Előszó
„Ha sok cseresznyepaprikát madzagra fűzünk, abból lesz a paprikakoszorú. Ha viszont nem fűzzük fel őket, nem lesz belőlük koszorú. Pedig a paprika ugyanannyi, éppoly piros, éppoly erős. De mégse...
Tovább
Előszó
„Ha sok cseresznyepaprikát madzagra fűzünk, abból lesz a paprikakoszorú. Ha viszont nem fűzzük fel őket, nem lesz belőlük koszorú. Pedig a paprika ugyanannyi, éppoly piros, éppoly erős. De mégse koszorú, Csak a madzag tenné? Nem a madzag teszi. Az a madzag, mint tudjuk, mellékes, harmadrangú valami. Hát akkor mi? Aki ezen elgondolkozik, s ügyel rá, hogy gondolatai ne kalandozzanak összevissza, hanem helyes irányban haladjanak, nagy igazságoknak jöhet nyomára."
(Örkény István: Az élet értelme. Egyperces novellák. Magvető, 1974.)
A fenti egypercessel egyetlen dologra szeretnénk felhívni a figyelmüket: igyekezzenek akár még a látszólag legegyszerűbb kérdésen is elgondolkodni, saját véleményüket kialakítani, mert az általunk átadni kívánt ismeretanyag hosszú távon csak ekkor lesz hasznos.
A Munkafüzet, amit a kezében tart, bizonyíték bármifajta, előre eldöntött alapigazság megléte ellen. Az a célunk, hogy megtanuljon bátran és szakszerűen kérdezni, hogy az alábbi rövid feladatok, esettanulmányok, gyakorlatok végiggondolása után legyen mersze önállóan elemezni, véleményt alkotni és főleg - visszakérdezni.
A Munkafüzetnek hármas feladata van:
a) a tanultak felidézése, elmélyítése;
b) kitekintés a szűken vett tananyag határain túlra;
c) az elemző- és integrálóképesség fejlesztése, a különböző készségek begyakorlása. Ezeket a célokat különböző típusú, stílusú, fajsúlyú és nehézségű feladatok segítségével próbáljuk elérni.
Vissza