1.063.444

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

100 dolog amit minden tervezőnek tudnia kell az emberekről

Szerző
Fordító
Lektor
Budapest
Kiadó: Kiskapu Kft.
Kiadás helye: Budapest
Kiadás éve:
Kötés típusa: Ragasztott papírkötés
Oldalszám: 242 oldal
Sorozatcím:
Kötetszám:
Nyelv: Magyar  
Méret: 24 cm x 17 cm
ISBN: 978-963-9637-81-8
Megjegyzés: Színes fotókkal, ábrákkal illusztrálva.
Értesítőt kérek a kiadóról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Fülszöveg

AZÉRT TERVEZÜNK, HOGY VALAMILYEN VÁLASZT CSIHOLJUNK ki a felhasználókból. Azt szeretnénk, hogy vásároljanak, többet olvassanak, vagy megtegyenek valamit. Ha a tervezés során nem vagyunk tisztában azzal, mit miért tesznek az emberek, az olyan, mintha térkép nélkül indulnánk egy város felfedezésére: a termék által kiváltott hatás esetleges lesz, zavaros és igen kevéssé hatékony. Ebben a könyvben a tudományos kutatási eredményeket gyakorlati példákkal ötvöztem, hogy megalkossak egy minden tervező számára nélkülözhetetlen útmutatót. A segítségével képes leszel könnyen használható és vonzó honlapokat, alkalmazásokat és más termékeket tervezni, amelyek megfelelően illeszkednek ahhoz, ahogyan a felhasználók gondolkodnak, dolgoznak és játszanak.

TANULD MEG, HOGYAN TEHETED HATÉKONYABBÁ és egyszerűbben használhatóvá az általad tervezett termékeket! Tudd meg:
- egy oldalon vagy képernyőn mi kelti fel és mi köti le a felhasználók figyelmét?
- mi segít abban, hogy jobban emlékezzünk?
- a... Tovább

Fülszöveg

AZÉRT TERVEZÜNK, HOGY VALAMILYEN VÁLASZT CSIHOLJUNK ki a felhasználókból. Azt szeretnénk, hogy vásároljanak, többet olvassanak, vagy megtegyenek valamit. Ha a tervezés során nem vagyunk tisztában azzal, mit miért tesznek az emberek, az olyan, mintha térkép nélkül indulnánk egy város felfedezésére: a termék által kiváltott hatás esetleges lesz, zavaros és igen kevéssé hatékony. Ebben a könyvben a tudományos kutatási eredményeket gyakorlati példákkal ötvöztem, hogy megalkossak egy minden tervező számára nélkülözhetetlen útmutatót. A segítségével képes leszel könnyen használható és vonzó honlapokat, alkalmazásokat és más termékeket tervezni, amelyek megfelelően illeszkednek ahhoz, ahogyan a felhasználók gondolkodnak, dolgoznak és játszanak.

TANULD MEG, HOGYAN TEHETED HATÉKONYABBÁ és egyszerűbben használhatóvá az általad tervezett termékeket! Tudd meg:
- egy oldalon vagy képernyőn mi kelti fel és mi köti le a felhasználók figyelmét?
- mi segít abban, hogy jobban emlékezzünk?
- a központi vagy a periférikus látás a fontosabb?
- hogyan tudod előrejelezni a felhasználók által elkövetett hibákat?
- hány emberrel vagyunk képesek szoros kapcsolatot fenntartani?
- hogyan motiválhatod az embereket, hogy továbblépjenek egy folyamatban?
- milyen sorhosszúságot érdemes használnod?
- egyes betűtípusok valóban jobbak, mint mások?
Mindez csak néhány azok közül a kérdések közül, melyekre a könyvben választ találsz. Fedezd fel te is, mi mozgatja meg a felhasználókat! Vissza

