1.062.060

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

A BASIC feladatok tükrében

Párbeszéd a számítógéppel

Szerző
Grafikus
Lektor
Budapest
Kiadó: Tankönyvkiadó Vállalat
Kiadás helye: Budapest
Kiadás éve:
Kötés típusa: Ragasztott papírkötés
Oldalszám: 158 oldal
Sorozatcím:
Kötetszám:
Nyelv: Magyar  
Méret: 24 cm x 17 cm
ISBN: 963-178-837-7
Megjegyzés: Tankönyvi száma: 53 023. Fekete-fehér illusztrációkat tartalmaz.
Értesítőt kérek a kiadóról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Fülszöveg

Ezt a könyvet mindazoknak szánjuk, akik a BASIC programozási nyelvvel szeretnének megismerkedni. Ennek érdekében az egyes fejezetek didaktikusan épülnek egymásra, a fejezeteken belül pedig különböző feladatok megoldásával mélyíthetők el az ismeretek. Ezek alapos elsajátítását megkönnyíti, és igazából lehetővé csak az teszi, ha a tanultakat számítógépen ki is próbáljuk. Javasoljuk tehát az Olvasónak, hogy
- a könyv anyagának feldolgozását a személyi számítógéphez ülve kezdje el,
- próbálja ki az összes bemutatott példaprogramot,
- oldja meg az összes feladatot,
- oldjon meg minél több gyakorlatot.
Könyvünk olvasásához nem szükséges különösebb matematikai előismeret. Ebből a szempontból az ötödik fejezet jelenthet kisebb nehézséget, de az abban leírtak teljes megértését a további fejezetek nem igénylik.

Tartalom

Előszó5
Bevezető7
Ismerkedjünk a képernyővel!14
SET, RESET, CLS, GOTO14
Értékadás15
Grafikus képernyőméret17
Parancs, utasítás, program, programsor18
Karakteres képernyőméret18
PRINT, INPUT19
Gyakorlatok az első fejezet anyagához21
Az első fejezet feladatainak egy lehetséges megoldása23
Hogyan maradjunk a képernyőn?!25
IF-THEN-ELSE25
Ciklusok28
STOP, END, CONT30
FOR-TO-STEP-NEXT30
Rövid összegzés32
Gyakorlatok a második fejezet anyagához34
A második fejezet feladatainak egy lehetséges megoldása35
Alakzatok a képernyőn38
Rajzolási sebesség38
DEFINT39
POINT40
AND és OR41
Gyakorlatok a harmadik fejezet anyagához42
A harmadik fejezet feladatainak egy lehetséges megoldása43
A számítógép számolni is tud45
Az egész típusú változók45
Egészrész47
Aritmetikai műveletek48
A prioritás49
Gyakorlatok a negyedik fejezet anyagához51
A negyedik fejezet feladatainak egy lehetséges megoldása52
Tovább számolunk54
A valós típusú változók54
A kiíratás pontossága55
Belső aritmetikai függvények56
Gyakorlatok az ötödik fejezet anyagához58
Az ötödik fejezet feladatainak egy lehetséges megoldása59
Játsszunk a karakterekkel!60
RND60
Karaktereket tartalmazó változók61
INKEY$62
Gyakorlatok a hatodik fejezet anyagához65
A hatodik fejezet feladatainak egy lehetséges megoldása65
Lánc, lánc, karakterlánc68
A karakterláncok összeadása68
CLEAR69
STRING$, ASCII-kódok, CHR$, ASC70
Karakterláncok összehasonlítása72
LEN, LEFT$, RIGHT$, MID$73
VAL, STR$74
Gyakorlatok a hetedik fejezet anyagához75
A hetedik fejezet feladatainak egy lehetséges megoldása76
Rugalmasabb képernyőcímzés78
PRINT@78
Tabulálás79
DATA, READ, RESTORE80
Gyakorlatok a nyolcadik fejezet anyagához82
A nyolcadik fejezet feladatainak egy lehetséges megoldása83
Magasabb dimenziók85
Tömbök85
CLEAR87
Gyakorlatok a kilencedik fejezet anyagához90
A kilencedik fejezet feladatainak egy lehetséges megoldása91
Egy program programokat is tartalmazhat93
Egy program megtervezése93
Szubrutinok96
Kapcsoló utasítások99
Gyakorlatok a tizedik fejezet anyagához100
A tizedik fejezet feladatainak egy lehetséges megoldása101
A számítógép lelkivilága104
PEEK, POKE104
Hanggenerátor105
Gyakorlatok a tizenegyedik fejezet anyagához108
A tizenegyedik fejezet feladatainak egy lehetséges megoldása109
A gyakorlatok egy lehetséges megoldása111
A BASIC-kulcsszavak tárgymutatója és magyar értelmezése152
Az ASCII-kódok táblázata155
Megvásárolható példányok
Állapotfotók
A BASIC feladatok tükrében A BASIC feladatok tükrében
Állapot:
980 ,-Ft
5 pont kapható
Kosárba