1.062.058

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

3D Studio MAX R3 Biblia I. (töredék)

Új felhasználói felület - Fejlett modellezési eszközök - Bővített anyagszerkesztő - Új Rendering - Új animációs vezérlők

Szerző
Szerkesztő
Lektor
Budapest
Kiadó: Kiskapu Kft.
Kiadás helye: Budapest
Kiadás éve:
Kötés típusa: Ragasztott papírkötés
Oldalszám: 676 oldal
Sorozatcím:
Kötetszám:
Nyelv: Magyar  
Méret: 24 cm x 19 cm
ISBN: 963-9301-12-4
Megjegyzés: CD-melléklet nélkül. Fekete-fehér és néhány színes fotóval, ábrával. Töredék kötet.
Értesítőt kérek a kiadóról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Fülszöveg

Amit a profik tudnak, azt Ön is megteheti a 3D Studio Max segítségével...
Fejlessze tudását tökéletesre és csatlakozzon a legnépszerűbb animációs program felhasználóinak táborához! Legyen Ön is profi, készítsen olyan munkákat, mint a Világűr Robinzonjai című mozifilm különleges effektusai! Alkosson jobbat a WarCraft és a Diablo játékok animációs jeleneteinél, teremtse meg bátran a világsikerű Lara Croft karakterének társát! A 3D Studio MAX R3 Biblia köteteiben bemutatott száz gyakorlat lépésről lépésre bevezeti Önt a profiktól elleshető mesterfogások világába. A program átfogó ismertetése a leggyorsabb és egyben leghatékonyabb módját nyújtja a 3D modellezés, valamint az anyagszerkesztés professzionális elsajátításának.