Tartalom

A TERVEZÉS PSZICHOLÓGIÁJA
HOGYAN LÁTUNK?
1 A SZEMÜNK ÉS AZ AGYUNK NEM UGYANAZT LÁTJA 2
2 INKÁBB A PERIFÉRIKUS, MINT A CENTRÁLIS LÁTÁS SEGÍTSÉGÉVEL
RAGADJUK MEG A LÁTOTTAK LÉNYEGÉT 5
3 A TÁRGYAKAT MINTÁK FELISMERÉSÉVEL AZONOSÍTJUK 7
4 AZ AGYUNKNAK EGY KÜLÖN RÉSZE FELEL AZ ARCOK FELISMERÉSÉÉRT 9
A TÁRGYAKAT DŐLTEN ÉS ENYHÉN FELÜLNÉZETBŐL KÉPZELJÜK EL 11
6 MÚLTBELI TAPASZTALATAINK ÉS AZ ELVÁRÁSAINK HATÁROZZÁK MEG,
HOGYAN PÁSZTÁZZUK AZ INTERNETES OLDALAKAT 13
7 A TÁRGYAK ELÁRULJÁK, HOGY MIHEZ KEZDJÜNK VELÜK 15
8 NEM MINDIG VESSZÜK ÉSZRE A VÁLTOZÁSOKAT A LÁTÓTERÜNKBEN 19
9 AZT FELTÉTELEZZÜK, HOGY AZ EGYMÁS KÖZELÉBEN LÉVŐ DOLGOK
ÖSSZETARTOZNAK 21
10 A KÉK ÉS A PIROS SZÍN EGYÜTTES HASZNÁLATA MEGTERHELI A SZEMET 22
11 A FÉRFIAK KILENC, A NŐKNEK PEDIG MÁSFÉL SZÁZALÉKA SZÍNVAK 23
12 A SZÍNEK JELENTÉSE KULTÚRÁNKÉNT VÁLTOZÓ 27
HOGYAN OLVASUNK?
13 TÉVHIT, HOGY A NAGYBETŰKET ALAPVETŐEN NEHEZEBB OLVASNI 30
14 AZ OLVASÁS ÉS A MEGÉRTÉS NEM UGYANAZ 33
15 A KÜLÖNBÖZŐ BETŰKÉSZLETBE TARTOZÓ BETŰKET MINTAFELISMERÉS
RÉVÉN AZONOSÍTJUK 37
16 A BETŰMÉRET A LÉNYEG! 40
17 NEHEZEBB KÉPERNYŐN OLVASNI, MINT PAPÍRON 42
18 JOBBAN KEDVELJÜK A RÖVIDEBB SOROKAT, DE GYORSABBAN
OLVASSUK A HOSSZABBAKAT 43
HOGYAN EMLÉKEZÜNK?
19 A RÖVIDTÁVÚ MEMÓRIÁNK VÉGES 46
20 EGYSZERRE CSAK NÉGY ELEMRE TUDUNK EMLÉKEZNI 48
21 HASZNÁLNUNK KELL AZ INFORMÁCIÓT AHHOZ, HOGY MEGRAGADJON 51
22 KÖNNYEBB FELISMERNI EGY INFORMÁCIÓT, MINT FELIDÉZNI 53
23 AZ EMLÉKEZET RENGETEG MENTÁLIS ERŐFORRÁST VESZ IGÉNYBE 54
24 AMIKOR FELIDÉZÜNK EGY EMLÉKET, ÚJRAÉPÍTJÜK AZT 56
25 FELEJTENI JÓ DOLOG 58
26 A LEGÉLÉNKEBB EMLÉKEINK TÉVESEK 60
HOGYAN GONDOLKODUNK?
27 KÖNNYEBBEN FELDOLGOZZUK AZ INFORMÁCIÓKAT, HA KISEBB
ADAGOKBAN KAPJUK ŐKET 62
28 EGYES MENTÁLIS FOLYAMATOK A TÖBBINÉL NAGYOBB KIHÍVÁST
JELENTENEK 65
29 AZ IDŐNK 30%-ÁBAN ELKALANDOZIK A FIGYELMÜNK 68
30 MINÉL BIZONYTALANABBAK VAGYUNK, ANNÁL INKÁBB
RAGASZKODUNK AZ ELKÉPZELÉSEINKHEZ 70
31 MENTÁLIS MODELLEKET GYÁRTUNK 72
32 FOGALMI MODELLEKKEL LÉPÜNK KAPCSOLATBA 74
33 TÖRTÉNETBE ÁGYAZVA KÖNNYEBBEN DOLGOZZUK FEL AZ INFORMÁCIÓKAT 76
34 LEGINKÁBB A PÉLDÁKBÓL TANULUNK 79
