Előszó
Az eltelt évek alatt iskolánkban a középfokú oktatás valamennyi iskolatípusa, tagozata megtalálható volt Tanulóink gimnázium, szakközépiskola, szakiskola, szakmunkásképző nappali, esti, levelező...
Tovább
Előszó
Az eltelt évek alatt iskolánkban a középfokú oktatás valamennyi iskolatípusa, tagozata megtalálható volt Tanulóink gimnázium, szakközépiskola, szakiskola, szakmunkásképző nappali, esti, levelező tagozata, iskolarendszerű és iskolarendszeren kívüli felnőttoktatás, valamint akkreditált felsőfokú szakképzési keretek között szerezhettek új ismereteket. Intézményünk a Miskolci Egyetem Gépészmérnöki Kar és a Pécsi Tudományegyetem Pollack Mihály Műszaki Főiskolai Kar szakoktató szakának kihelyezett konzultációs központja.
A mai "Szemere", ami korábban "101-es"-ként volt közismert, Miskolc és a régió legnagyobb iskolája. Az 1950-től rendelkezésre álló adatok alapján 2003-ig a gimnázium nappali tagozatán 552, a szakközépiskola nappali tagozatán 957 tanuló tett sikeres érettségi vizsgát. Nappali tagozaton 52458 tanuló szerzett szakmai végzettséget igazoló bizonyítványt, szakiskolai képesítést 151-en kaptak. A felnőttoktatás esti és levelező tagozatán 1230 jelölt tett sikeres érettségi vizsgát. Az 1950 előtti szakmai végzettséget igazoló oklevelek számának megbecsülését - fentiek ismeretében - az olvasóra bízzuk. Ezen dokumentumokat már a levéltárak őrzik.
A 2003/2004-es tanévben 51 osztályban 1740 tanuló kezdte meg tanulmányait 9 szakmacsoportban. Tanítványaink az egészségügy, művészet, szolgáltatások, elektronika-elektrotechnika, informatika, könnyűipar, nyomdaipar, közlekedés és ügyviteli szakmacsoportok területéről választhatnak és tanulhatnak szakmát. Tanévenként 21-26 szakma tanulására van lehetőség, a jelentkező igények figyelembevételével. A nappali képzés mellett 2003-tól 12 szakmában regisztrált, iskolarendszeren kívüli felnőttoktatás is folyik iskolánkban.
Új színfolt a 2004/2005-ös tanévtől indítható nyelvi előkészítő osztály, amely biztosítja majd a diákoknak az angol vagy német nyelv nyelvvizsga szintű elsajátítását, illetve később az emelt szintű érettségi vizsga letételét.
Az iskola sokrétű tevékenységének (el)ismertségét volt tanítványaink mindennapi munkája, a kultúrában, gazdasági életben és sportban elért eredményei, valamint az iskolának a régióban betöltött szerepe együttesen biztosítja.
Vissza