Tartalom

I. rész: Bevezetés a 3DS MAX R3 világába 1
1. fejezet: A 3DS MAX R3 újdonságai ....................................3
Az új felhasználói felület......................................................................................3
Lebegő és dokkolható eszköztárak ..................................................................4
Testre szabható eszköztárak .............................................................................5
Jobb egérgomb menük .....................................................................................6
A tabulátor panel...............................................................................................6
A kulcssáv..........................................................................................................7
A transzformációs gizmó ..................................................................................7
A nézetablakok újdonságai...............................................................................7
Görgethető panelek ..........................................................................................8
Pontok sorszámozása........................................................................................8
Sematikus nézet ................................................................................................8
A MAXScript Mini szerkesztő............................................................................9
Külső hivatkozások ..............................................................................................9
Külső hivatkozású jelenetek ..........................................................................10
Külső hivatkozású objektumok ......................................................................10
Fejlett modellezési eszközök .............................................................................11
Új alaptestek....................................................................................................12
AutoGrid..........................................................................................................12
Összetett terep objektum ................................................................................12
Dinamikus objektumok ..................................................................................13
Alobjektumikonok...........................................................................................13
Szerkeszthető drótváz modell.........................................................................13
Szerkeszthető görbék......................................................................................14
Szerkeszthető Patch objektumok....................................................................14
NURBS fejlesztések .........................................................................................14
Loft fejlesztések ...............................................................................................15
Boolean műveletek .........................................................................................15
Új objektummódosítók.......................................................................................15
Az Anyagszerkesztő újdonságai.........................................................................17
Árnyékolók......................................................................................................17
SuperSampling ................................................................................................18
Új összetett anyagok .......................................................................................18
Gradient Ramp - színátmenet minta ..............................................................18
Továbbfejlesztett Falloff minta........................................................................19
Többszörös mintaleképezési csatornák .........................................................19
Új Rendering.......................................................................................................19
Anti-aliasing, élsimító szűrők..........................................................................19
Render effektusok ...........................................................................................19
A képkiszámítás új módszerei ........................................................................20
RAM lejátszó ....................................................................................................21
A bevilágítás újításai ...........................................................................................22
Shadow Color..................................................................................................22
Fénytípusok megváltoztatása..........................................................................22
Alapértelmezett megvilágítás beállításai.........................................................23
Geometriai pontok bevilágítása......................................................................23
Új animációs vezérlők ........................................................................................23
Blokkvezérlő ...............................................................................................23
Helyi Euler XYZ forgásvezérlő .......................................................................23
XYZ méretezési vezérlő ..................................................................................23
A Reactor vezérlő ............................................................................................24
Részecskerendszerek..........................................................................................24
Belső részecskék ütközése .............................................................................24
Metarészecskék ...............................................................................................24
Térgörbítők .........................................................................................................24
PDynaFlect, SDynaFlect, UDynaFlect.............................................................25
POmniFlect, SOmniFlect, UOmniFlect ...........................................................25
Hatékony szkript- és makrókezelés...................................................................25
A MAXScript menü..........................................................................................25
Makrók rögzítése.............................................................................................26
Az állapotsor MaxScript Mini Listener ablaka ................................................26
Támogatott hardvereszközök.............................................................................26
Pentium III támogatás .....................................................................................26
Videokártya-támogatás....................................................................................27
Összefoglalás ......................................................................................................27
2. fejezet: A MAX felhasználói felülete ................................29
Egy kis térelmélet ...............................................................................................30
Ortogonális nézetek........................................................................................30
Perspektivikus nézet .......................................................................................31
A menük használata ...........................................................................................31
A File menü .....................................................................................................32
Fájlok megnyitása és mentése .....................................................................32
MAX jelenetek és tárgyak kombinálása ......................................................33
A felhasználói felület alapértelmezett állapota ...........................................33
Fájlok be- és kivitele (Import/export).........................................................33
A jelenet tulajdonságainak megjelenítése ...................................................34
Fájlok megjelenítése ....................................................................................35
Az Edit menü ...................................................................................................37
Hibák javítása...............................................................................................37
Tárgyak törlése és másolása ........................................................................37
Tárgyak kijelölése ........................................................................................38
A tárgy tulajdonságainak megtekintése.......................................................39
A Tools menü .............................................................................................40
A tárgyak párbeszédablakai.........................................................................40
Egyéb másolási parancsok ..........................................................................41
Tárgyak igazitasa..........................................................................................41
További párbeszédablakok .........................................................................41
A Group menü .................................................................................................42
A Views menü .................................................................................................42
A nézetablakok beállítása............................................................................43
További nézetablak beállítások...................................................................44
Teljes képernyős nézet - Expert Mode.......................................................46
A Rendering menü ..........................................................................................46
A Track View menü.........................................................................................48
A Schematic View menü ............................... ..................................................48
A Customize menü ..........................................................................................48
A MAXScript menü..........................................................................................49
A Help menü ...................................................................................................49
A tabulátor panel használata...........................................................................50
A fő eszköztár.....................................................................................................51
A Command panel használata ...........................................................................54
A Create panel.................................................................................................55
A Modify panel................................................................................................56
A Hierarchy panel ...........................................................................................57
A Motion panel..................................................................................................57
A Display panel.................................................................................................60
A Utilities panel ........................................................................................... 60
További kezelőfelület-vezérlő elemek.......................................................... 61
A nézetablak-vezérlők - Viewport Navigation Controls................................62
Az idővezérlők ................................................................................................63
Az időcsúszka - Time Slider...........................................................................64
A kulcssáv - Track Bar....................................................................................64
Az állapotsor és az üzenetsor .........................................................................65
A MAXScript Listener mező ............................................................................66
A felhasználói felület sajátságai .........................................................................67
Helyi menük....................................................................................................67
Lebegő és dokkolható panelek ......................................................................67
A színjelzések feladata ....................................................................................67
Fogd és vidd módszer.....................................................................................68
A görgetőgombok beállítása...........................................................................68
Gyorsbillentyűk...............................................................................................68
Állandó és emlékező párbeszédablakok........................................................68
Az Asset Manager............................................................................................68
A Súgó használata ..............................................................................................70
Összefoglalás ......................................................................................................71
3. fejezet: A MAX kezelőfelülete ...........................................73
A Customize menü .............................................................................................73
Egyéni kezelőfelület-beállítások betöltése .....................................................73
Gyakorlás: az egyéni kezelőfelület mentése..................................................74
A felhasználói felület lezárása ........................................................................75
Visszatérés az alapbeállított kezelőfelülethez ................................................75
Az eszköztárak testreszabása .............................................................................75
Gyakorlás: készítsünk saját eszköztárat!.........................................................76
A gombok megjelenésének megváltoztatása .................................................77
Eszköztárak és gombok eltávolítása...............................................................78
Makró hozzáadása az eszköztárhoz ...............................................................78
Gyakorlás: saját ikonok létrehozása ...............................................................78
A tabulátor panel testreszabása .........................................................................80
Az elérési útvonalak beállítása...........................................................................80
A program alapbeállításai...................................................................................82
A General panel ..............................................................................................82
A mértékegységek meghatározása ..............................................................82
Az origó és a görgetőgombok beállítása.....................................................83
Az alobjektum és előkép beállítása.............................................................84
A visszavonás, a Constant Coordinate System és a színválasztás beállítása .....84
A felhasználói felület beállítása ...................................................................84
Plug-in modulok betöltése ..........................................................................85
Rendering beállítások......................................................................................85
Inverz kinematikai beállítások........................................................................86
Animációs beállítások .....................................................................................87
A billentyűzet beállításai .................................................................................88
Gyakorlás: gyorsbillentyűk hozzárendelése ..................................................88
A fájlok beállításai ...........................................................................................90
Fájlok és tömörített állományok..................................................................90
Naplózás.......................................................................................................91
Fájlok importálása........................................................................................91
Gyakorlás: az automatikus biztonsági mentés beállítása...............................92
Gammabeállítások...........................................................................................93
A képernyő gammabeállítása ......................................................................94
A bittérképek gammabeállítása ...................................................................94
Nézetablak (Viewport) beállítások .................................................................94
A nézetablak paraméterei............................................................................94
Transzformáció a nézetablakokban ............................................................96
A szellemkép bekapcsolása.........................................................................96
Gyakorlás: más képernyőmeghajtó használata..............................................97
A színek beállítása...........................................................................................98
A MAXScript beállításai ...................................................................................99
A nézetek beállítása..............................................................................................100
A nézetablakok rendering beállítása ............................................................100
A nézetablakok kiosztása..............................................................................105
A képernyő biztonsági határai ......................................................................106
A dinamikus egyszerűsítés elve....................................................................106
Részleges képkiszámítás ...............................................................................108
A mértékegységek kiválasztása........................................................................108
A segédháló és a raszter beállítása ..................................................................109
Gyakorlás: a Command panel nyomógombok testreszabása .....................110
Összefoglalás .........................................................................................111