35 ÖSZTÖNÖSEN KATEGÓRIÁKAT ÁLLÍTUNK FEL 82
36 AZ IDŐ RELATÍV 84
37 A KREATIVITÁS NÉGY FAJTÁJA 86
38 A FLOW ÁLLAPOT ELÉRHETŐ 91
39 A KULTÚRA MEGHATÁROZZA A GONDOLKODÁSUNKAT 93
HOGYAN IRÁNYÍTJUK A FIGYELMÜNKET?
40 A FIGYELMÜNK SZELEKTÍV 96
41 SZŰRJÜK AZ INFORMÁCIÓKAT 98
42 A JÓL BEGYAKOROLT KÉSZSÉGEK NEM IGÉNYELNEK TUDATOS FIGYELMET 99
43 AZ ELVÁRÁSAINK BEFOLYÁSOLJÁK A FIGYELMÜNKET 101
44 A LANKADATLAN FIGYELEM NAGYJÁBÓL TÍZ PERCIG TART 103
45 CSAK A FELTŰNŐ JELEKRE FIGYELÜNK 104
46 VALÓJÁBAN NEM VAGYUNK KÉPESEK A PÁRHUZAMOS CSELEKVÉSRE 105
47 VESZÉLY, ÉTEL, SZEX, MOZGÁS, ARCOK ÉS TÖRTÉNETEK -
A FIGYELEMMÁGNESEK 108
48 A ZAJOK MEGRIASZTANAK ÉS MAGUKRA VONJÁK A FIGYELMET 110
49 AHHOZ, HOGY ODAFIGYELJÜNK VALAMIRE, ELŐSZÖR ÉSZRE KELL VENNÜNK 112
Ml MOTIVÁL MINKET?
50 MINÉL KÖZELEBB KERÜLÜNK A CÉLHOZ, ANNÁL MOTIVÁLTABBAK LESZÜNK 116
51 A VÁLTOZÓ JUTALOM NAGYON HATÉKONY 118
52 A DOPAMIN HATÁSÁRA RABJÁVÁ VÁLUNK AZ ÚJ INFORMÁCIÓKNAK 121
53 A KISZÁMÍTHATATLANSÁG ARRA KÉSZTET, HOGY TOVÁBB KERESSÜNK 123
54 A BELSŐ JUTALOM JOBBAN ÖSZTÖNÖZ MINKET, MINT A KÜLSŐ 125
55 A HALADÁS. A TANULÁS ÉS A KONTROLL MOTIVÁL MINKET 127
56 A KÉSLELTETETT KIELÉGÜLÉS KÉPESSÉGE (VAGY ANNAK HIÁNYA)
KORÁN MEGMUTATKOZIK 131
57 LUSTÁNAK SZÜLETTÜNK 132
58 CSAK AKKOR KERESÜNK RÖVIDEBB UTAT, HA AZ KÖNNYŰ IS 136
59 TE TEHETSZ RÓLA, NEM PEDIG A HELYZET 137
60 HOSSZÚ IDŐ ALATT ÉS KIS LÉPÉSEKBEN LEHET KIALAKÍTANI EGY SZOKÁST 139
61 SZÍVESEBBEN VERSENYZÜNK, HA KEVESEBB AZ ELLENFÉL 141
62 AZ ÖNÁLLÓSÁG ÖSZTÖNÖZ MINKET 142
TÁRSAS LÉNYEK VAGYUNK
63 LEGFELJEBB 150 EMBERREL ÁLLUNK SZOROS KAPCSOLATBAN 144
64 VELÜNK SZÜLETETT IGÉNYÜNK VAN A KÖZELSÉGRE ÉS AZ EMPÁTIÁRA 147
65 HA EGYÜTT CSINÁLUNK VALAMIT, AZ ÖSSZEKÖT MINKET 149
66 AZT FELTÉTELEZZÜK, HOGY AZ INTERNETES INTERAKCIÓK IS A TÁRSAS
SZABÁLYOKAT KÖVETIK 151
67 A KOMMUNIKÁCIÓS CSATORNÁTÓL FÜGG, HOGY MENNYIT HAZUDUNK 154
68 A BESZÉLŐK ÉS A HALLGATÓK AGYA KOMMUNIKÁCIÓ KÖZBEN
ÖSSZEHANGOLÓDIK 156
69 AZ AGYUNK EGYEDÜLÁLLÓ MÓDON REAGÁL AZOKRA AZ EMBEREKRE,
AKIKET SZEMÉLYESEN ISMERÜNK 157
70 A NEVETÉS ÖSSZEKÖT MINKET 159
