1.062.052

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

3 I Akadémia

Innovatív környezet, inkluzív társadalom, integratív iskola/Gyula, 2005. október 11-14.

Szerző
Budapest
Kiadó: Országos Közoktatási Intézet
Kiadás helye: Budapest
Kiadás éve:
Kötés típusa: Ragasztott papírkötés
Oldalszám: 186 oldal
Sorozatcím:
Kötetszám:
Nyelv: Magyar  
Méret: 24 cm x 17 cm
ISBN: 963-682-574-2
Megjegyzés: Fekete-fehér ábrákkal illusztrálva.
Értesítőt kérek a kiadóról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Előszó

A nagy hagyományokkal rendelkező gyulai Felnőttoktatási Akadémia szakmai és szerkezeti megújítása elkerülhetetlenné vált. E törekvéseket a 2004-ben megrendezett konferencián valósítottuk meg... Tovább

Előszó

A nagy hagyományokkal rendelkező gyulai Felnőttoktatási Akadémia szakmai és szerkezeti megújítása elkerülhetetlenné vált. E törekvéseket a 2004-ben megrendezett konferencián valósítottuk meg először, amikor már az új névvel - 3 I Akadémia - és megújult, a korábbihoz képest „szélesebb" tematikájú programmal és tartalommal igyekeztünk az érdeklődők szakmai igényeit kielégíteni. Ezt a folyamatot szeretnénk ebben az évben is folytatni. Az elmúlt évben körbejárt téma - Átmenet az iskola világából a munkaerőpiacra - egyik központi kérdése az volt, hogy a közoktatás intézményei hogyan reagálnak azokra a kihívásokra, amelyek a munkaerőpiac oldaláról érik őket. Ebben az évben az előadások, szekciók és más munkaformák az iskolák beágyazódása a helyi társadalomba témát igyekeznek minél sokrétűbben bemutatni a konferencia résztvevői számára. E probléma kapcsán elsősorban mind az iskolák, mind pedig az iskolákat körülvevő „helyi társadalmak" lehetőségeit, jó gyakorlataikat, kooperációikat, az integrációval és az inkluzivitással összefüggő reflexióikat igyekeztünk feltárni. E témaválasztás is jelzi, hogy továbbra is célunk az, hogy a hagyományos kör, az iskolarendszerű felnőttoktatás képviselői mellett a közoktatás más résztvevői, az általános és középiskolák, a szakiskolák, valamint a pedagógiai intézetek és hasonló szakmai szervezetek képviselői, így a piaci alapon működő oktatási vállalkozások képviselői is megjelenjenek a rendezvényen. Ebben az évben már a konferencia címében igyekeztünk utalni a rendezvény központi gondolatára: Innovatív környezet - inkluzív társadalom - integratív iskola. Úgy láttuk, hogy részben EU-tagországgá válásunk, részben pedig az ezzel összefüggő kihívások minden korábbinál élesebben vetik fel azt a kérdést, hogy vajon iskolarendszerünk intézményei milyen kapcsolatban állnak az őket körülvevő „társadalommal", az iskola fenntartóival, az iskola használóival, valamint a helyi közösségek más szereplőivel. Nem kerülhető meg az a kérdés, hogy mennyiben tud az iskolarendszerű oktatás és (szak)képzés megfelelni a társadalom kívánalmainak. Egyértelműnek látszik, hogy az iskola és a „társadalom" közötti kapcsolatot a korábban megszokott elemekhez képest érdemes és szükséges számos tekintetben - például az oktatás hatékonysága, a finanszírozás kérdése stb. - átgondolni. Ehhez kívánt hozzájárulni ez a konferencia. Ezért a kiválasztott területek bemutatását úgy oldottuk meg, hogy a plenáris előadások fókuszáló szerepét követően olyan alkalmakat és feltételeket teremtettünk (szekciók, pódiumbeszélgetés, workshop), amelyek a résztvevők számára gyakorlatközeli megoldásokat, a hétköznapokban szinte azonnal alkalmazható tudást biztosítanak. Vissza

Tartalom

Bevezetés 7
Plenáris előadások
Sipos János: A közoktatásról 2005-ben 11
Halász Gábor: Aktív állampolgárságra nevelés 29
Mayer József: Az iskolák társadalmasítása 37
Szira Judit: Gondolatok az integráció nemzetközi gyakorlatáról 45
Németh Szilvia: Önkormányzati stratégiák a roma tanulók iskolai eredményességének növelésére 51
Kajos László: Megrendelő társadalom, megrend(e/ü)lő iskola 67
Palotás Zoltán: Önkormányzati iskola - helyi társadalom 77
Csorna Gyula: A társadalmi környezet és a felnőttek (általánosan képző, valamint szakképző) iskolái kölcsönhatása 85
Kerber Zoltán: Fellegvár vagy főtér? 101
Kőpatakiné Mészáros Mária: Az egyéni tanulási útvonalak kiépítése 115
Kőrösné Mikis Márta: Digitális iskola 129
Singer Péter: Az iskola külső és belső kommunikációja - modellek és valóság 141
Pódiumbeszélgetés
Kizárólagos tulajdonlás vagy hatalommegosztás? Avagy kié az iskola? 157
Válogatás a szekciók anyagaiból
A SZILTOP-jelenség 171
Wolfné Borsi Julianna: Kié a gyerek élete? 175
Németh Szilvia: Roma tanulók integrációja az iskolai gyakorlatban 181
Megvásárolható példányok
Állapotfotók
3 I Akadémia 3 I Akadémia
Állapot:
1.840 Ft
920 ,-Ft 50
7 pont kapható
Kosárba