Munkatársak | |
Bevezetés | |
Telepítés | |
A gyakorlat fájljainak lemásolása a CD-ről | |
Bevezető a számítógépes grafika, a 3D animáció és a 3ds max témakörébe | 1 |
Célok | 1 |
Digitális tartalom | 1 |
3D számítógépes animáció - Hogyan működik? | 6 |
Mit csinál a 3ds max? | 6 |
A 3ds max nyelvezete | 10 |
Felhasználói felület | 13 |
Célok | 13 |
Bevezetés | 13 |
Felhasználói felület | 13 |
Nézetablakok mérete és elrendezése | 17 |
Menüsor | 21 |
Tabulátor panelek és eszköztárak | 28 |
Parancspanelek | 31 |
Párbeszédpanelek | 34 |
Négyes menü | 35 |
Állapotterület és parancssor | 37 |
Kapcsolók | 37 |
Animáció mód | 37 |
Idővezérlők | 38 |
Leporellók | 38 |
Nézetablak navigációs eszközök | 38 |
Konklúzió | 39 |
Munka fájlokkal és objektumokkal | 41 |
Célok | 41 |
Bevezetés | 41 |
Objektumok létrehozása és módosítása | 46 |
Modifier Stack Display (Módosítóverem) | 53 |
Objektumkiválasztás | 59 |
Kiválasztási halmazok, csoportok és rétegek | 61 |
Konklúzió | 67 |
Objektumok transzformálása | 69 |
Célok | 69 |
Bevezetés | 69 |
Transzformációk | 69 |
Objektumok másolása | 76 |
Objektumraszterek | 80 |
Koordinátarendszerek | 83 |
További transzformációs módszerek | 87 |
Konklúzió | 91 |
Áttekintés gyakorlat | 93 |
Célok | 93 |
Bevezetés | 93 |
A bohóc létrehozása | 102 |
A jelenet animálása | 107 |
Konklúzió | 112 |
Alapvető animációs technikák és a Track View (Nyomkövető ablak) | 113 |
Célok | 113 |
Bevezetés | 113 |
Kulcsképanimáció | 114 |
Set Key Filters (Kulcs beállítása szűrők) | 118 |
Kulcsképek szerkesztése | 118 |
A Track View (Nyomkövető ablak) használata | 122 |
Tangent Types (Érintőtípusok) | 130 |
Euler Rotation Controller (Euler forgatásvezérlő) | 136 |
Pivots Points (Forgópontok) | 138 |
Objektumcsatolás | 139 |
Forward kinematikát használó animáció létrehozása | 141 |
Konklúzió | 142 |
Animáció létrehozása és a vezérlőtípusok megváltoztatása | 143 |
Célok | 143 |
Bevezetés | 143 |
Kamerák | 143 |
Kamerák beállítása | 144 |
A Path Constraint (Útvonalkényszer) | 151 |
Path Constraint (Útvonalkényszer) hozzárendelése | 153 |
A mozgás szüneteltetése egy útvonal mentén | 155 |
Animációk képszámításai | 159 |
Konklúzió | 164 |
Animációs gyakorlat | 165 |
Célok | 165 |
Bevezetés | 165 |
Egyszerű animáció | 165 |
Animációs módosítók | 167 |
Hierarchiák létrehozása | 172 |
Részelemek animálása | 174 |
Animáció segítők (helpers) | 176 |
Animációvezérlés | 179 |
Konklúzió | 180 |
Formák | 181 |
Célok | 181 |
Bevezetés | 181 |
Spline formák létrehozása | 184 |
Formák szerkesztése | 191 |
Az Edit Spline (Spline szerkesztése) módosító | 192 |
Forma módosítók | 205 |
Konklúzió | 213 |
További objektumok és módosítók | 215 |
Célok | 215 |
Bevezetés | 215 |
A módosítók alapjai | 215 |
A Modifier Stack Display (Módosítóverem) | 216 |
Néhány módosító | 218 |
Symmetry Modifier (Szimmetria módosító) | 223 |
Compound Objects (Összetett objektumok) | 225 |
Loftok | 231 |
Loftok szerkesztése | 232 |
Connect (Összekapcsolt) | 236 |
Patch Modeling (Folt modellezés) | 239 |
Konklúzió | 246 |
Alacsony poligonszámú modellezés | 247 |
Célok | 247 |
Bevezetés | 247 |
Objektumok és alobjektumok | 248 |
Az alacsony poligonszámú modellezés alapjai | 255 |
Konklúzió | 290 |
Bevezetés a Material Editor (Anyagszerkesztő) használatába | 291 |
Célok | 291 |
Bevezetés | 291 |
Material Editor (Anyagszerkesztő) alapok | 291 |
A Material Editor (Anyagszerkesztő) testreszabása | 297 |
Basic Material Parameters (Egyszerű anyagparaméterek) | 304 |
A Standard anyag | 304 |
Konklúzió | 319 |
Leképezett anyagminták létrehozása | 321 |
Célok | 321 |
Bevezetés | 321 |
Anyagok | 321 |
Bitképek és procedurális minták | 322 |
Mintacsatornák | 324 |
Anyagok létrehozása | 331 |
UVW leképezés | 342 |
Konklúzió | 348 |
Anyagok gyakorlat | 349 |
Célok | 349 |
Bevezetés | 349 |
Konklúzió | 364 |
Fényforrások és a Scanline képszámító | 365 |
Célok | 365 |
Bevezetés | 365 |
A fény tulajdonságai | 367 |
Free (Szabad) és Target (Célkövető) fényforrások | 368 |
Fényforrás paraméterek | 370 |
A megvilágítás alapvető fogalmai | 387 |
Konklúzió | 392 |
Fejlett megvilágítás | 393 |
Célok | 393 |
Bevezetés | 393 |
Mi is az a globális illumináció? | 393 |
Light Tracer (Fénykövető)( | 394 |
Radiosity | 395 |
Fényforrások | 395 |
Advanced Lighting Override Material (Fejlett megvilágítást felülvezérlő anyag) | 412 |
Advanced Lighting Renderers (Fejlett megvilágítás képszámítók) | 412 |
Konklúzió | 435 |
Kamerák és képszámítás | 437 |
Célok | 437 |
Bevezetés | 437 |
Kamera alapok | 438 |
Kameraszög | 438 |
Lencsék | 440 |
Mélységélesség | 441 |
Kamerák létrehozása | 442 |
Rendering (Képszámítás) | 451 |
Konklúzió | 469 |
Jelenet létrehozása gyakorlat | 471 |
Célok | 471 |
Bevezetés | 471 |
A jelenet elemeinek modellezése | 471 |
Anyagok létrehozása | 473 |
Radiosity megvilágítás létrehozása | 478 |
Radiosity használatával képszámított animáció | 484 |
Fénykövető képszámítás | 486 |
Konklúzió | 487 |
Egész napos gyakorlat | 489 |
Célok | 489 |
Hogyan tovább? | 490 |
Konklúzió | 497 |
Egyéb discreet tréningforrások | 499 |
Discreet tréningközpontok | 499 |
Discreet E-learning (E-tanulás) | 499 |
A Discreet oktató DVD | 499 |