1.062.345

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

41. szám. jelzési utasitás (rossz állapotú)

Érvényes 1906. évi október 1-től/Az utasitáshoz megjelent I-VII. függelék értelmében kiegészitve

Budapest
Kiadó: Magyar Királyi Államvasutak
Kiadás helye: Budapest
Kiadás éve:
Kötés típusa: Félvászon
Oldalszám: 152 oldal
Sorozatcím:
Kötetszám:
Nyelv: Magyar  
Méret: 18 cm x 12 cm
ISBN:
Megjegyzés: Fekete-fehér fotókkal illusztrálva. 17. kiadás. Nyomtatta a Pallas Részvénytársaság nyomdája, Budapest.
Értesítőt kérek a kiadóról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Előszó

Részlet a könyvből:

I. FEJEZET.
Általános rész.
1. cikk.
Bevezetés.
1. A vasuti jelzéseik arra valók, hogy az alkalmazottak a pálya állapotáról, a forgalomról és az előforduló különös... Tovább

Előszó

Részlet a könyvből:

I. FEJEZET.
Általános rész.
1. cikk.
Bevezetés.
1. A vasuti jelzéseik arra valók, hogy az alkalmazottak a pálya állapotáról, a forgalomról és az előforduló különös eseményekről egymást gyorsan és megbízhatóan értesíthessék.
2. A hallható jelzéseket nappal és sötétben egyaránt kell alkalmazni. A látható jelzéseket akként kell adni, hogy azokat a szükséges távolságokból könnyen észre lehessen venni.
A sötétben valló használatra megállapított jelzéseket naplementétől kezdve napkeltéig, továbbá hosszabb alagútakban és nappal mindakkor kell adni, ha a nappalra meghatározott jelzéseket a szükséges távolságból tisztán észrevenni nem lehet.
3. A vasuti szolgálatban alkalmazottak kötelesek a jelzéseket késedelem nélkül és föltétlenül figyelembe venni.
4. Egymástól eltérő egyidejű jelzések közül mindenkor a forgalom biztonságára nézve fontosabbat kell figyelembe venni.
Kétes jelzést, vagy sötétben ki nem világított jelzőt mindig az aggályosabb értelemben kell magyarázni.
5. Párhuzamosan fekvő vasutvonalakon, vagy kettősvágányú pályán, ha az egyik vágányon „Megállj" vagy "Lassan" jelzés van, akkor annak átellenében a másik vágányon, - föltéve, hogy ott akadály nincs - "Szabad" jelzést kell adni, hogy a szabad vágányon a vonatközlekedés ne zavartassék. Vissza

Tartalom

I. Fejezet.
Általános rész.
1. cikk. Bevezetés 7
2. cikk. A jelzések alkalmazása és a jelzőeszközök jókarban tartása 8
3. cikk. A látható kézi jelzők használata 9
II. Fejezet.
A jelzések és azok alkalmazása.
I. Hallható átmenő vonaljelzések villamos harangjelző-készülékkel 10
4. cikk. Általános rész 12
5. cikk. A forgalmi szolgálattevők kötelességei 15
6. cikk. A váltóőrök kötelességei 19
7. cikk. A vonalszemélyzet kötelességei 20
8. cikk. A vonatszemélyzet kötelességei 22
II. A vonalszemélyzet jelzései 29
9. cikk. A „Szabad" jelzés rendeltetése és alkalmazása 36
10. cikk. A „Lassan" jelzés rendeltetése és alkalmazása 37
11. cikk. A „Meg-állj" jelzés és a durrantyúk rendeltetése és alkalmazása 38
12. cikk. „A vonat szétszakadt" jelzés alkalmazása 42
III. Helyhez kötött jelzők 43
A) Elöjelzők 43
B) Térközjelzők, bejárati jelzők, vágányútjelzők és ki járati jelzők 47
C) Állandó lassúmenet-jelzők a vonalon 58
D) Tolatás-jelzők 55
A helyhez kötött jelzők érvénytelensége 58
Szilárdan álló kerek tárcsajelzők 59
13. cikk. Általános rész 61
14. cikk. Az „előjelzők" rendeltetése és alkalmazása 62
15. cikk. A „térközjelzők" rendeltetése és alkalmazása 63
16. cikk. A „bejárati jelzők" rendeltetése és alkalmazása 64
17. cikk. A „vágányút-jelzők" rendeltetése és alkalmazása 66
18. cikk. A „kijárati jelzők" rendeltetése és alkalmazása 66
19. cikk. Az „állandó lassúmenet-jelzők" rendeltetése és alkalmazása 66
20. cikk. A „tolatás-jelzők" rendeltetése és alkalmazása 67
21. cikk. Eljárás, ha valamely térköz-, bejárati-, vágányút-, kijárati-, vagy előjelző sötétben nincs kivilágitva 67
22. cikk. Intézkedések, ha valamely «Helyhez kötött jelző» érvénytelen
vagy használhatatlan 68
E) Váltójelzők 69
23. cikk. A „váltójelzők" rendeltetése és alkalmazása ... 76
F) Vizdarujelző 77
24. cikk. A „vizdariajelző" alkalmazása 77
IV. Jelzők a járóműveken 79
A) A vonat elejének megjelölése 79
B) A vonat végének megjelölése 84
25. cikk. Jelzők alkalmazása a vonatokon 94
26. cikk. Felelősség a jelzőknek a vonatokon való alkalmazásáért 94
27. cikk. A rendkivüli vonatok közlekedését mutató jelzők alkalmazása P5
G) Egyéb jelzők járóműveken 97
V. A vonatszemélyzet jelzései: 100
A) A mozdonyszemélyzet jelzései gőzsíppal 100
B) A vonatkísérő személyzet jelzései 100
28. cikk. A vonatszemélyzet jelzéseinek alkalmazása 103
29. cikk. Eljárás, ha a gőzsíp elromlik 106
30. cikk. A jelzőzsineg alkalmazása 107
31. cikk. A vonatszemélyzet magatartása jelzések észrevételekor 107
VI. A tolató-személyzet jelzései: 109
32. cikk. A tolató-személyzet jelzéseinek alkalmazása 117
III. Fejezet.
33. cikk. Mótoros járóműveken és sinautókon alkalmazandó különleges jelzések 117
Függelék.
A) Védőjelzők 120
B) Irányjelzők 126
34. cikk. A védőjelzők alkalmazása és elhelyezése 126
35. cikk. A védőjelzők szabványos állása 127
36. cikk. Hallható vagy látható ellenőrző-készülékek alkalmazása a védőjelzőknél 128
37. cikk. A vonatszemélyzet magatartása, ha a védőjelző „Meg-állj"-ra áll 129
38. cikk. Eljárás, ha a védőjelző sötétben nincs kivilágitva 129
39. cikk. Intézkedések, ha a védőjelző hasznavehetetlenné válik 129
40. cikk. Az irányjelzők alkalmazása és elhelyezése 129
41. cikk. Az irányjelzők szabványos állása 130
Mellékletek.
Megvásárolható példányok

Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.

Előjegyzem