1.062.060

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

3ds max 7 - CD-vel

Alapvető technikák középhaladóknak

Szerző
Fordító
Lektor
Budapest
Kiadó: Kiskapu Kft.
Kiadás helye: Budapest
Kiadás éve:
Kötés típusa: Ragasztott papírkötés
Oldalszám: 455 oldal
Sorozatcím:
Kötetszám:
Nyelv: Magyar  
Méret: 24 cm x 19 cm
ISBN: 963-9637-04-1
Megjegyzés: Fekete-fehér fotókkal, ábrákkal illusztrálva. CD-melléklettel.
Értesítőt kérek a kiadóról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Fülszöveg

Tanuljunk Ted Boardman mesteroktató gyakorlatainak segítségével!
"Ted Boardman oly régóta tagja a térbeli modellezők közösségének, hogy talán már Platónt is ő ösztönözte a tökéletes testek tanulmányozására. Jól ismerem Ted munkásságát, amelyet felhasználói csoportok vezetőjeként, internetes vitafórumokon, szemináriumokon és termékkiállításokon végez, és csodálom azt a megközelítést, ahogy ezt az összetett témát tanítja; Ted ugyanis a 3ds max alapjait közérthető gyakorlati példákon keresztül mutatja be. Nem számít, mekkora tapasztalattal rendelkezünk a program használata terén: a mestertől mindannyian hasznos trükköket leshetünk el. E kötet ismereteinek elsajátítása biztos alapot jelent minden térmodellező művésznek." - David Marks, Discreet

Milyen újdonságokat kínál a 3ds max 7? Érdemes-e az új változatra frissíteni? Hogyan teheti hatékonyabbá a munkánkat a 3ds max?
Ebben a kötetben a szerző, Ted Boardman, a térgrafika és -animáció egyik piacvezető programjához kínál átfogó... Tovább

Fülszöveg

Tanuljunk Ted Boardman mesteroktató gyakorlatainak segítségével!
"Ted Boardman oly régóta tagja a térbeli modellezők közösségének, hogy talán már Platónt is ő ösztönözte a tökéletes testek tanulmányozására. Jól ismerem Ted munkásságát, amelyet felhasználói csoportok vezetőjeként, internetes vitafórumokon, szemináriumokon és termékkiállításokon végez, és csodálom azt a megközelítést, ahogy ezt az összetett témát tanítja; Ted ugyanis a 3ds max alapjait közérthető gyakorlati példákon keresztül mutatja be. Nem számít, mekkora tapasztalattal rendelkezünk a program használata terén: a mestertől mindannyian hasznos trükköket leshetünk el. E kötet ismereteinek elsajátítása biztos alapot jelent minden térmodellező művésznek." - David Marks, Discreet

Milyen újdonságokat kínál a 3ds max 7? Érdemes-e az új változatra frissíteni? Hogyan teheti hatékonyabbá a munkánkat a 3ds max?
Ebben a kötetben a szerző, Ted Boardman, a térgrafika és -animáció egyik piacvezető programjához kínál átfogó útmutatót. Nem csak azt tanulhatjuk meg belőle, hogyan készíthetünk modelleket és animációkat a 3ds max 7-ben, hanem megérthetjük a program működési elvét is. A könyv példáinak és gyakorlatainak elvégzése során felfedezzük a max 7 új szolgáltatásait, amelyek még erőteljesebbé és könnyebben használhatóvá teszik a programot. Akár kezdők, akár öreg rókák vagyunk, akik hatékonyabbá szeretnénk tenni a munkát, az alábbi témakörök részletes tárgyalásából sok hasznos dolgot tanulhatunk:
- Hatékony modellezés síkbeli alakzatokkal
- Rugalmas modellezés görbék kifeszítésével
- A jelenetek megvilágításának és az anyagok használatának legjobb módjai, amelyek a lehető leggördülékenyebbé teszik az együttműködést más alkalmazásokkal, például a Discreet Combustion programjával a csoportmunka során
- A pontosabb szabályozást lehetővé tevő animációs eljárások és szerkesztőeszközök, például a Dope Sheet és a Curve Editor használata, különös tekintettel a változó sebességű tárgyak modellezésére
- Gőz és füst utánzása a Particle Flow és más részecskerendszerek segítségével
- Dinamikaszimuláció a reactorral: bonyolult animációk egyszerű létrehozása Vissza

