Fekete-fehér grafikákkal, táblázatokkal. Tankönyvi száma: MK-6008-7.
Értesítőt kérek a kiadóról
A beállítást mentettük, naponta értesítjük a beérkező friss kiadványokról
A beállítást mentettük, naponta értesítjük a beérkező friss kiadványokról
Előszó
A 20. század a menedzsment százada volt, három különböző értelemben is. Először, a történelem során még soha nem határozták meg ilyen mértékben a világ fejlődését a vállalkozások. A közösségek...
Tovább
Előszó
A 20. század a menedzsment százada volt, három különböző értelemben is. Először, a történelem során még soha nem határozták meg ilyen mértékben a világ fejlődését a vállalkozások. A közösségek sorsa egyre erősebben függ az üzleti szervezetek teljesítményétől. Másodszor, a vállalkozások vezetői növekvő - többnyire saját maguk által sem felismert - befolyással vannak az egyes országok és a világ helyzetére. A nemzetközi vállalatok top-menedzserei ismertebbek és nagyobb hatalmúak, mint sok ország vezetői. Harmadszor, a menedzsment módszerei - szervezési eljárások és üzleti modellek- mind nélkülözhetetlenebbek az üzlet szféráin kívül. Az államigazgatásban, a közüzemi vállalatokban és az ún. nonprofit szférában - az alapítványoktól a különböző „házakig", a kórházban, a színházban vagy akár a fegyházban - egyre inkább csak a korszerű menedzsment alkalmazásával lehet sikert elérni.
A menedzsment módszerei között a 20. század utolsó harmadában kiemelkedő szerep jutott a stratégiának. Ez abból fakadt, hogy a környezet változása felgyorsult, és a különböző szervezeteknek növekvő versennyel kellett szembenézniük. A 21. századba átlépve a változások üteme és komplexitása fokozódni látszik. Így az előttünk álló időszakban a stratégia művelőinek újabb kihívásokkal kell szembenézniük. A szemünk előtt kibontakozó történelmi jelentőségű változások - a globalizáció, az e-business, a fenntartható növekedés, a növekvő kulturális diverzitás, és az óriási méretűvé növekedett vállalkozások hatékony irányítása - alapvetően új szemléletet igényelnek. Ez az oka, hogy a társadalom minden szintjén, a tevékenységek minden területén és minden szervezeti típusnál előtérbe kerül a stratégiai gondolkodás megújítása.
A tankönyv az elmúlt évtizedek tapasztalataira támaszkodva újrafogalmazza a stratégia lényegét. Összefoglalja a 20. század legfontosabb és a gyakorlat által igazolt eredményeit és módszereit. Emellett azonban a figyelmet azokra a területekre összpontosítja, amelyek döntően befolyásolják a stratégia művelésének feltételeit a jövőben. Megismertet a most formálódó új menedzsmentirányzatokkal. A gyakorlatban is használható ismereteket és módszereket kíván nyújtani a szervezetek stratégiájának kialakításához. A fejezeteket követő kérdések segítik az Olvasót, hogy felmérje megszerzett ismereteit, a feladatok megoldása pedig hozzájárul, hogy minél hatékonyabban sajátíthassa el a stratégiai menedzsment alkalmazásának gyakorlatát. Mindezek felhasználásával képessé válik az Olvasó arra, hogy elemezni tudja szervezetének stratégiai helyzetét, kidolgozza, majd megvalósítsa annak sikeres stratégiáját.
Vissza
Fülszöveg
A vállalatoknak - tartja a 20. századi mondás - három típusa van: az első elébe megy a változásoknak, a második válaszolni próbál arra, ami bekövetkezett, a harmadik pedig folytonosan azon sopánkodik,, hogy már megint mi esett meg vele. E különös jelenség előidézője a környezeti változás felgyorsulása és a verseny kiélezetté válása. Ennek következménye, hogy a jövőt aktívan formáló menedzsmentmódszerek között az elmúlt három évtizedben kiemelkedő szerep jutott a stratégiának.
A 21. századba átlépve a változások üteme és komplexitása fokozódni látszik. Így az előttünk álló időszakban a stratégia művelőinek újabb kihívásokkal kell szembenézniük. A szemünk előtt kibontakozó történelmi jelentőségű átalakulások -a globalizáció, az e-business, a fenntartható növekedés, a növekvő kulturális diverzitás és az óriási méretűvé növekedett vállalkozások hatékony irányítása - alapvetően új szemléletet igényelnek. Ez az oka, hogy a társadalom minden szintjén, a tevékenységek legkülönbözőbb...