II. rész: Objektumok használata 113
4. fejezet: Hivatkozás külső objektumokra ........................115
Külső hivatkozású jelenetek alkalmazása........................................................115
Az XRef jelenet beállításai.............................................................................116
Külső hivatkozású jelenet frissítése...........................................................117
A külső jelenet megjelenése ......................................................................117
A külső jelenet elhelyezkedése .................................................................118
Munka a külső jelenetekkel.......................................................................118
Gyakorlás: külső jelenet létrehozása ............................................................119
Külső tárgyak használata..................................................................................120
A külső tárgyak beállításai ............................................................................121
Helyettesítő tárgyak alkalmazása ..............................................................122
A külső tárgyak megjelenésének beállítása ..............................................122
Munka külső hivatkozású tárgyakkal ...........................................................123
Példa helyettesítő tárgy használatára............................................................123
A hivatkozások útvonalainak beállítása - XRef Path ......................................125
Összefoglalás ....................................................................................................126
5. fejezet: Fájlok be- és kivitele...........................................127
A leggyorsabb modellezési módszer ...............................................................127
Modellezési típusok..........................................................................................128
Modellezési formátumok..................................................................................129
Geometriai alakzatok bevitele .........................................................................130
3D Studio fájlok bevitele (3DS, PRJ, SHP)....................................................130
Illustrator (AI) fájlok beemelése ...................................................................131
AutoCAD fájlok (DWG, DXF) beemelése ....................................................132
A DWG fájlok beolvasása ..........................................................................132
DXF fájlok bevitele ....................................................................................134
IGES Fájlok bevitele ......................................................................................135
StereoLithography (STL) fájlok bevitele .......................................................135
VRML (WRL, WRZ) fájlok beemelése ...........................................................136
További formátumok beolvasása.....................................................................137
Emberi alakok beolvasása a Poser 3 szoftverből .........................................137
Gyakorlás: Poser 3 modellek használata a MAX-ban ..................................137
A Bryce 4 tájképeinek bevitele .....................................................................141
Gyakorlás: Bryce 4 terep beolvasása............................................................143
Rhino-modellek bevitele...............................................................................145
Gyakorlás: Rhinóval készített tárgyak bevitele ............................................146
Geometriai objektumok kivitele ......................................................................148
3DS fájlok kivitele .........................................................................................150
Illustrator (AI) fájlok exportálása..................................................................150
ASCII Scene (ASE) fájlok exportálása ...........................................................150
AutoCAD fájlok (DWG, DXF) exportálása ...................................................151
StereoLithography (STL) fájlok exportálása .................................................152
VRML (WRL) fájlok exportálása ....................................................................152
VRML 1.0/VRBL..........................................................................................152
VRML 97 .....................................................................................................154
A VRML mentéshez használható egyéb segédeszközök.................................155
A VRML 1.0/VRBL mentés segédeszköze.....................................................156
A VRML 97 mentés segédeszköze ................................................................156
A poligon számláló segédeszköz..................................................................157
Konvertáló plug-in modulok............................................................................157
Gyakorlás: A PolyTrans plug-in használata..................................................158
Összefoglalás ....................................................................................................159
6. fejezet: Tárgyak másolása és kiosztása.........................161
A Create panel használata ................................................................................161
A tárgyak elnevezése és színek hozzárendelése.............................................162
Tárgyak másolása .............................................................................................163
A Clone parancs használata ..........................................................................164
A Shiit billentyű használata másoláshoz ......................................................165
Gyakorlás: tehenek klónozása......................................................................166
Eredeti, azonos és referenciamásolatok ..........................................................168
Munka eredeti, azonos és referenciamásolatokkal ......................................168
Gyakorlás: eredeti, azonos és referencia tehénmásolatok ..........................168
Objektumok irányított többszörözése .............................................................170
Lineáris elrendezés........................................................................................171
Gyakorlás: kerítést építünk...........................................................................172
Gyakorlás: feltöltjük az éléskamrát...............................................................173
Gyűrűs kiosztások.........................................................................................174
Gyakorlás: óriáskereket építünk...................................................................175
Spirális kiosztás .............................................................................................177
Gyakorlás: csigalépcsőt építünk ...................................................................177
Tárgyak időbeli másolása.................................................................................179
A Snapshot használata ..................................................................................179
Gyakorlás: a tánclépések követése ..............................................................180
Tárgyak tükrözése ............................................................................................182
A tükrözés használata ...................................................................................182
Gyakorlás: emberi alak tükrözése ................................................................183
Szabályos távolságra kiosztott másolatok........................................................185
A Spacing használata.....................................................................................185
Gyakorlás: hullámvasutat építünk ................................................................186
A Ring Array rendszer alkalmazása ..............................................................187
Gyakorlás: körhintát építünk ........................................................................189
Összefoglalás ....................................................................................................191
7. fejezet: Tárgyak kijelölése és csoportosítása................193
Tárgyak kijelölése.............................................................................................193
Kijelölőszűrők................................................................................................194
Kijelölőgombok.............................................................................................194
Kijelölés az Edit menüvel..............................................................................195
Select Ali .......................................................................................................
Select None ...............................................................................................195
Select Invert ...............................................................................................195
Select by Color...........................................................................................195
Select byName ..........................................................................................196
Select by Region.........................................................................................197
Több tárgy kijelölése.....................................................................................197
Gyakorlás: tárgyak kijelölése ........................................................................198
Kijelölési halmazok rögzítése .......................................................................200
Kijelölés anyag alapján..................................................................................200
Tárgyak kijelölése Track nézetben ...............................................................201
Tárgyak kijelölése a sematikus nézetben .....................................................202
Alobjektumok kijelölése...................................................................................202
A Sub-Object gomb használata.....................................................................203
Gyakorlás: hógolyót olvasztunk ...................................................................204
Név szerint elmentett kijelölések ....................................................................206
Név szerint elmentett kijelölések szerkesztése ............................................206
Gyakorlat: kijelöléskészletek egyesítése ......................................................207
Tárgyak tulajdonságainak beállítása ................................................................207
Tárgyak elrejtése és fagyasztása ...................................................................209
Gyakorlás: bújócska ......................................................................................210
Renderingbeállítások.....................................................................................211
Mozgáselmosódás - Motion Blur..................................................................212
A megjelenítés tulajdonságainak beállítása ..................................................212
Csoportok létrehozása......................................................................................214
Csoportok létrehozása ..................................................................................214
Csoportok megszüntetése.............................................................................214
Csoportok megnyitása és bezárása...............................................................215
Tárgyak hozzáadása és eltávolítása ..............................................................215
Összefoglalás ....................................................................................................215
8. fejezet: Objektum transzformációk ................................217
A koordináták megtekintése az állapotsorban ................................................217
A transzformációs gombok használata ............................................................218
A transzformációs gizmó használata................................................................219
A Transform Type-In ablak használata............................................................220
A transzformációvezérlők.................................................................................221
Koordinátarendszerek...................................................................................222
Gyakorlás: a koordinátarendszerek felfedezése ..........................................223
A transzformációs középpont.......................................................................225
A forgópont beállítása - Pivot Point..........................................................226
A kijelölési középpont használata.............................................................226
A transzformációs koordináta-rendszer középpontjának használata ......226
Gyakorlás: ismerkedés a transzformációs középpontokkal ........................226
Tengelyek korlátozása ..................................................................................227
Tengelyek rögzítése ......................................................................................229
Tárgyak áthelyezése, forgatása és méretezése ................................................230
Tárgyak áthelyezése ......................................................................................230
Gyakorlás: sakkjátszma modellezése ...........................................................230
Tárgyak forgatása ..........................................................................................232
