Előszó
A 10-14 éves életkor, az ugrásszerűen fejlődés időszaka, rendkívüli jelentőségű gyermekeink életében. Az érdeklődés határozott irányú kibontakozásának, elmélyülésének, a felnőtti gondolkodás...
Tovább
Előszó
A 10-14 éves életkor, az ugrásszerűen fejlődés időszaka, rendkívüli jelentőségű gyermekeink életében. Az érdeklődés határozott irányú kibontakozásának, elmélyülésének, a felnőtti gondolkodás kialakulásának, a jellemvonások formálódásának, a forrongó érzelmeknek a korszaka ez.
E kötet, amelyet most második, átdolgozott és bővített kiadásban adunk az olvasók kezébe, a serdülő korba lépő gyermekek nevelésében előforduló problémákkal, nehézségekkel foglalkozik. Olyanokkal, amelyekkel minden szülő találkozik, akinek ilyen korú gyermeke van. Mert melyik szülőt nem lepik meg a serdülésnek a gyermek eddigi fejlődésétől eltérő jelenségei, melyik nem kerül szembe a serdülővel való bánásmód nehézségeivel, melyiket nem nyugtalanítják a serdülő jellegzetes hibái, modorának hiányosságai, tanulásának nehézségei, barátainak, szórakozásainak és főként pályájának megválasztása. Csupa kérdőjel a családi nevelés frontján.
Mire törekedtek a szerzők? Jellemezni akarták a serdülő testi-lelki sajátosságait, hogy tájékoztassák, eligazítsák a szülőket arról, mi az, ami tipikus ebben az életkorban, mire számíthatnak tehát saját gyermeküknél is. Segíteni akarták a szülőket abban, hogy alaposabban megismerve a serdülőkor jellemzőit, jobban megértve kamaszodó gyermeküket, megtalálják érzékeny lelkéhez az utat. A nevelés mindennapi munkáját szeretnék néhány hasznos tanáccsal segíteni.
Természetesen e néhány tanulmányban nem vállalkozhattak arra, hogy valamennyi nevelés probléma megoldásához hozzájáruljanak. Az sem biztos, hogy sikerült a legfontosabbakat kiválasztaniuk. Ha azonban el tudják érni azt, hogy a szülők serdülő gyermekeiket az eddiginél nagyobb figyelemmel, több hozzáértéssel, elmélyültebb, megértőbb szülői szeretettel, sikeresebben nevelik majd, akkor munkájuk nem volt hiábavaló.
Vissza