Tovább
Fülszöveg
A vállalatoknak - tartja a 20. századi mondás - három típusa van: az első elébe megy a változásoknak, a második válaszolni próbál arra, ami bekövetkezett, a harmadik pedig folytonosan azon sopánkodik,, hogy már megint mi esett meg vele. E különös jelenség előidézője a környezeti változás felgyorsulása és a verseny kiélezetté válása. Ennek következménye, hogy a jövőt aktívan formáló menedzsmentmódszerek között az elmúlt három évtizedben kiemelkedő szerep jutott a stratégiának.
A 21. századba átlépve a változások üteme és komplexitása fokozódni látszik. Így az előttünk álló időszakban a stratégia művelőinek újabb kihívásokkal kell szembenézniük. A szemünk előtt kibontakozó történelmi jelentőségű átalakulások -a globalizáció, az e-business, a fenntartható növekedés, a növekvő kulturális diverzitás és az óriási méretűvé növekedett vállalkozások hatékony irányítása - alapvetően új szemléletet igényelnek. Ez az oka, hogy a társadalom minden szintjén, a tevékenységek legkülönbözőbb területein és valamennyi szervezeti típusnál előtérbe kerül a stratégiai gondolkodás megújítása.
A könyv az elmúlt évtizedeke tapasztalataira támaszkodva újrafogalmazza a stratégia lényegét, összefoglalja a legfontosabb eredményeket és módszereket. Megismertet a most formálódó új menedzsmentirányzatokkal, és a gyakorlatban is használható ismereteket nyújt a stratégia kialakításához. Mindezek felhasználásával képessé válik az Olvasó arra, hogy elemezni tudja szervezetének stratégiai helyzetét, kidolgozza, majd megvalósítsa annak sikeres stratégiáját.
Vissza
Tartalom
Előszó............................ 7
1. fejezet: Menedzsment, stratégia és stratégiai menedzsment............................ 9
I. Mi a menedzsment?............................ 11
II. Mi a stratégia?............................ 12
III. Mi a stratégiai menedzsment? ............................ 14
IV. A stratégia különböző megközelítései............................ 17
2. fejezet: A stratégiai menedzsment folyamata.................................................... 23
I. A stratégiai menedzsment folyamata............................ 25
II. A szándékolt és kialakuló stratégiák............................ 26
III. A stratégia szervezeti meghatározói............................ 28
IV. A stratégia szintjei............................ 30
V. A stratégia alapkérdései............................ 32
3- fejezet: A környezet stratégiai elemzése............................................................. 37
I. A környezet változásának tendenciája..........................................................39
II. A szervezetek tág környezete......................................................................... 40
III. Az iparági versenykörnyezet elemzése.......................................................... 43
IV. A működési környezet elemzése.................................................................... 47
4. fejezet: Stratégiai erőforráselemzés............................ 55
I. Erőforrásátvilágítás............................ 57
II. A szervezet folyamatmodellje és az értékláncelemzés............................ 61
III. Porter-féle értékláncelemzés............................ 65
IV. Összehasonlítások, viszonyítások............................ 68
V. SWOT-elemzés............................ 70
VI. A stratégiai kihívások azonosítása.................................................................. 74
5. fejezet: A stratégiai érdekek elemzése............................ 77
I. Az „érintettek" és érdekeik............................ 79
II. Érdekérvényesítés és hatalom............................ 85
A vállalatirányítás mechanizmusai............................ 86
IV. Szervezeti kultúra............................ 91
V. A stratégia etikai kérdései............................................................................93
6. fejezet: A stratégiai lehetőségek azonosítása.................................................101
I. A versenyképesség és meghatározó fogalmai.................................................103
II. A versenystratégiák választéka....................................................................107
III. Termék- / piaci fejlesztési stratégiák............................................................116
IV. A megvalósítás módozatai............................................................................122
7. fejezet: Stratégiai portfólió és vállalati szintű stratégiák...............................125
I. Stratégiai üzleti egységek.............................................................................127
II. BCG-mátrix............................ 130
III. GE-mátrix............................ 135
IV. Az alapstratégiák választéka........................................................................140
V. Az iparági helyzet stratégiai következményei..............................................143
8. fejezet: A stratégiai akciók azonosítása...........................................................151
I. A vállalati stratégia építőelemei...................................................................153