Tartalom

Tartalomjegyzék
I. rész ALAPOK
Bevezetés
1. fejezet Munkafolyamat 3
Kulcsfogalom ..............................................................................................4
Tervezés és előkészítés....................................4
Felelősségi körök.............................................................................5
Az igények felmérése......................................5
Rajzos forgatókönyv készítése.....................................6
Végrehajtás...............................................7
Lelkes és tehetséges csapat összeállítása . ..............7
Hatékony munkakörnyezet kialakítása ..............................7
Mikor kell abbahagyni? ..........................................8
Kimenet és együttműködés más programokkal........................8
Szabványok kidolgozása ..........................................9
A munka rétegekre bontása...................................9
Filmekből kölcsönzött animációs eljárások ..........................10
A kimenet-előállítási képességek előzetes meghatározása...............10
Összefoglalás ...................................................10
2. fejezet Alapfogalmak 11
Kulcsfogalmak...................................................12
Koordinátarendszerek a 3ds max 7-ben ...............................12
A hivatkozási koordinátarendszer .................................13
A tér kitöltése.................................................14
A View hivatkozási koordinátarendszer...........................I. 15
A Screen hivatkozási koordinátarendszer............................16
A World hivatkozási koordinátarendszer............................17
A Parent hivatkozási koordinátarendszer............................17
A Local hivatkozási koordinátarendszer.............................17
A Grid hivatkozási koordinátarendszer .............................18
A Pick hivatkozási koordinátarendszer .............................19
Forgáspont-beállítások..........................................20
Use Pivot Point Center........................................20
Use Selection Center ............................21
Use Transform Coordinate Center.................................21
Koordinátarendszerek - összefoglalás..............................21
Rétegek................................22
A rétegkezelő.................................................22
Az Object Properties párbeszédablak...............................23
Általános és indítási beállítások......................................24
A kifeszítés alapelvei..............................................25
Nem beszélem a nyelvet!........................................25
Kifeszítési beállítások...........................................27
Az első csúcs jelentősége a kifeszítésben............................29
A kifeszítés hatékonysága .......................................30
Összefoglalás ...................................................32