Gyakorlás: megterítjük az asztalt ..................................................................232
Tárgyak átméretezése....................................................................................233
Nem arányos méretezés.............................................................................234
Tárgyak összenyomása ..............................................................................234
Gyakorlás: építsünk hóembert!.....................................................................235
Az igazítás használata - az Align parancs........................................................236
Tárgyak igazítása ...........................................................................................236
A normálvektorok igazítása ..........................................................................238
Gyakorlás: gyöngysor készítése....................................................................239
Csillanás elhelyezése.....................................................................................240
Gyakorlás: világítsuk meg a hóember arcát! ................................................240
Kamerák igazítása .........................................................................................242
Gyakorlat: a hóember napos oldala .............................................................243
Nézethez igazítás...........................................................................................243
Gyakorlat: építkezzünk csövekből ...............................................................244
Segédeszközök használata ...............................................................................245
Segédrácsok használata ................................................................................245
Az alaprács - Home Grid...........................................................................246
Új segédrácsok létrehozása és aktiválása..................................................247
Az Autó Grid használata ............................................................................247
Gyakorlat: színes hernyó létrehozása...........................................................248
A Dummy és a Point segédtestek használata...............................................249
Koordináták távolságának mérése................................................................250
A mérőszalag használata............................................................................250
A szögmérő használata ..............................................................................250
Az iránytű használata.................................................................................250
Gyakorlás: a Pithagorasz-tétel ellenőrzése...................................................251
Raszter (Snap) használata.................................................................................252
Raszterpontok beállítása ...............................................................................253
Raszterbeállítások..........................................................................................255
Gyakorlás: a metánmolekula modellezése...................................................256
Összefoglalás ....................................................................................................258
9. fejezet: Tárgyak módosítása ...........................................261
A Modify panel használata ...............................................................................261
A tárgyak paramétereinek módosítása .........................................................261
Gyakorlás: töltsük meg drágakövekkel a kincsesládát!................................262
A módosítók típusainak felfedezése................................................................262
Alapértelmezett módosítók ...........................................................................264
Az objektumtér-módosítók ...........................................................................265
Alapvető geometriai módosítók....................................................................265
Bend (Hajlítás) ...........................................................................................265
Taper (Elvékonyít, Kiterjeszt) ................................................................266
Twist (Csavarás).....................................................................................266
Nőise (Zaj)..................................................................................................267
Skew (Elferdít) ...........................................................................................267
Stretch (Nyújtás).........................................................................................267
Melt (Olvadás)............................................................................................267
Squeeze (Présel).........................................................................................267
Spherify (Gömbölyít) .................................................................................268
Push (Nyomás)..........................................................................................-268
Spline görbemódosítók.................................................................................269
Extrude (Kihúzás) ......................................................................................270
Lathe (Forgástest).......................................................................................271
Edit Spline (Görbe szerkesztése)...............................................................271
Spline select (Görbe kijelölés)...................................................................271
Delete spline (Görbe törlése) ....................................................................271
Trim/Extend (Metszés/Kiterjesztés)...........................................................271
Fillet/Chamfer (Lekerekítés/Letörés).........................................................272
Bevel (Letörés) ...........................................................................................272
A Bevel Profilé módosító (Letörés profil alapján) ....................................272
PathDeform módosító................................................................................273
Patch módosítók............................................................................................274
Edit Patch módosító...................................................................................275
PatchDeform ..............................................................................................275
Mesh-módosítók............................................................................................27 6
Edit Mesh....................................................................................................276
Mesh Select.................................................................................................276
Delete Mesh ...............................................................................................276
Affect Region..............................................................................................276
Face Extrude...............................................................................................277
MeshSmooth...............................................................................................278
Lattice .........................................................................................................279
Slice (Szeletelés) módosító ........................................................................280
Cap Holes...................................................................................................282
NURBS-módosítók.........................................................................................282
NCurve Sel..................................................................................................282
SurfDeform.............................................................................................. 282
Free-Form Deformation - szabadformájú torzítás módosítók.................. 283
FFD (Free Form Deformation) módosító..................................................283
Az FFD (Box/Cyl) módosító......................................................................283
FFD Select ..................................................................................................284
Általános módosítók......................................................................................284
Smooth (Élsimítás) módosító.....................................................................284
Tessellate módosító....................................................................................285
Optimize módosító ....................................................................................285
Relax módosító ..........................................................................................286
Normál módosító .......................................................................................287
Preserve......................................................................................................288
STL-Check módosító ..................................................................................289
Volume Select módosító ............................................................................289
Anyag- és mintamódosítók ...........................................................................290
Material......................................................................................290
MaterialByElement módosító.....................................................................291
UVW Map módosító ..................................................................................291
Camera Map ...............................................................................................293
UVWXForm ...............................................................................................293
Unwrap UVW.............................................................................................293
VertexPaint ................................................................................................293
Térgörbítő-módosítók ...................................................................................294
Ripple módosító.........................................................................................295
Wave módosító...........................................................................................296
Surface Tools .................................................................................................296
CrossSection módosító...............................................................................296
Surface módosító .......................................................................................296
Felszínmódosítók ..........................................................................................297
Morpher módosító .....................................................................................297
Disp Approx módosító ..............................................................................298
Displace (Kimozdít) módosító...................................................................299
Skin (Bőrfelület)............................................................................................300
Transzformációs módosítók..........................................................................300
Mirror (Tükrözés) módosító ......................................................................301
XForm.........................................................................................................301
Linked XForm (Csatolt XForm) .................................................................302
Flex (Rugalmasság) módosító ...................................................................302
A világtér módosítók (World-Space Modifiers)................................................302
Camera Map WSM.........................................................................................302
Displace Mesh WSM......................................................................................303
Displace NURBS WSM ..................................................................................303
MapScaler WSM.............................................................................................303
PathDeform WSM..........................................................................................303
PatchDeform WSM ........................................................................................304
SurfDeform WSM.........................................................................................304
Surface Mapper WSM....................................................................................304
Módosítók alkalmazása ....................................................................................304
Gyakorlás: csavarjunk meg egy hidat!..........................................................305
Gyakorlás: hipertérugrás...............................................................................306
A módosítóverem (Modifier Stack) használata ...............................................307
A módosítóverem kezelése...........................................................................309
Módosítók másolása......................................................................................310
A módosítóverem tartalmának összevonása (Collapse) ..............................311
Alobjektumok módosítása ............................................................................311
Azonos módosítómásolatok használata (Instanced Modifiers).......................312
Összefoglalás ....................................................................................................312

