valamint a napközi otthonokban és iskolaotthonokban folyó nevelőmunka tartalma nagyon sok hasonlóságot mutat, a ténylegesen meglévő tartalmi különbségek mellett. A nevelőmunka sajátos módszerei ezekben az intézményekben szintén hasonlóak és a különböző funkciókból eredően lényeges eltérést is mutatnak. A négy intézmény tartalmi és módszertani kérdéseit tehát mindig össze kell hasonlítani és az azonosságokat, a különbségeket világosan meg kell fogalmazni. Ez jellemző a jegyzet szerzőire is. A jegyzet két nagy területtel, a nevelőotthoni és az általános iskolai diákotthoni neveléssel foglalkozik. A szerzők tudatosan törekedtek a szerves egység biztosítására, a felesleges ismétlődések elkerülésére. A két nagy fejezet jellegében lényeges különbséget lehet észrevenni. A nevelőotthonokban folyó neveléssel foglalkozó anyag elsősorban elméleti megalapozásra törekszik. Az általános iskolai diákotthoni neveléssel foglalkozó rész pedig - a szükséges elvi alapok kifejtése mellett - rendkívül gazdag módszertani ismereteket tartalmaz. így egymást nagyon jól kiegészítik. A pedagógiai felkészültség, "érzékenység" fokmérője, hogy a jegyzet tanulmányozói felismerjék a szemléletbeli egységet, a nevelési célok azonosságát és e célok megvalósításának más-más szempontból való megközelítését. Pl. jutalmazás-büntetés tárgyalása a két intézményben; önkormányzat kialakítása; napirend, házirend különbözősége. E jegyzet anyagából a pedagógia szakos hallgatók vizsgáznak, míg más szakos tanárképző főiskolai és tanítóképző intézeti hallgatók a Pedagógiai tankönyvhöz kiegészítő anyagként vásárolják meg. Természetesen számukra e jegyzet anyaga nem vizsgaanyag. Vissza

Tartalom

A szerkesztő előszava3
A nevelőotthoni nevelés
A nevelőotthonokban nevelkedő állami gondozott gyermekek állapota. A nevelőotthoni nevelés feladatai7
A csoportnevelő személyisége10
A növendékek megismerésének módszerei15
Az otthonosság a nevelőotthonban22
A személyi feltételek23
A tárgyi feltételek27
Az érzelmi nevelés és a közösségi nevelés29
A nevelőotthonban élő gyermekek érzelmi világának jellegzetességei29
A csecsemő és kisgyermekkori érzelmi sérülések30
Az óvodáskori érzelmi sérülések30
Az iskoláskori érzelmi sérülések32
Az érzelmi nevelés gyakorlatának kérdései35
Tartalmi célkitüzések36
Módszerek40
A közösségi nevelés sajátos nevelőotthoni kérdései46
Aktivitás-tanitás a nevelőotthonban51
A játék és az esztétikai kulturális tevékenységek52
A munka56
A tanulás64
Irodalomjegyzék68
Az általános iskolai diákotthoni nevelés
A diákotthonok célja, feladata, jelentősége73
A diákotthoni nevelés folyamata, tartalma, eszközrendszere, tevékenységi formái80
A diákotthon közösségi szervezése, szerkezete, önkormányzati szervei, az ifjusági mozgalom szerepe101
A diákotthoni nevelésben alkalmazott módszerek, speciális eljárások, értékelési formák118
A diákotthoni nevelés tervezése, szervezése, a vezetés tartalma, funkciói, az igazgató és a nevelőtanárok munkájának megszervezése134
A diákotthonok kapcsolatai: együttműködés az iskolákkal és a szülőkkel153
A diákotthoni nevelés tartalmi és szervezeti továbbfejlesztésének iránya165

Dr. Daróczy Sándor

Dr. Daróczy Sándor műveinek az Antikvarium.hu-n kapható vagy előjegyezhető listáját itt tekintheti meg: Dr. Daróczy Sándor könyvek, művek
Megvásárolható példányok

Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.

Előjegyzem