kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát
Kiadó: | Filum Kiadó |
---|---|
Kiadás helye: | Budapest |
Kiadás éve: | |
Kötés típusa: | Fűzött kemény papírkötés |
Oldalszám: | 695 oldal |
Sorozatcím: | |
Kötetszám: | |
Nyelv: | Magyar |
Méret: | 24 cm x 17 cm |
ISBN: | 963-8347-91-0 |
Lektori Salutem (Szerdahelyi Edit) | 9 |
Előszó (Nemes Lívia) | 11 |
Normális és kóros működésmód | |
A freudi álomfejtés, mint a tudattalan feltárásának "királyi útja" | 15 |
Pszichoanalitikus neurózistan | 28 |
Hermann Imre megkapaszkodás elméletének klinikai jelentősége | 44 |
A fóbiás tünetek pszichoanalitikus felfogása | 54 |
Pszichotikus konfliktus és realitás - Edit Jacobson nyomán | 64 |
A psziché és a szoma határán - J. Grünert tanulmánya alapján | 82 |
A perverziók etiológiája | 93 |
Esettanulmány ágáló betegek pszichoterápiájából | 110 |
Pszichoanalitikus koncepciók és konstrukciók | |
A tudatos és tudattalan rendszer | 131 |
Az affektusok pszichoanalitikus felfogása | 147 |
Pszichés energiák hipotézise (tárgy - én - szervlibidó) | 172 |
A neurotikus személyiségfejlődés kezdetei | 179 |
A pszichoanalízis alkalmazása: a gyermekanalízis | 205 |
A pszichoterápiás képzés, mint tanulási forma | 224 |
A gyermeki fejlődés elakadásai és terápiája - Pszichoanalitikus irodalmi kitekintő | |
Utak és tévutak a gyermek fejlődésében - Anna Freud nyomán | 231 |
Szociális és disszociális fejlődésvonal - Anna Freud | 257 |
A gyermekanalízis módszere - Anna Freud és Melanie Kelin módszerének összehasonlítása | 264 |
A terápiás kapcsolat jelentősége a terapeuta, a szülő és a gyermek szemszögéből (Hedda Eppel és Erika Danneberg nyomán) | 288 |
Szimbiózis és individuáció - a koragyermekkori pszichózisok hipotézise - Margaret Mahler nyomán | 305 |
Zulliger módszerének ismertetése | 327 |
Pszichogén tünetképződés a kisiskoláskorban | |
Bevezetés | 351 |
A személyiség fejlődése a serdülés kezdetéig | 355 |
Klinikai vizsgálat - A terápia dinamikus módszere | 378 |
A tünetképződés útjai | |
A beilleszkedés nehézségei | 384 |
Magatartási rendellenességek | 394 |
Neurotikus funkciózavarok | 398 |
Pszichoszomatikus reakciók | 409 |
Iskolafóbia | 425 |
A teljesítmény zavarai | 431 |
Adalékok a gyermek mentális fejlődésének megértéséhez | |
A szenzorikus működés fejlődése a környezethez való alkalmazkodásban | 453 |
A földrajzi irányok (világtájak) megértése az általános iskolában | 459 |
Problematikus gyermek az iskolában | 469 |
A gyermekpszichológia alkalmazhatósága az iskolai nevelésben | 486 |
A gyermeki morál a pszichoanalízis és Piaget felfogásában | 491 |
Piaget játékelmélete | 506 |
Klinikai megfigyelések és a terápiás kapcsolat lehetőségei | |
A neurotikus konfliktus dinamikája a gyermekkorban | 531 |
A modell szerepe a gyermeki tünetképzésben | 539 |
Pszichoterápiás kapcsolat a gyermekekkel (módszertani problémák) | 542 |
A felnőttkori neurózis gyermekkori előzményei | 550 |
A gyermek játékának és tünetének összefüggése a terápiás órán | 559 |
Serdülőkori acting out | 567 |
Az együttműködés lehetőségei a gyermekterápiában | 576 |
Tünetegyüttes az anya-gyermek kapcsolat frusztrációja következtében | 580 |
A nemi identitás megmutatkozása a gyermeki fantáziákban | 585 |
Klinikai megfigyelések a pubertás kezdetének időszakából | 606 |
Tanító-komplexus, avagy a pedagógus szülők gyermekeinek teljesítményzavara | 625 |
A gyermekpszichoterápia lehetőségei | 636 |
Előzetes fantáziák szerepe a terápiás kapcsolat kialakulásában | 647 |
A megfigyelés szerepe a gyermekanalízisben | 652 |
Külső hatások belső feldolgozása | 660 |
Az anya-gyermek kapcsolat legkoraibb zavarainak vizsgálata | 671 |
Fordulópontok a csecsemő lelki életének pszichoanalitikus felfogásában | 679 |
A rekonstruált csecsemő historikus előképei | 687 |
Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.