II. rész MODELLEZÉS
3. fejezet Kétdimenziós alakzatok: kezdjük az alapokkal! 35
Kulcsfogalmak...................................................36
A kétdimenziós modellezés alapjai...................................37
Vonalak létrehozása és szerkesztése ...............................40
Részobjektumszintű szerkesztés...................................41
A Line részobjektumszint........................................42
A Spline Select módosító........................................43
Az Edit Spline módosító.........................................44
A Convert to Editable Spline parancs...............................46
Az alakzatok elméletének átültetése a gyakorlatba.......................46
Alap létrehozása kétdimenziós alakzatból...........................47
3.1. gyakorlat: Alap létrehozása...................................47
Egy meggyőzőbb alap: összetett alakzat alkalmazása ..................49
3.2. gyakorlat: Részobjektumszintű szerkesztés összetett alakzat használatával . 49
Összetett alakzatok formálása a Trim művelettel......................53
3.3. gyakorlat: Levágás és hegesztés................................53
Bézier-görbék és érintők ........................................58
3.4. gyakorlat: Csúcsérintők igazítása............ ....................59
Összefoglalás ...................................................62
4. fejezet Módosítók: kicsi a rakás? 65
Kulcsfogalmak................... ................................67
A gyakorlatokról.................................................67
Kísérletek módosítókkal.........................................68
4.1. gyakorlat: Részobjektumok szerkesztése és átmeneti tárolófájlok
készítése ....................................................68
4.2. gyakorlat: Klónozás és a Lattice módosító............. ......72
Részobjektumszintű szerkesztés................................ 76
4.3. gyakorlat: Az Edge alkalmazása a Lattice módosító szabályozására.....77
Profilmodellek....................................................82
4.4. gyakorlat: A vezérlőterem körvonalai ...........................82
Az Edit Poly módosító............................................ . 86
4.5. gyakorlat: A vezérlőterem részleteinek kialakítása az Edit Poly módosítóval ........................................86
Összefoglalás ...................................................92
5. fejezet Felület-kifeszítés: ellenőrzés a legapróbb részletig 93
Kulcsfogalmak . . . ................................................94
A kifeszítés alapjai................................................95
Hatékonyság .............................................99
Módszerek.....................................................103
További szabályozási lehetőségek................................108
Anyagok és térképek alkalmazása kifeszített objektumokra.............109
Kifeszítési módszerek ..........................................111
Egy repülőgépszárny kifeszítése .................................112
5.1. gyakorlat: A szárny modellezése..............................112
5.2. gyakorlat: Háló szerkesztése kifeszítéssel és torzítással.............117
Kifeszítés több alakzattal..........................................122
5.3. gyakorlat: A kifeszítési csavarodás kijavítása.....................123
A kifeszített háló optimalizálása és kitisztázása.........................128
5.4. gyakorlat: A háló optimalizálása ..............................128
Összefoglalás...................................................130
6. fejezet Háromdimenziós elemi alakzatok: építőkockák 131
Kulcsfogalmak..................................................133
Elemi háromdimenziós objektumok létrehozása és módosítása ............133
6.1. gyakorlat: Elemi háromdimenziós alakzatok létrehozása............133
Elemi háromdimenziós alakzatok módosítása .......................136
6.2. gyakorlat: Betonoszlop létrehozása és módosítása ................137
Elemi objektumok a szabad ég alatt .................................140
A ShapeMerge összetett objektum használata .......................140
6.3. gyakorlat: A ShapeMerge és a névvel ellátott kijelöléshalmazok
használata ..................................................140
Módosítók használata - rugalmasság és hatékonyság....................146
Égbolt készítése..............................................147
6.4. gyakorlat: Lapnormálvektorok és felesleges lapok ................147
Összefoglalás...................................................152
7. fejezet Szerkeszthető poliéderek: dobozmodellezés 153
Kulcsfogalmak................................................155
Az alapok .....................................................155
Az eszközök ...........................................156
7.1. gyakorlat: Játékház tervezése............ .....................156
Repülőgéptörzs készítése dobozmodellezéssel.........................163
7.2. gyakorlat: A Turner Special repülőgéptörzs létrehozása ............165
Szerkesztés több nézetablak használatával ............................169
7.3. gyakorlat: A kijelölés és a szerkesztés pontosságának növelése ......169
Részletek hozzáadása a modellhez ..................................172
7.4. gyakorlat: A Slice Pláne eszköz használata további részletek felvételére . 173
Farok felszerelése a repülőgéptörzsre................................175
7.5. gyakorlat: A farok hozzáadása................................175
A fél egésszé tétele ..............................................179
7.6. gyakorlat: Az utolsó simítások elvégzése........................179
Összefoglalás...................................................184
8. fejezet További módosítók: rendszerezett haladás 185
Kulcsfogalmak..................................................187
Térbeli objektumok részletesebbé tétele módosítók használatával..........187
8.1. gyakorlat: Részletek hozzáadása és festése ......................187
8.2. gyakorlat: Folyammeder létrehozása elmozdítási térkép használatával . 192
Fájlok beolvasztása kapcsolat fenntartásával...........................198
Adatok kinyerése módosítók használatával .........................198
8-3. gyakorlat: Vonalak „kölcsönzése" az Edit Poly módosító használatával . . 199
Külső hivatkozású objektumok beolvasztása........................206
8.4. gyakorlat: Közös munka XRef objektumok használatával...........206
A külső hivatkozású objektumok működésének ellenőrzése............210
8.5. gyakorlat: Kövessük a külső hivatkozású objektumokat!............210
Összefoglalás...................................................212

III. rész VILÁGÍTÁS ÉS KAMERÁK
9. fejezet Kamerák: elhelyezés és mozgatás 215
Kulcsfogalmak.................................................216
A kamerahasználat alapjai....................................217
Kameratípusok .................................................217
Célkamerák elhelyezése...................................218
9.1. gyakorlat: Célkamera létrehozása és elhelyezése..................218
Szabad kamera elhelyezése..............................218
9. 2. gyakorlat: Szabad kamera létrehozása és elhelyezése..............221
A kamerák elhelyezése...........................................224
A harmadolási szabály............................................224
9.3. gyakorlat: A harmadolási szabály alkalmazása . . . .................224
A kameraállás és a közönség....................................226
9.4. gyakorlat: A kameraszög változtatása ..........................226
A látószög, mint érzékelési eszköz................................228
9.5. gyakorlat: A látószög állítása.................................228
Mozgó kamerák.................................................230
Kamerával való követés és közelítés ..............................231
A kamerák elhúzása és pásztázása................................231
Rövid jelenetek összefüggő történetté szerkesztése...................232
Források ......................................................233
Összefoglalás................................................... 233
10. fejezet Bevilágítási módszerek: a mesterek nyomában 235
Kulcsfogalmak..................................................237
Szabványos fények ..............................................237
Fénnyel festés..................................................239
A Sunlight rendszer..............................................240
10.1. gyakorlat: Sunlight rendszer létrehozása.......................240
Az árnyékok optimalizálása........................................243
10.2. gyakorlat: Árnyékok szabályozása a gyorsabb leképezés érdekében . 244
10.3. gyakorlat: A Max Quadtree Depth alkalmazása a gyorsabb
leképezés érdekében..........................................245
Törekedjünk az egyenletes világításra! ...............................247
10.4. gyakorlat: Az égbolt egyenletes megvilágítása...................248
Hivatkozások...................................................251
Összefoglalás...................................................252
11. fejezet Mérhető fények: a fényvisszaverődés alapjai 253
Kulcsfogalmak..................................................255
A mérhető fények...............................................255
Elhelyezés és beállítás .........................................257
11.1. gyakorlat: Mérhető fények létrehozása és elhelyezése.............257
A világítás szabályozása a megvilágítás-vezérlés alkalmazásával............263
A megvilágítás-vezérlés alkalmazása ..............................263
11.2. gyakorlat: A jelenet világosítása a megvilágítás-vezérlés alkalmazásával . 264
A hálóparaméterek beállítása a fényeloszlás szabályozásához..............265
A sugárszámítási háló helyi beállítása..............................265
11.3. gyakorlat: A sugárszámítás finomhangolása.....................266
A sugárszámítás szabályozása anyagok segítségével.....................270
11.4. gyakorlat: Az anyagok színárnyalatának és értékének beállítása.....270
Advanced Lighting Override anyagok alkalmazása......................273
11.5. gyakorlat: Az anyagok világítási hatásainak szabályozása ..........274
Összefoglalás...................................................277