III. rész: Modellezés 315
10. fejezet: Alaptestek létrehozása.....................................317
Munka az alaptestekkel ...................................................................................317
A pontosabb, begépelt adatmegadás ...........................................................318
A tárgytulajdonságok megváltoztatása .........................................................318
Gyakorlás: hány golyó van az üvegben?
Parametrikus alaptestek típusai ..........................................................................319
Szabványos alaptestek ..................................................................................320
Téglatest - Box...........................................................................................321
Gömb-Sphere ..........................................................................................321
Henger - Cylinder......................................................................................323
Gyűrű - Torus ............................................................................................324
Teáskanna - Teapot...................................................................................326
Kúp-Cone ................................................................................................327
GeoSphere..................................................................................................327
Gyakorlás: a Sphere és a GeoSphere alaptestek összehasonlítása .............327
Cső-Tűbe .................................................................................................328
Piramis - Pyramid ......................................................................................328
Sík - Pláne..................................................................................................329
Bővített parametrikus alaptestek ..................................................................329
Hedra..........................................................................................................329
Lekerekített téglatest - ChamferBox .........................................................332
Tartály - Oil Tank ......................................................................................333
Orsó - Spindle ...........................................................................................333
Gengon.......................................................................................................334
Gyűrűs hullám - RingWave .......................................................................334
Csavart gyűrű - Torus Knot.......................................................................336
Lekerekített henger - ChamferCyl.............................................................337
Kapszula - Capsule....................................................................................338
L elem - L-Ext.............................................................................................338
Celem-C-Ext ...........................................................................................339
Prizma -Prism ...........................................................................................339
Összefoglalás ....................................................................................................339
11. fejezet: Spline görbék kezelése ....................................341
Síkbeli rajzolás ..................................................................................................341
A spline alapgörbékről általában .....................................................................342
Vonal - Line...................................................................................................343
Kör - Circle....................................................................................................344
Ív-Arc ..........................................................................................................345
N oldalú sokszög - NGon.............................................................................345
Szöveg -Text ................................................................................................346
Metszet - Section...........................................................................................346
Téglalap - Rectangle .....................................................................................347
Ellipszis - Ellipse ...........................................................................................347
Gyűrű-Donut ................................. .............................................................347
Csillag - Star ..................................................................................................348
Csigavonal - Helix ........................................................................................348
Gyakorlás: utazás a szív belsejébe................................................................349
Gyakorlás: vállalati logóterv .........................................................................351
A Spline görbék be- és kivitele ........................................................................352
Gyakorlás: vektoros rajzok átvétele az Illustratorból...................................353
Gyakorlás: MAX-ban készített logó kivitele .................................................355
Spline görbék szerkesztése ..............................................................................356
Görbék a kiszámított képen .........................................................................357
Alobjektumok kijelölése ...............................................................................358
Spline csúcspontok szerkesztése..................................................................358
Pontok egyesítése - Weld..........................................................................360
Összekapcsolás - Connect ........................................................................360
Elsőpont kiválasztása - Make First............................................................362
Összehúzás - Fuse .....................................................................................362
Görgetés - Cycle ........................................................................................362
Metszetre illesztés - Cross Insert ...............................................................362
Lekerekítés - Fillet .....................................................................................363
Letörés - Chamfer ......................................................................................364
Elrejtés/megjelenítés - Hide/Unhide Ali ...................................................364
Csatolás - Bind/Unbind.............................................................................365
Szegmensek szerkesztése .............................................................................365
Törés-Break.............................................................................................366
Felosztás - Divide ......................................................................................366
A spline alobjektum szerkesztése.................................................................366
Fordítás - Reverse ......................................................................................368
Körvonal - Outline ....................................................................................368
Logikai műveletek......................................................................................368
Tükrözés - Mirror ......................................................................................370
Metszés-Trim ...........................................................................................371
Kiterjesztés - Extend..................................................................................372
Lezárás - Close...........................................................................................372
Szétvet - Explode .......................................................................................372
A görbék geometriai beállításai ....................................................................373
Vonalrajzolás - Create Line........................................................................373
Hozzáfűz - Attach ......................................................................................373
Többszörös hozzáfűzés - Attach Mult......................................................373
Beszúrás - Insert ........................................................................................373
Finomítás - Refine .....................................................................................374
Törlés - Delete ...........................................................................................374
Leválaszt - Detach .....................................................................................374
Show Selected Segs....................................................................................375
Gyakorlás: pókhálót szövünk .......................................................................375
A Shape Check eszköz használata ...................................................................377
Térbeli tárgyak készítése görbékből ................................................................377
Görbék kihúzása ...........................................................................................377
Forgástestek spline objektumokból..............................................................378
Gyakorlás: edényt készítünk.........................................................................379
Gyakorlás: a ShapeMerge használata ...........................................................380
Animációs útvonalak létrehozása ....................................................................381
Gyakorlás: a szitakötő repül .........................................................................383
Logikai műveletek alkalmazása görbékkel ..................................................384
A műveletek típusai.......................................................................................385
Gyakorlás: könyvespolcot készítünk............................................................385
Összefoglalás .....................................................................................................387
12. fejezet: A mesh tárgyak.................................................389
Parametrikus vagy nem parametrikus tárgyak ................................................389
Szerkeszthető mesh létrehozása ......................................................................390
Átalakítás szerkeszthető mesh tárggyá ......................................................391
A Collapse eszköz használata ........................................................................391
Mesh tárgyak szerkesztése ...............................................................................391
A mesh alobjektumainak kijelölése ..............................................................392
Kijelölési lehetőségek ................................................................................393
Soft Selection..............................................................................................394
Csúcspontok szerkesztése.............................................................................394
Create .........................................................................................................395
Delete .........................................................................................................395
Attach - hozzáfűzés ...................................................................................396
Detach - leválasztás...................................................................................396
Break - szétbont ........................................................................................396
Chamfer - lesarkítás...................................................................................398
Slice - szeletelés.........................................................................................399
Weld Selected és Weld Target - pontok egyesítése..................................400
Remove Isolated Vertices...........................................................................400
View Align és Grid Align ..........................................................................400
Make Planar................................................................................................400
Collapse - összevonás ...............................................................................401
Surface Properties menü............................................................................401
Az élek szerkesztése......................................................................................401
Divide - megfelez ......................................................................................402
Turn - átfordít ............................................................................................402
Extrude - kihúzás ......................................................................................402
Cut- elvág .................................................................................................403
Select Open Edges .....................................................................................404
Create Shape from Edges...........................................................................404
Surface Properties ......................................................................................404
