1.062.058

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

40 éves a közművelődési szakemberképzés Szombathelyen

Elmélet és praxis/Berzsenyi Dániel Főiskola Bölcsészettudományi Főiskolai Kar


A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Előszó

Részlet a könyvből:

A pszichológus Ruth Bang állítása ez. Létjogosultságát az a reprezentatív emlékülés és tudományos konferencia is igazolta, amelyet a szombathelyi Berzsenyi Dániel Főiskola... Tovább

Előszó

Részlet a könyvből:

A pszichológus Ruth Bang állítása ez. Létjogosultságát az a reprezentatív emlékülés és tudományos konferencia is igazolta, amelyet a szombathelyi Berzsenyi Dániel Főiskola Bölcsészettudományi Főiskolai Karának Művelődéstudományi és Kommunikáció Tanszéke szervezett 2002. november 22. és 23. napjain, 200 fő részvételével.
Az előadók a Szombathelyen indult, 40 éves közművelődési szakemberképzésre való emlékezés mellett tudományos hitelességre törekedve (torták fel a kultúra, a í közművelődés, a művelődésszervező-képzés aktuális elméleti és gyakorlati eredményeit és problémáit a plenáris és szekcióüléseken.
Kötetünk-válogatott tanulmányok gyűjteménye, amely a novemberi emlékülésnek és tudományos konferenciának hű képe. Az írások külön-külön és együtt is bizonyítják a, közművelődés - benne a szakemberképzés - örvendetes sokszólamúságát, de ugyanakkor azt is hangsúlyozzák, hogy mennyire fontos az egységes szemléletmód kialakítása és érvényesítése a kultúraközvetítésben.
A gyors reagálás szükségességét az új évezred kihívásaira szinte minden előadó megemlítette, a tanulmányok jó része mégis azt sugallja, hogy felelőtlenség lenne az elmúlt 40 évben felgyülemlett tapasztalatokat figyelmen kívül hagyni. A kontinuitás szükségességét a legtömörebben talán az Oktatási Minisztérium főosztályvezetője fogalmazta meg köszöntőjében. Szövényi Zsolt szerint a közművelődési szakember régi és mai hivatása aközött nincs jelentős eltérés, mert a népművelők - és e szellemiség örökösei - csak akkor teljesíthetik maradéktalanul a küldetésüket, ha ,, sajátos f értelmiségi közszolgálatot" vállalnak.
Hogyan készítettek fel erre a sajátos hivatásra a múltban, és miként teszik a dolgukat a jelenlegi oktatók a képzés szombathelyi műhelyében?
Mi történt és mi történik a többfunkciós és a szakosodott kulturális intézmények mindennapi működése közben?
A praxis és az új teóriák gyakori összeszikrázása kellően segíti-e, jó irányba tereli-e az innovatív törekvéseket? Problémafelvetéseim sora nem teljes. A kötet egészének ismeretében viszont - a sűrűn ismétlődő paradigmaváltások ellenére is - körvonalazódik a harmadik évezred kezdeteit hitelesen ábrázoló kulturális helyzetkép. Vissza

Tartalom

A közművelődés sokszólamúsága és egysége 7
I. KÖSZÖNTŐK
Gadányi Károly: rektor előadása
„Ők voltak a kezdet..." 11
Koncz Erika: közgyűjteményi és közművelődési helyettes államtitkár
előadása (Nemzeti Kulturális Örökség Minisztériuma)
„A kultúra segítsen boldogulni..." 13
Szövényi Zsolt felsőoktatási főosztályvezető előadása
(Oktatási Minisztérium)
„Sajátos értelmiségi közszolgálat" 19
II. TEGNAPTOL MÁIG AVAGY
EMLÉKEZÉSEK AZ ALMA MATERRE
Szalay László:
így történt. 40 évvel ezelőtt kezdődött a népművelő - könyvtáros képzés 25
Horváth Margit:
Tanár - diák viszony a Közművelődési Tanszéken 39
III. MÁTÓL HOLNAPIG AVAGY
ARCULATVÁLTÁSOK
A MŰVELŐDÉSSZERVEZŐ KÉPZÉSBEN
Mankó Mária:
40 éves a művelődésszervező szakosok képzése Szombathelyen 53
Velics Gabriella:
Az elsőévesek pályaképe 75
Szabó Árpád - Szabó Balázs:
A kulturális szakemberképzés tantervei a Berzsenyi Dániel Főiskolán 89
Domonkos Ágnes:
A művelődésszervező szakosok alapképzésre épülő public relations
szakirányú képzés elméleti és gyakorlati kérdései 113
Szabóné Molnár Anna
A felnőttoktatás kommunikatív és interaktív készségei az andragógiai
reflexiókban
IV. INNOVÁCIÓ A KÖZMŰVELŐDÉSBEN:
AZ ELMÉLETEK ÉS A PRAXIS
Maróti Andor:
Művelődésszervezés a tudásalapú társadalomban 157
Földiák András:
Hályogkovácsok az Európai Unióban 165
Balipap Ferenc:
A társadalom- és közösségfejlesztés, mint szalmai tevékenység
hozzákapcsolása a Nemzeti Fejlesztési Tervhez 173
Gerebenics Tamás:
Kreatív közösségfejlesztő módszerek 183
Kiss Judit:
Lyukas-e a szomszédsági háló? 193
Csider Sándor:
Múlt és jövő: jelenidőben. Ünneprendezőknek az ünnepről 199
Papp Ferenc:
Szponzorálási technikák egy közművelődési intézményben 215
Kutszegi István:
Közművelődés lehetőségei 219
Joós Tamás:
A művelődési központok innovációs lehetőségei 227
Sógor Ferenc:
A soproni gyermek- és ifjúsági központ közművelődési közhasznú
társaság megalakulásának és működésének tapasztalatai (1997-2002) 239
Vadász János:
A közszolgálat munkaügyi és szociális reformja 249
V. PARADIGMAVÁLTÁS A MÉDIÁBAN
Török Gábor:
Mozgókép-oktatás felsőfokon 265
Stark R. László:
A média fétisei 271
Lovass Tibor:
A lokális televíziózás szerepe a harmadik évezred küszöbén 279
Merklin Tímea:
A menekülés útja 259
A kötet szerzői 315
A Berzsenyi Dániel Főiskola Bölcsészettudományi Főiskola Kar
Művelődéstudományi és Kommunikáció Tanszék jelenlegi
oktatóinak publikációi 319
Megvásárolható példányok
Állapotfotók
40 éves a közművelődési szakemberképzés Szombathelyen 40 éves a közművelődési szakemberképzés Szombathelyen 40 éves a közművelődési szakemberképzés Szombathelyen

A gerinc elszíneződött, töredezett.

Állapot:
1.940 ,-Ft
10 pont kapható
Kosárba