Fülszöveg
A Kékszalag az utóbbi években fogalommá vált, amely már nem csak a vitorlázásról szól. Nyolc évtizedes múltjával a vitorlázás ünnepe, de ugyanúgy a Balaton, a sport és a turizmus ünnepe. Napjainkban ez az ünnep már nem csak a versenyre korlátozódik, a Kékszalag egy igazi fesztivál is.
Az elmúlt években rendkívüli módon megnőtt az érdeklődés a vitorlázás iránt, amelyben markáns szerepet játszik a Kékszalag. Az ötvenedik alkalommal megrendezett verseny, és az alkalmából kiadott, a több mint nyolcvan esztendő történetére kiadott könyv tisztelgés elődeink, az ötletgazda dr. Ugrón Gábor és a Balaton tó kerülő verseny alapítói előtt. Úgy vélem, ők sem gondolták, hogy ilyen sikeressé válik a rendezvény.
Sokszor elolvastam az alapítók nyilatkozatát, melyből számomra az derül ki, hogy szándékuk szerint a Kékszalag győztese a legjobb, leggyorsabb hajó, a legjobb kormányossal kell legyen. Ennek szellemében el kell fogadnunk a fejlesztéseket, és újra megnyitottuk a Kékszalagot a modern...
Tovább
Fülszöveg
A Kékszalag az utóbbi években fogalommá vált, amely már nem csak a vitorlázásról szól. Nyolc évtizedes múltjával a vitorlázás ünnepe, de ugyanúgy a Balaton, a sport és a turizmus ünnepe. Napjainkban ez az ünnep már nem csak a versenyre korlátozódik, a Kékszalag egy igazi fesztivál is.
Az elmúlt években rendkívüli módon megnőtt az érdeklődés a vitorlázás iránt, amelyben markáns szerepet játszik a Kékszalag. Az ötvenedik alkalommal megrendezett verseny, és az alkalmából kiadott, a több mint nyolcvan esztendő történetére kiadott könyv tisztelgés elődeink, az ötletgazda dr. Ugrón Gábor és a Balaton tó kerülő verseny alapítói előtt. Úgy vélem, ők sem gondolták, hogy ilyen sikeressé válik a rendezvény.
Sokszor elolvastam az alapítók nyilatkozatát, melyből számomra az derül ki, hogy szándékuk szerint a Kékszalag győztese a legjobb, leggyorsabb hajó, a legjobb kormányossal kell legyen. Ennek szellemében el kell fogadnunk a fejlesztéseket, és újra megnyitottuk a Kékszalagot a modern hajók előtt, mert egy ideig az a tradicionális hajók versenye volt.
Mivel magam is egy 40-es cirkáló kormányosa vagyok, így érzékenyen érintett, hogy egy klasszikus hajó ma már abszolútban esélytelen, hiszen a távon megjelentek a liberák és a katamaránok, melyek elméleti sebessége többszöröse a klasszikus hajókénak. Ugyanakkor a tradicionális hajók saját osztályaikban jót mérkőzhetnek, az osztályokban nyert érem - vagy egy jó helyezés -ugyanúgy dicsőség. Nem szabad azonban elvenni az örömet azoktól sem, akiknek „csak" annyi a céljuk, hogy végigmenjenek a Kékszalagon. Ez önmagában is komoly teljesítmény, és az utolsó befutó is méltán lehet büszke.
A Kékszalagnak óriási értéke van a vitorlássport népszerűsítésében, és köszönöm mindazoknak, akik a Kékszalagról szóló tudósításaikkal közelebb viszik ezt a gyönyörű sportot az érdeklődőkhöz, azokhoz is, akik nem vitorláznak, vagy legfeljebb alkalomszerűen vendégeskednek hajókon. Ez a könyv is a versenyről szóló híradásokból táplálkozik, ám sokkal több mint az eredmények összefoglalása. Egy olyan történeti áttekintés, amely nem csupán a vitorlázásról szól, a sport hőseiről mesél, hanem a Kékszalagon keresztül mutatja be az elmúlt nyolc évtized hazai történelmét.
dr. Kollár Lajos
MVSz elnök
Vissza