Lap, poligon és elem alobjektumok szerkesztése........................................405
Create - létrehozás........................................................................................405
Bevel......................................................................................................406
Tesselate - felosztás...................................................................................407
Explode - szétvet..........................................................................................408
A Surface Properties legördülő menü ..........................................................408
Gyakorlás: bohócfej modellezése.................................................................409
Gyakorlás: hedra csúcsainak letörése .............................................................410
Gyakorlás: a beolvasott mesh kijavítása..........................................................411
Mesh tárgyak módosítása .................................................................................413
Az Edit Mesh módosító használata ............................................................. 414
A Mesh Select módosító használata........................................................... 415
A Delete Mesh módosító.......................................................................... 415
A Cap Holes módosító .............................................................................415
A MeshSmooth módosító használata.......................................................415
Gyakorlat: szív formájú NURMS .......................................................... 415
Összefoglalás ......................................................................................... 417
13. fejezet: A patch felületek létrehozása.............................419
A patch felületekről általában ...................................................................... 429
Patch rács létrehozása............................................................................ 429
Gyakorlás: sakktábla modellezése...................................................................430
A patch tárgyak szerkesztése ...........................................................................432
A szerkeszthető patch és az Edit Patch módosító........................................433
Szerkeszthető patch konverzió.....................................................................433
Patch alobjektumok kijelölése ......................................................................434
Csúcspontok szerkesztése.............................................................................435
Bind és Unbind ..........................................................................................435
Weld - egyesítés.........................................................................................426
Attach..........................................................................................................426
Delete .........................................................................................................427
Hide és Unhide Ali.....................................................................................428
Patch felületbeállítások ..............................................................................428
Élek szerkesztése...........................................................................................428
Subdivide....................................................................................................429
Add Tri és Add Quad .................................................................................430
Patch típusú alobjektumok szerkesztése......................................................430
Detach ....................................................................................................431
Extrude ...................................... .................................................................431
Bevel...........................................................................................................431
Surface Properties legördülőmenü............................................................432
Gyakorlás: kagyló modellezése ....................................................................433
Gyakorlat: folt hátán folt szőnyeg ................................................................434
Patch modellek módosítása .............................................................................437
Gyakorlat: domborzat modellezése..............................................................437
Az Edit Patch módosító.................................................................................437
A PatchDeform módosító használata ...........................................................438
Gyakorlás: dombtetőn haladó autó torzítása ...............................................438
A Surface Tools módosítók használata.........................................................440
Gyakorlás: a Mercury űrkabin ......................................................................441
Összefoglalás ....................................................................................................442
14. fejezet: Loft tárgyak.......................................................445
Loft tárgyak létrehozása ...................................................................................445
A Get Shape és a Get Path gomb .................................................................445
Gyakorlás: egyszerű loft létrehozása............................................................446
Loft paraméterek beállítása ..............................................................................447
Surface Parameters ........:...............................................................................447
Path Parameters - az útvonal beállításai ......................................................448
Skin Parameters .............................................................................................448
Gyakorlás: vállfa modellezése ......................................................................449
Deformáció az útvonal mentén .....................................................................451
A grafikus deformációs kezelőablak ............................................................452
Scale Deformation.........................................................................................454
Twist Deformation ........................................................................................454
Teeter Deformation.......................................................................................455
Bevel Deformation........................................................................................456
Fit Deformation .............................................................................................458
Loft tárgy alobjektumainak módosítása ...........................................................459
Shape alakzatok összehasonlítása - Compare .............................................46l
Loft útvonalak szerkesztése ..........................................................................462
Gyakorlás: függöny modellezése .................................................................462
Loft tárgyak és a Surface Tools közötti különbségek.......................................464
A különbségek megértése.............................................................................465
Gyakorlás: porszívócső modellezése ...........................................................465
Összefoglalás ....................................................................................................467
15. fejezet: Összetett objektumok építése..........................469
Összetett tárgytípusok ......................................................................................469
Boolean tárgyak................................................................................................470
Union - egyesítés művelet............................................................................470
Substraction - kivonás művelet....................................................................471
Intersection - metszet művelet .....................................................................473
Cut - vágás művelet .......................................................................... 473
Tippek a Boolean tárgyakkal végzett munkához ........................................474
Gyakorlás: készítsünk építőkockákat! ................................................ 475
Morph tárgyak ...............................................................................................477
Morph kulcsok létrehozása....................................................................................478
A morph tárgyak és a Morph módosító ..............................................................479
Gyakorlás: kardból ekevas.......................................................................480
Conform tárgyak........................................................................................482
A csúcspontok vetítési irányának beállítása ..........................................483
Gyakorlás: álarc készítése..................................................................................485
Connect tárgyak................................................................................................487
Gyakorlás: Készítsünk kézi súlyzót .................................................................488
Gyakorlás: készítsünk egyenes szálú hajat!.....................................................490
Scatter tárgyak...................................................................................................490
A forrástárgy......................................................................................................491
Az eloszlási tárgyak kezelése - Distribution Object ....................................492
Transzformációk beállítása ...........................................................................493
A képfrissítés felgyorsítása Proxy segítségével ............................................494
Beállítások mentése és betöltése ..................................................................494
Gyakorlás: pókokkal teli láda.......................................................................494
Gyakorlás: indák ...........................................................................................495
ShapeMerge összetett objektumok ..................................................................496
A Cookie Cutter és Merge lehetőségek ........................................................497
Gyakorlat: betűkocka készítése....................................................................497
Terrain tárgyak létrehozása .................................................................................499
A szintek színezése .......................................................................................502
Gyakorlás: sziget készítése ..............................................................................502
Gyakorlat: fák a szigeten...............................................................................504
Összefoglalás ....................................................................................................505
16. fejezet: A NURBS modellezés.......................................507
NURBS görbék és felületek használata............................................................507
NURBS modellek készítése ..............................................................................508
NURBS objektumok alaptestekből ...............................................................508
Négyszög alakú NURBS felület készítése ........................................................510
NURBS görbék létrehozása ..............................................................................510
Felületek kialakítása NURBS görbékből.........................................................512
NURBS modellek szerkesztése..........................................................................512
NURBS legördülő menük.................................................................................512
A NURBS Creation Toolbox.............................................................................515
NURBS alobjektum-szerkesztő eszközök használata..................................529
A NURBS modellezés a gyakorlatban ........................................................... 520
Loft segítségével létrehozott NURBS felület ............................................... 520
Gyakorlás: NURBS kanál készítése.......................................................... 520
UV Loft felület............................................................................................523
NURBS forgástestek készítése.......................................................................524
Gyakorlás: NURBS CV görbéből vázát készítünk ........................................524
Felszín létrehozása egyszeres és kétszeres ívelt felülettel.......526
Gyakorlás: virágszár készítése ......................................................................527
NURBS patch felületek átformálása..............................................................528
Gyakorlás: NURBS levél készítése................................................................529
Gyakorlás: virágszirmot növesztünk ............................................................530
Összefoglalás ....................................................................................................533