IV. rész ANYAGOK
12. fejezet Ismerkedés az anyagszerkesztő palettájával 281
Kulcsfogalmak..................................................283
Az alapszínek beállítása...........................................283
12.1. gyakorlat: A környezeti és a szórásszín beállítása ................285
Tükröző fényfoltok beállítása az anyagokon...........................288
12.2. gyakorlat: Tükröző fényfolt hozzáadása a szárnyhoz..............289
Multi/Sub-Object anyag létrehozása és objektumhoz rendelése ............292
12. 3. gyakorlat: Egynél több anyag hozzárendelése egy objektumhoz .... 293
Összefoglalás...................................................297
13. fejezet Térképek: mintázatok a szemünk előtt 299
Kulcsfogalmak..................................................301
Műveleti térképek...............................................301
Ég létrehozása Gradient Ramp térkép alkalmazásával .................302
131. gyakorlat: Az ég anyagának létrehozása és alkalmazása ...........302
Szín hozzáadása a tájhoz .......................................307
13.2. gyakorlat: A táj anyagának átalakítása.........................308
A talaj összetettségének növelése.................................310
13.3. gyakorlat: Újabb szint hozzáadása............................310
Bitképek létrehozása és alkalmazása a 3ds max 7-ben ...................313
Bitképek létrehozása ..........................................313
13.4. gyakorlat: Bitképanyagok létrehozása és alkalmazása.............313
Bitkép leképezése az objektumra............ .....................316
13.5. gyakorlat: A Box Selected leképezés alkalmazása................316
Összefoglalás...................................................322
14. fejezet Térképkoordináták: a megfelelő illesztés 323
Kulcsfogalmak..................................................325
A fejezet gyakorlatairól ...........................................325
Térképek méretének beállítása az UVW Map módosítóval................325
14.1. gyakorlat: Meggyőző csempék elhelyezése a padlón..............326
Tükröződések alkalmazása és optimalizálása ..........................330
14.2. gyakorlat: Tükröződések optimalizálása a mozaikpadlón..........330
Maszkolás: a térképek hatékonyabb szabályozása ......................333
14.3. gyakorlat: Maszk alkalmazása tükröződéstérképen...............333
Térképkoordináták alkalmazása kifeszített objektumokra.................335
14.4. gyakorlat: Minták igazítása kifeszített objektumokra ..............335
Térképek összeállítása rétegeken ...................................338
14.5. gyakorlat: Két térkép összeillesztése átlátszósággal...............339
Képsorozatok alkalmazása animált térképként.........................343
14.6. gyakorlat: Képsorozatok betöltése animált térképként ............344
Összefoglalás................................................347