II. A belső (intenzív) fejlesztés irányai........................ ......................................156
II. Kiszervezés (outsourcing)............................................................................158
IV. Stratégiai újraszervezés................................................................................160
V. Stratégiai szövetség és közös fejlesztés.......................................................162
VI. Felvásárlás és egyesülés...............................................................................165
9. fejezet: Stratégiai döntés és stratégiai célok....................................................17
I. A stratégiai döntés szempontjai....................................................................173
II. Egyéb döntési módszerek.............................................................................17
III. A döntés stílusa............................................................. 179
IV. Célok típusai és hierarchiája........................................................................181
V. Vállalati küldetés és jövőkép.......................................................................185
VI. Stratégiai és operatív célok megfogalmazása...............................................190
10. fejezet: A stratégiai tervezés és ellenőrzés rendszere......................................195
I. A stratégia végrehajtásának előkészítése......................................................197
II. Az erőforrások tervezése..............................................................................199
III. A stratégiai ellenőrzés rendszere..................................................................205
IV. Stratégiai vezetési rendszer (Balanced Scorecard).......................................209
11. fejezet: A stratégia szervezeti és kulturális összetevői....................................215
I. Vállalati szervezet........................................................................................217
II. Új stratégiai szervezet modellek..................................................................224
III. A kultúra és a stratégia összefüggése...........................................................228
12. fejezet: Stratégiai változás- és válságmenedzsment........................................235
I. A stratégiai változások feltételei..................................................................237
II. A változásmenedzsment korszerű megközelítései.......................................245
III. Válságmenedzsment.....................................................................................248
13. fejezet: A 21. század stratégiaformáló irányzatai...........................................255
I. Globalizáció.................................................................................................258
II. E-business és hálózati gazdaság...................................................................261
III. A szűkösség új korszaka...............................................................................265
IV. A térségi, a motivációs és az életmódbeli különbségek növekedése............268
A könyvben használt fontosabb fogalmak jegyzéke..............................................275
Irodalomjegyzék............................ 289
Marosán György műveinek az Antikvarium.hu-n kapható vagy előjegyezhető listáját itt tekintheti meg: Marosán György könyvek, művek
Megvásárolható példányok
Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.
Google, Facebook, Apple, Microsoft fiókkal való belépés/regisztráció eseténautomatikusan elfogadja az Általános Szerződési Feltételeket.
Elfelejtett jelszó
Kérjük, adja meg azonosítóját, és a hozzá tartozó email címet, hogy jelszavát elküldhessük Önnek!
A *-gal jelölt mezők kitöltése kötelező!
Azonosító név/E-mail cím* Azonosító és e-mail cím megegyező
E-mail cím*
(2009 március óta a regisztrált ügyfelek azonosító neve megegyezik az email címmel)
Ha az azonosítóját sem tudja megadni, kérjük, hívja az ügyfélszolgálati vonalat:
+36-62-452-833
×
1
2
3
Regisztráció
×
Regisztráció
Regisztrációja sikeresen megtörtént.
Megadott e-mail címére megerősítő e-mailt küldtünk. Ahhoz, hogy a regisztrációja véglegesedjen, és le tudja adni rendeléseit, kérjük, kattintson a levélben található linkre. A megerősítő link a kiküldéstől számított 48 óráig érvényes, ezután a regisztrációs adatok törlésre kerülnek.
Kérjük, jelölje meg az érdeklődési körébe tartozó témaköröket!
Mehet
×
Regisztráció
Az ön által megjelölt témakörök:
Temakor_1
Beállíthatja, hogy emailben értesítőt kapjon az újonnan beérkezett példányokról a bejelölt témaköröknek megfelelően.
Beállított értesítőit belépés után bármikor módosíthatja az Értesítő menüpont alatt:
létrehozhat új témaköri értesítőt
inaktiválhatja értesítőjét, ha éppen nem kíván a megadott témában értesítőt kapni
törölheti véglegesen az adott értesítőjét
szerkesztheti jelenlegi értesítőjét, ha még részletesebben szeretné megadni mi érdekli.
Az Ön választása alapján naponta vagy 3 naponta kap tőlünk emailt a beállított értesítőjéről.