IV. rész: Anyagok és minták 535
17. fejezet: Az anyagszerkesztő használata.......................537
Anyagtulajdonságok meghatározása ...............................................................537
Színek ............................................................................................................537
Átlátszóság és fényáteresztés - Opacity és transparency ............................539
Fényvisszaverődés és fénytörés - Reflection, refraction .............................540
Fényesség és csúcsfénybecsillanás...............................................................540
Egyéb tulajdonságok.....................................................................................541
Raytrace tulajdonságok .................................................................................541
Munka az anyagszerkesztőben ........................................................................541
Az anyagszerkesztő kezelése........................................................................541
A mintaablakok használata - Sample slots...................................................545
A jobb egérgomb menü használata...........................................................545
Saját mintatárgyak használata ............................................................... 543
Az anyagok áthelyezése ......................................................................... 543
Anyagok átnevezése ................................................................................... 540
Alaptípusú anyagok alkalmazása................................................................541
Az anyagszerkesztő beállításai......................................................................541
A Material/Map böngésző használata .................................................................541
Kiegészítő anyagkönyvtárak használata..........................................................545
Gyakorlás: húsvéti tojások festése................................................................556
Alaptípusú anyagok használata .......................................................................557
Árnyékolási típusok használata ...................................................558
Blinn ...........................................................................................................558
Phong .........................................................................................................560
Anisotropic .................................. ...............................................................561
Multi-Layer...................................... ............................................................563
Oren-Nayar-Blinn.......................................................................................563
Metál ...........................................................................................................564
Strauss.........................................................................................................564
Extended Parameters ............................... .....................................................564
SuperSampling...............................................................................................567
Maps-minták ...............................................................................................568
Dynamics Properties - dinamikai jellemzők................................................569
Gyakorlás: delfin színezése...........................................................................570
Sugárkövetett anyagok használata - Raytrace.................................................572
Sugárkövetési alapparaméterek....................................................................572
Extended Parameters ....................................................................................574
Raytracer Controls .........................................................................................577
További legördülő panelek...........................................................................580
Gyakorlat: rózsák modellezése.....................................................................580
Matte/Shadow anyagok használata .................................................................582
Matte/Shadow Basic Parameters...................................................................582
Gyakorlat: léghajóval New York fölött.........................................................584
Összetett anyagok használata ..........................................................................586
Böngészés az anyagok között ......................................................................587
Blend - áttűnés..............................................................................................587
Composite......................................................................................................588
Double Sided - kétoldalas összetett anyag ..................................................589
Top/Bottom fj Felső/első rész összetett anyag ............................................590
Shellac............................................................................................................591
Multi/Sub-Object ...........................................................................................591
Morpher .........................................................................................................593
Lecke: szörfdeszka modellezése......................................................................
Összefoglalás ....................................................................................................595
18. fejezet: Az anyagminták használata.............................597
A minták szerepe..............................................................................................597
A mintaleképezési koordináták meghatározása...........................................598
Minták ismétlése............................................................................................599
Anyagminta-típusok .........................................................................................600
Megegyező paraméterek...............................................................................601
A Coordinate legördülő menü...................................................................601
A Nőise legördülő menü............................................................................602
A Time legördülő menü.............................................................................602
Az Output legördülő menü .......................................................................602
2D maps .......................................................................................................603
Adobe Photoshop plug-in modulok használata .......................................604
Adobe Premiere szűrők .............................................................................605
Bitmap ........................................................................................................605
Bricks- Tégla.............................................................................................607
Checker- Sakktábla ..................................................................................608
Gradient fi Színátmenet.........................................................609
Gradient Ramp ...........................................................................................609
Paint............................................................................................................610
Swirl - Örvény ...........................................................................................611
3D minták ......................................................................................................612
Cellular - Sejt .............................................................................................613
Dent............................................................................................................614
Falloff..........................................................................................................614
Marble.........................................................................................................6l6
Nőise...........................................................................................................616
Partiele Age ................................................................................................617
Partiele Mblur .............................................................................................618
Perlin Marble............................................................................ 618
Planet......................................................................................................619
Smoke.........................................................................................................620
Speckle ..................................................................................................620
Splat............................................................................................................621
Stucco .........................................................................................................622
Water...........................................................................................................622
Wood ..........................................................................................................623
Compositor minták........................................................................................625
Composite ..................................................................................................625
Mask ...........................................................................................................626
Mix..............................................................................................................626
RGB Multiply..............................................................................................626
Színmódosítók...............................................................................................628
Output ....................................................................................................628
RGB Tint.....................................................................................................628
Vertex Color ...............................................................................................628
Tükröződés és fénytörés...............................................................................628
Fiat Mirror - Síktükör.................................................................................628
Raytrace ......................................................................................................630
Reflect/Refract ............................................................................................632
Thin Wall Refraction ..................................................................................633
A Maps előugró menü......................................................................................634
Ambient .........................................................................................................635
Diffuse ...........................................................................................................635
Diffuse Level..................................................................................................635
Roughness .....................................................................................................635
Specular .........................................................................................................635
Specular Level ...............................................................................................636
Glossiness ......................................................................................................636
Self-Illumination ............................................................................................636
Opacity ..........................................................................................................636
Filter Color.....................................................................................................636
Anisotropy .....................................................................................................636
Orientation.................................................................................................637
Metalness .......................................................................................................637
Bump.............................................................................................................637
Reflection.......................................................................................................637
Refraction.......................................................................................................638
Displacement....................................................................................................638
Összefoglalás ....................................................................................................638
19. fejezet: Anyagok és minták használata .......................639
Uj anyagok készítése................................. .......................................................639
Anyagkönyvtár létrehozása............................ ...............................................639
Gyakorlás: bolygófelszín létrehozása ...........................................................640
Gyakorlás: valósághűen megjelenő elhasznált tárgyak ...............................643
Anyagok animálása...........................................................................................644
Gyakorlás: tompított fények .........................................................................645
IFL fájlok használata......................................................................................646
IFL fájlok létrehozása az IFL Manager segédprogrammal ...........................647
Gyakorlás: tv-műsor......................................................................................648
Több anyag együttes használata ......................................................................650
Anyagazonosítók használata.........................................................................650
Gyakorlás: dobókockát készítünk ................................................................650
Anyagmódosítók...............................................................................................652
Gyakorlás: matrica készítése az UVW Map módosítóval.............................652
Gyakorlás: futófényt készítünk.....................................................................654
Az Unwrap UVW módosító használata ........................................................655
Gyakorlás: a játékmackó átszabása ..............................................................659
Csúcspontok színei - Vertex Color.....................................................661
Gyakorlás: szívdobogás modellezése...........................................................662
A tárgyak geometriáját módosító minták.........................................................663
Modellezés Displacement mintával ..............................................................663
Gyakorlás: idegen táj modellezése...............................................................663
Összefoglalás ....................................................................................................664
Tárgymutató.........................................................................665

