Előszó | 11 |
Általános kérdések | 15 |
A magántanítás sajátosságai | 15 |
Miben más, mint a csoportos oktatás? | 15 |
Amit a magánórák keretében lehet | 17 |
A tanár felelőssége | 19 |
A magántanítás korlátai | 22 |
Anyanyelvhasználat | 25 |
Mit tanítunk? | 29 |
Mi az üzleti nyelv? | 29 |
Mit tanítunk még? | 32 |
Kit tanítunk? | 34 |
Technikai feltételek | 41 |
Szerződéskötés | 41 |
Hol és mikor, milyen körülmények között? | 42 |
A technikai eszközök biztosítása | 46 |
A könyv kiválasztása | 49 |
Anyaggyűjtés | 52 |
Az első óra előtt és az első órán | 55 |
A tanár feladatai | 55 |
Feladataink közvetlenül az első óra előtt | 58 |
Igény- és szintfelmérés | 59 |
Diákportfoló | 67 |
Készségfejlesztés | 69 |
Olvasás | 69 |
Olvasás és szövegértés a magánórákon | 70 |
Minden szöveg esetén használható feladatok | 71 |
Újságok, autentikus anyagok | 74 |
Hallás utáni értés | 86 |
A hallás utáni értés a magánórákon | 86 |
A leggyakoribb hallásértési szituációk | 87 |
A hallás utáni értés előkészítése | 89 |
A hallás utáni értés feladatai | 89 |
Hallás utáni értési feladatok diktálással | 94 |
Hallás utáni értési feladatok a nyelvvizsgán | 98 |
Hallás utáni értési feladatok házi feladatként | 99 |
Írás | 101 |
Az írás a magánórákán | 102 |
Az írás részkészségeire irányuló feladatok | 103 |
Játékos feladatok minden szinten | 104 |
Irányított szövegalkotás | 106 |
Önálló szövegalkotás | 108 |
Nehézségek az íráskor | 112 |
Beszéd | 119 |
A beszéd(készség) a magánórákon | 119 |
Mikro van szükség beszédkészségre? | 121 |
Feladatok | 122 |
Közvetítés írásban és szóban | 146 |
A fordítás | 146 |
A közvetítés és a tömörítés | 147 |
A közvetítés és a fordítás a magánórákon | 148 |
A közvetítés előkészítése | 149 |
Idegen nyelvű szövegek összefoglalása idegen nyelven | 152 |
Közvetítés írásban (anyanyelvi célnyelvre) | 153 |
Közvetítés szóban (célnyelvről anyanyelvre) | 155 |
Fordítás írásban | 157 |
Fordítás szóban | 158 |
Egyéb fontos területek | 159 |
Nyelvtan | 159 |
Nyelvtan a magánórákon | 159 |
Nyelvtankönyv | 160 |
Magyarázat, új anyag bemutatása | 160 |
Gyakorlás | 162 |
Szókincsfejlesztés | 164 |
Gyakori nehézségek | 169 |
Szótárhasználat | 170 |
Egynyelvű vagy kétnyelvű: kicsi, közepes vagy nagy; általános vagy szaknyelvi? | 170 |
A szótár használata | 171 |
A szótárhasználat gyakorlása, előkészítése | 173 |
Hibajavítás | 175 |
Mi a hiba? | 176 |
A hibák javítása | 177 |
Házi feladat | 184 |
A házi feladat célja | 184 |
Ha nem készül házi feladat | 187 |
Feladatok, feladattípusok | 188 |
További módszertani ötletek | 192 |
Kártyák | 192 |
Társasjátékok | 198 |
Képek | 200 |
Ábrák, grafikonok, diagramok | 203 |
Vizsgázunk | 206 |
A vizsga kiválasztása | 206 |
Mire készítünk fel? | 207 |
Visszahatás | 212 |
Ha már megpróbálta | 213 |
Függelék | 215 |
Angol nyelven | 215 |
Olvasás | 215 |
Hallás utáni értés | 216 |
Beszéd | 216 |
Szótárhasználat | 225 |
További módszertani ötletek | 225 |
Német nyelven | 233 |
Olvasás | 233 |
Hallás utáni értés | 234 |
Beszéd | 234 |
Szótárhasználat | 246 |
További módszertani ötletek | 247 |
Irodalomjegyzék | 255 |