V. rész ANIMÁCIÓ
15. fejezet Kulcskocka-animáció: lépésenként 351
Kulcsfogalmak..................................................353
A kulcskocka-beállítás alapjai ......................................353
Animációs kulcsok beállítása.......................................353
15.1. gyakorlat: Objektum helyzetének animálása....................354
A bábobjektum forgásának animálása................................356
15.2. gyakorlat: Objektumforgatás kezdetének és végének beállítása .....357
Folyamatosan ismétlődő animáció létrehozása .........................358
15.3. gyakorlat: Tartományon kívüli paraméterek alkalmazása ..........359
A hierarchikus kapcsolás alapjai....................................361
15.4. gyakorlat: Hierarchikus kapcsolat létrehozása objektumok között . . . 362
Összefoglalás...................................................364
16. fejezet Vezérlők és megszorítások: bonyolult animációk 365
Kulcsfogalmak..................................................366
Vezérlők és megszorítások ........................................367
Megszorítások objektumokhoz rendelése a Motion táblán..............367
16.1. gyakorlat: Objektum animálása Path megszorítással ..............368
Az animáció hosszának igazítása .................................370
16.2. gyakorlat: A Dope Sheet és a Time Configuration ablak használata . . 371
Objektumok sebességének szabályozása .............................373
Az animáció szabályozása csillapítási görbe alkalmazásával ............373
16.3. gyakorlat: A Path megszorítást alkalmazó animáció kiigazítása......373
Összefoglalás...................................................376
17. fejezet Hierarchikus kapcsolás: bonyolult animációk könnyedén 377
Kulcsfogalmak..................................................379
Többszöröző görbék alkalmazása...................................379
17.1. gyakorlat: A propeller sebességének növelése ..................379
Szülőváltás.....................................................381
17.2. gyakorlat: Link megszorítás alkalmazása transzformációra .........382
Inverz kinematika és animációelemzők alkalmazása...................384
17.3. gyakorlat: Tolóajtórendszer létrehozása........................385
Összefoglalás...................................................388

VI. rész KÜLÖNLEGES HATÁSOK
18. fejezet Reaktordinamika: ütközésészlelés 391
Kulcsfogalmak..................................................393
Ütközésészlelés a Reactorral ....................................... 393
Merevtestgyűjtemények beállítása ................................393
18.1. gyakorlat: Objektumgyűjtemények létrehozása
és tulajdonságaik beállítása ................................393
Szimulációk végrehajtása animált objektumok használatával............397
18.2. gyakorlat: A szimuláció időzítésének beállítása..................398
Textilszimuláció beállítása .................................400
18.3. gyakorlat: Egy zászló szimulációja............................400
18.4. gyakorlat: Szél hozzáadása .................................404
Összefoglalás...................................................406
19. fejezet Részecskeáramlás: rendszer a káoszban 407
Kulcsfogalmak..................................................409
Alapértelmezett részecskeáram-rendszer felállítása......................409
19.1. gyakorlat: Részecskeáram-forrás létrehozása és beállítása..........409
Részecskék megváltoztatása műveletekkel ............................412
19.2. gyakorlat: Műveletek módosítása az alapértelmezett eseményben .... 412
A részecskék előkészítése leképezésre...............................414
19.3. gyakorlat: Anyagok alkalmazása részecskeáram-rendszerekben.....414
A döntés-elágaztató műveletek és a huzalozás .........................417
19.4. gyakorlat: Részecskék törlése Age Test művelet használatával ......418
Több döntés-elágaztató művelet használata egy eseményben..............420
19.5. gyakorlat: A Split Amount döntés-elágaztató művelet használata.....420
Összefoglalás...................................................422
20. fejezet Hatások: hogyan tehetjük különlegessé a jelenetet? 423
Kulcsfogalmak..................................................424
Mikor és miért használjunk különleges hatásokat? ......................425
Leképezési hatások alkalmazása ....................................425
20.1. gyakorlat: A részecskék és az anyag előkészítése ................426
20.2. gyakorlat: A Lens Effects Glow hatás alkalmazása................428
Légköri hatások létrehozása .......................................431
20.3. gyakorlat: Felhők utánzása a Fire hatás használatával.............431
A Projection módosító és a normáltérképek használata ..................434
20.4. gyakorlat: Projection módosító alkalmazása és beállítása ..........435
20.5. gyakorlat: Normáltérképek létrehozása........................437
Összefoglalás...................................................441
Tárgymutató 443

Ted Boardman

Ted Boardman műveinek az Antikvarium.hu-n kapható vagy előjegyezhető listáját itt tekintheti meg: Ted Boardman könyvek, művek
Megvásárolható példányok
Állapotfotók
3ds max 7 - CD-vel 3ds max 7 - CD-vel 3ds max 7 - CD-vel 3ds max 7 - CD-vel 3ds max 7 - CD-vel

A borítón satírozás látható.

CD-melléklettel.

Állapot:
5.680 Ft
2.840 ,-Ft 50
14 pont kapható
Kosárba