kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát
Kiadó: | Tankönyvkiadó Vállalat |
---|---|
Kiadás helye: | Budapest |
Kiadás éve: | |
Kötés típusa: | Ragasztott papírkötés |
Oldalszám: | 158 oldal |
Sorozatcím: | |
Kötetszám: | |
Nyelv: | Magyar |
Méret: | 24 cm x 17 cm |
ISBN: | 963-178-837-7 |
Megjegyzés: | Tankönyvi száma: 53 023. Fekete-fehér illusztrációkat tartalmaz. |
Előszó | 5 |
Bevezető | 7 |
Ismerkedjünk a képernyővel! | 14 |
SET, RESET, CLS, GOTO | 14 |
Értékadás | 15 |
Grafikus képernyőméret | 17 |
Parancs, utasítás, program, programsor | 18 |
Karakteres képernyőméret | 18 |
PRINT, INPUT | 19 |
Gyakorlatok az első fejezet anyagához | 21 |
Az első fejezet feladatainak egy lehetséges megoldása | 23 |
Hogyan maradjunk a képernyőn?! | 25 |
IF-THEN-ELSE | 25 |
Ciklusok | 28 |
STOP, END, CONT | 30 |
FOR-TO-STEP-NEXT | 30 |
Rövid összegzés | 32 |
Gyakorlatok a második fejezet anyagához | 34 |
A második fejezet feladatainak egy lehetséges megoldása | 35 |
Alakzatok a képernyőn | 38 |
Rajzolási sebesség | 38 |
DEFINT | 39 |
POINT | 40 |
AND és OR | 41 |
Gyakorlatok a harmadik fejezet anyagához | 42 |
A harmadik fejezet feladatainak egy lehetséges megoldása | 43 |
A számítógép számolni is tud | 45 |
Az egész típusú változók | 45 |
Egészrész | 47 |
Aritmetikai műveletek | 48 |
A prioritás | 49 |
Gyakorlatok a negyedik fejezet anyagához | 51 |
A negyedik fejezet feladatainak egy lehetséges megoldása | 52 |
Tovább számolunk | 54 |
A valós típusú változók | 54 |
A kiíratás pontossága | 55 |
Belső aritmetikai függvények | 56 |
Gyakorlatok az ötödik fejezet anyagához | 58 |
Az ötödik fejezet feladatainak egy lehetséges megoldása | 59 |
Játsszunk a karakterekkel! | 60 |
RND | 60 |
Karaktereket tartalmazó változók | 61 |
INKEY$ | 62 |
Gyakorlatok a hatodik fejezet anyagához | 65 |
A hatodik fejezet feladatainak egy lehetséges megoldása | 65 |
Lánc, lánc, karakterlánc | 68 |
A karakterláncok összeadása | 68 |
CLEAR | 69 |
STRING$, ASCII-kódok, CHR$, ASC | 70 |
Karakterláncok összehasonlítása | 72 |
LEN, LEFT$, RIGHT$, MID$ | 73 |
VAL, STR$ | 74 |
Gyakorlatok a hetedik fejezet anyagához | 75 |
A hetedik fejezet feladatainak egy lehetséges megoldása | 76 |
Rugalmasabb képernyőcímzés | 78 |
PRINT@ | 78 |
Tabulálás | 79 |
DATA, READ, RESTORE | 80 |
Gyakorlatok a nyolcadik fejezet anyagához | 82 |
A nyolcadik fejezet feladatainak egy lehetséges megoldása | 83 |
Magasabb dimenziók | 85 |
Tömbök | 85 |
CLEAR | 87 |
Gyakorlatok a kilencedik fejezet anyagához | 90 |
A kilencedik fejezet feladatainak egy lehetséges megoldása | 91 |
Egy program programokat is tartalmazhat | 93 |
Egy program megtervezése | 93 |
Szubrutinok | 96 |
Kapcsoló utasítások | 99 |
Gyakorlatok a tizedik fejezet anyagához | 100 |
A tizedik fejezet feladatainak egy lehetséges megoldása | 101 |
A számítógép lelkivilága | 104 |
PEEK, POKE | 104 |
Hanggenerátor | 105 |
Gyakorlatok a tizenegyedik fejezet anyagához | 108 |
A tizenegyedik fejezet feladatainak egy lehetséges megoldása | 109 |
A gyakorlatok egy lehetséges megoldása | 111 |
A BASIC-kulcsszavak tárgymutatója és magyar értelmezése | 152 |
Az ASCII-kódok táblázata | 155 |