A beállítást mentettük, naponta értesítjük a beérkező friss kiadványokról
A beállítást mentettük, naponta értesítjük a beérkező friss kiadványokról
Előszó
Az ekevontatók és a traktorok nélkülözhetetlenekké váltak a mezőgazdaság sokrétű feladatainak elvégzése során. Ha a mai, szinte elképzelhetetlenül tökéletes, elektronikával és számítógépes...
Tovább
Előszó
Az ekevontatók és a traktorok nélkülözhetetlenekké váltak a mezőgazdaság sokrétű feladatainak elvégzése során. Ha a mai, szinte elképzelhetetlenül tökéletes, elektronikával és számítógépes technikával gazdagon felszerelt, sok lóerős gépekre gondolunk, akkor beláthatjuk, hogy a világ ma már nem tud meglenni modern traktorok nélkül. Ez azonban nem mindig volt így, sőt nem is olyan régen a parasztoknak még e technikai segédeszközök nélkül kellett boldogulniuk.
Az ekevontató legegyszerűbb formájában egy kerekekre szerelt motor volt, amely a szántóföldön szükséges állati vonóerő kiváltására szolgált. Az ide vezető technikai fejlődés kiindulópontját a gőzgép feltalálása jelentette, amely a 18. század végén lehetővé tette a nyugat-európai társadalmak iparosodásának megindulását. 1769-ben Nicholas Cugnot francia tüzér már megalkotott egy olyan háromkerekű lövegvontatónak tervezett gőzkocsit, amelynek gőzkazánja a kormányozható első kerék előtt helyezkedett el. Bár ez az alaktalan jármű nem jutott messzebb egy próbaútnál, ennek ellenére ez volt az első önmagától járó gőzvontató. Néhány évvel később a skót James Wattnak sikerült az általa kifejlesztett gőzgépet erőgéppé átalakítani, amely már képes volt elvégezni olyan feladatokat, amelyek mindeddig emberi vagy állati segítséget igényeltek. Az eleinte csak helyben végzett munkákhoz használt gőzgép nagyon gyorsan nélkülözhetetlen erőforrássá vált, amelyet aztán bármilyen célra használhattak, például a széngyári vízpumpák működtetésére is. A gőzgép nem sokkal később már hajómotorként is szolgált, miután 1807-ben az első kerekes gőzhajó megjárta New Yorknál a Hudosn folyót. Az első mozdony Angliából származik, abból az országból, amely az ipari forradalom éllovasa volt. Az első George Stephenson volt, aki 1830-ban Liverpool és Manchester között végigrobogott egy gőzmozdonnyal a sebtében lerakott síneken.
Vissza
Fülszöveg
Alig akad még egy olyan gép, amely a modern mezőgazdaság fejlődésében olyan meghatározó szerepet játszott volna, mint a traktor, az erő és a teljesítmény szimbóluma, a világ legkedveltebb haszonjárműve.
Monumentális vállalkozás terméke ez a kötet, amely az 1000 leghíresebb traktor és a traktorgyártás bemutatását tűzte ki célul, és amely olyan nagy múltú márkákat és modelleket vonultat fel, mint a Lanz, a Fendt, a John Deere, az Allis Chalmers, a Ford, a Fiat, az International Harvester és még sokan mások.
E páratlan információbőséggel jellemezhető kézikönyv részletesen ismerteti a gyártási év, a lökettérfogat, a teljesítmény, a típusnevek, a sajátosságok és a gyártott darabszámok pontos adatait.
A mű nyomon követi a mezőgazdaság gépesítésének fejlődését a kezdetektől napjainkig, az első gőzhajtású gépektől a legmodernebb, univerzális traktoróriásokig, részletes leírások és briliáns színes fotók kíséretében.
Tartalom
Bevezetés 9
1917-1933 A benzintraktortól a ízelvontatóig 17
A mezőgazdaság új korszaka
1933-1945 Gazdasági, általános és fagázos traktorok 35
1933-1945 a technikai fejlődés évei
1945-1960 A traktor győzelme 77
Traktorépítés és a mezőgazdaság motorizálása 1960-ig
1960-1975 A traktorgyártás virágkorának vége 219
Racionalizálás, egyesülések és felszámolások az 1970-es évek közepéig
1975-től napjainkig A fejlődés útja a modern traktorig 293
A csúcstechnika, az elektronika és a teljesítmény a döntő
Tárgymutató 332
Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.
Google, Facebook, Apple, Microsoft fiókkal való belépés/regisztráció eseténautomatikusan elfogadja az Általános Szerződési Feltételeket.
Elfelejtett jelszó
Kérjük, adja meg azonosítóját, és a hozzá tartozó email címet, hogy jelszavát elküldhessük Önnek!
A *-gal jelölt mezők kitöltése kötelező!
Azonosító név/E-mail cím* Azonosító és e-mail cím megegyező
E-mail cím*
(2009 március óta a regisztrált ügyfelek azonosító neve megegyezik az email címmel)
Ha az azonosítóját sem tudja megadni, kérjük, hívja az ügyfélszolgálati vonalat:
+36-62-452-833
×
1
2
3
Regisztráció
×
Regisztráció
Regisztrációja sikeresen megtörtént.
Megadott e-mail címére megerősítő e-mailt küldtünk. Ahhoz, hogy a regisztrációja véglegesedjen, és le tudja adni rendeléseit, kérjük, kattintson a levélben található linkre. A megerősítő link a kiküldéstől számított 48 óráig érvényes, ezután a regisztrációs adatok törlésre kerülnek.
Kérjük, jelölje meg az érdeklődési körébe tartozó témaköröket!
Mehet
×
Regisztráció
Az ön által megjelölt témakörök:
Temakor_1
Beállíthatja, hogy emailben értesítőt kapjon az újonnan beérkezett példányokról a bejelölt témaköröknek megfelelően.
Beállított értesítőit belépés után bármikor módosíthatja az Értesítő menüpont alatt:
létrehozhat új témaköri értesítőt
inaktiválhatja értesítőjét, ha éppen nem kíván a megadott témában értesítőt kapni
törölheti véglegesen az adott értesítőjét
szerkesztheti jelenlegi értesítőjét, ha még részletesebben szeretné megadni mi érdekli.
Az Ön választása alapján naponta vagy 3 naponta kap tőlünk emailt a beállított értesítőjéről.