Fülszöveg
Az osztályon belüli fegyelmezés, egyszerűen kifejezve, az iskolai házirend foganatosítása és együttműködési minták kialakítása annak érdekében, hogy a tanulás hatékonyságát a lehetséges maximumig növeljük, a szétszórtságot pedig a minimálisra csökkentsük. Minden osztályban dolgozó tanár, egy bizonyos értelemben "fegyelmező" is.
Az osztályban helyesen végrehajtott fegyelmezés nélkül értékes tanítási idő vész el, ami mind a tanárban, mind a diákokban csalódottságot szül. Mivel bármely osztályközösség válhat "problémás csoporttá", minden tanárnak szüksége van olyan módszerek elsajátítására, amelyek segítségével elkerülheti az osztályon belüli zűrzavar kialakulását.
Az órák sikeres lebonyolításához nincs csodaszer vagy varázsige. Nincs egyetlen egyszerű eljárás, ami minden helyzetben működik. A 99 Hasznos jó tanács! Fegyelmezés az osztályban a fegyelmezésre és óravezetésre vonatkozó ötletek széles skáláját kínálja, amire minden tanárnak szüksége van. Minden javaslat egészséges...
Tovább
Fülszöveg
Az osztályon belüli fegyelmezés, egyszerűen kifejezve, az iskolai házirend foganatosítása és együttműködési minták kialakítása annak érdekében, hogy a tanulás hatékonyságát a lehetséges maximumig növeljük, a szétszórtságot pedig a minimálisra csökkentsük. Minden osztályban dolgozó tanár, egy bizonyos értelemben "fegyelmező" is.
Az osztályban helyesen végrehajtott fegyelmezés nélkül értékes tanítási idő vész el, ami mind a tanárban, mind a diákokban csalódottságot szül. Mivel bármely osztályközösség válhat "problémás csoporttá", minden tanárnak szüksége van olyan módszerek elsajátítására, amelyek segítségével elkerülheti az osztályon belüli zűrzavar kialakulását.
Az órák sikeres lebonyolításához nincs csodaszer vagy varázsige. Nincs egyetlen egyszerű eljárás, ami minden helyzetben működik. A 99 Hasznos jó tanács! Fegyelmezés az osztályban a fegyelmezésre és óravezetésre vonatkozó ötletek széles skáláját kínálja, amire minden tanárnak szüksége van. Minden javaslat egészséges oktatásügyi elméleten és bibliai elveken alapszik, amelyeket az osztályterem olvasztótégelye finomított ki.
A 99 Hasznos jó tanács! Fegyelmezés az osztályban c. kiadvány a gyakorlati óravezetés és fegyelmezési módszerek bővített tárházát nyújtja. Minden tanárnak arra kellene törekednie, hogy ezeket a javaslatokat szolgálata szerves részévé tegye.
Sharon R. Berry, bölcsészdoktor
Sharon R. Berry az Association of Christian Schools International Tanmenetfejlesztési igazgatója. Három évtizedes tanári pályája során Dr. Berry a kicsinyektől a tizenévesekig mindenféle korú gyermeket tanított már iskolákban, gyülekezetekben, bibliaklubokban és táborokban. Sokrétű tapasztalataiból szűrte le azokat az osztályon belüli fegyelmezésre vonatkozó értékes irányelveket, amelyeket ebben a mélyen szántó füzetben közkinccsé tesz. Ezekből a sorokból pályakezdők és érett pedagógusok is bátorítást és útmutatást meríthetnek.
Dr. Berry tudományos fokozatokkal rendelkezik az általános iskolai képzés, a siketek oktatása, az érzelmi rendellenességekkel és tanulási nehézségekkel küzdők tanítása, valamint oktatásszervezés területén. Sharon Berry és férje Ray Berry tiszteletes az USA Alabama nevű államában, Birminghamben él. Két lánygyermekük egyike Horvátországban misszionáriusként.
Vissza