Kelly L. Murdock

Kelly L. Murdock műveinek az Antikvarium.hu-n kapható vagy előjegyezhető listáját itt tekintheti meg: Kelly L. Murdock könyvek, művek
Megvásárolható példányok
Állapotfotók
3D Studio MAX R3 Biblia I. (töredék) 3D Studio MAX R3 Biblia I. (töredék) 3D Studio MAX R3 Biblia I. (töredék) 3D Studio MAX R3 Biblia I. (töredék) 3D Studio MAX R3 Biblia I. (töredék) 3D Studio MAX R3 Biblia I. (töredék) 3D Studio MAX R3 Biblia I. (töredék)

A gerinc kissé elszíneződött. A lapélek enyhén foltosak. A kötés megtört. Az utolsó lapon ragasztás nyoma található.

CD-melléklet nélkül.

Állapot:
3.800 Ft
1.900 ,-Ft 50
17 pont kapható
Kosárba
Állapotfotók
3D Studio MAX R3 Biblia I. (töredék) 3D Studio MAX R3 Biblia I. (töredék) 3D Studio MAX R3 Biblia I. (töredék) 3D Studio MAX R3 Biblia I. (töredék) 3D Studio MAX R3 Biblia I. (töredék)

A lapélek enyhén foltosak. Néhány lapon ceruzás bejegyzés látható.

Állapot:
3.800 ,-Ft
34 pont kapható
Kosárba