71 PONTOSABBAN MEG TUDJUK ÍTÉLNI, HOGY IGAZI-E EGY MOSOLY,
HA VIDEÓN LÁTJUK 161
HOGYAN ÉRZÜNK?
72 A HÉT ALAPVETŐ ÉRZELEM EGYETEMES 164
73 AZ ÉRZELMEK ÉS AZ IZOMMOZGÁSOK ÖSSZEKAPCSOLÓDNAK 166
74 AZ ANEKDOTÁK MEGGYŐZŐBBEK, MINT AZ ADATOK 168
75 AZ ILLATOK ÉRZELMEKET ÉS EMLÉKEKET HÍVNAK ELŐ 169
76 SZÜLETÉSÜNKTŐL FOGVA ÉLVEZZÜK A MEGLEPETÉSEKET 171
77 BOLDOGABBAK VAGYUNK, AMIKOR DOLGUNK VAN 173
78 A BUKOLIKUS TÁJKÉPEK BOLDOGGÁ TESZNEK MINKET 175
79 A LÁTVÁNY ÉS AZ ÉRZÉS ALAPJÁN DÖNTJÜK EL, HOGY MEGBÍZUNK-E VALAMIBEN 177
80 A ZENEHALLGATÁS HATÁSÁRA DOPAMIN SZABADUL FEL AZ AGYBAN 179
81 MINÉL NEHEZEBB ELÉRNI VALAMIT, ANNÁL JOBBAN SZERETJÜK 180
82 TÚLBECSÜLJÜK A JÖVŐBELI ESEMÉNYEK HATÁSÁT 181
83 JOBBAN ÉREZZÜK MAGUNKAT EGY ESEMÉNY ELŐTT ÉS UTÁN, MINT KÖZBEN 182
84 AMIKOR FÉLÜNK VAGY SZOMORÚAK VAGYUNK, ISMERŐS DOLGOKRA VÁGYUNK 184
IDŐNKÉNT HIBÁZUNK
85 NINCS OLYAN TERMÉK, AMI KIVÉDENÉ A HIBA LEHETŐSÉGÉT 188
86 OLYANKOR HIBÁZUNK, AMIKOR STRESSZESEK VAGYUNK 190
87 NEM MINDEN TÉVEDÉS ROSSZ 194
88 A TÉVEDÉSEINK MEGJÓSOLHATOK 195
89 KÜLÖNBÖZŐ STRATÉGIÁKAT ALKALMAZUNK A HIBÁK KIJAVÍTÁSÁRA 198
HOGYAN DÖNTÜNK?
90 TÖBBNYIRE ÖNTUDATLANUL HOZUNK DÖNTÉSEKET 202
91 A TUDATTALANUNK GYORSABB 204
92 TÖBB INFORMÁCIÓRA ÉS VÁLASZTÁSI LEHETŐSÉGRE VÁGYUNK,
MINT AMENNYIT FEL TUDUNK DOLGOZNI 206
93 AZT HISSZÜK, HOGY A DÖNTÉS EGYENLŐ A HATALOMMAL 208
94 MEGLEHET, HOGY AZ IDŐ FONTOSABB NEKÜNK, MINT A PÉNZ 210
95 A HANGULATUNK BEFOLYÁSOLJA A DÖNTÉSEINKET 212
96 A CSOPORTDÖNTÉS TÉVÚTRA VIHET 214
97 A DOMINÁNS SZEMÉLYISÉGEK KÖNNYEN MEGINGATNAK MINKET 216
98 HA BIZONYTALANOK VAGYUNK, HAGYJUK, HOGY MÁSOK
DÖNTSÉK EL, Ml A TEENDŐ 217
99 AZT HISSZÜK, HOGY MÁSOK KÖNNYEBBEN BEFOLYÁSOLHATÓK, MINT Ml 219
100 ÉRTÉKESEBBNEK TARTUNK EGY TERMÉKET, HA AZ KÉZZELFOGHATÓAN
ELŐTTÜNK VAN 221
IRODALOMJEGYZÉK 226
TÁRGYMUTATÓ 236

Ph.D. Susan M. Weinschenk

Ph.D. Susan M. Weinschenk műveinek az Antikvarium.hu-n kapható vagy előjegyezhető listáját itt tekintheti meg: Ph.D. Susan M. Weinschenk könyvek, művek
Megvásárolható példányok

Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.

Előjegyzem