1.078.854

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

Ergonómia

Kiadó:
Kiadás helye: Budapest
Kiadás éve:
Kötés típusa: Ragasztott papírkötés
Oldalszám: 175 oldal
Sorozatcím: A versenyképes vállalat
Kötetszám: 2
Nyelv: Magyar  
Méret: 24 cm x 17 cm
ISBN:
Megjegyzés: Fekete-fehér ábrákkal illusztrálva.
Értesítőt kérek a sorozatról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Előszó

A tőkés országok gazdaságpolitikájában, a tőkés vállalatok gazdálkodásában, vezetésében és szervezésében számos új módszer és eljárás honosodik meg. Ezek ismerete, kritikai elemzése és esetenként... Tovább

Előszó

A tőkés országok gazdaságpolitikájában, a tőkés vállalatok gazdálkodásában, vezetésében és szervezésében számos új módszer és eljárás honosodik meg. Ezek ismerete, kritikai elemzése és esetenként egyes elemeik megfelelő adaptálása számunkra is sok haszonnal járhat. Emellett - minthogy a tőkés vállalatok fontos külkereskedelmi partnereink, illetőleg versenytársaink - szemléletük és módszereik megismerése lényeges a kölcsönös kapcsolatok fejlesztése, s a velük folyó versenyben való helytállás szempontjából is.
Az MTA Ipargazdaságtan Kutatócsoportja a fentiekből kiindulva kívánja elősegíteni nemcsak a szocialista, hanem a tőkés vállalatok legfrissebb tapasztalatainak megismerését is. E célt óhajtjuk szolgálni az angol Termelékenységi Központ (Britisch Productivity Council) kiadvány-sorozatának, e sorozat legérdekesebb köteteinek megismertetésével is. Ez a kiadvány-sorozat a vállalati vezetőknek tartott előadások, szemináriumok anyagát, ezek tömör és világos Öszszefoglalását tartalmazza. Jó képet adhat tehát az angol vállalatok tényleges mai gyakorlatáról és arról, hogy ezt milyen bevált, a gyakorlatban sikerrel alkalmazható módszerekkel javasolják fejleszteni. E. módszerek persze közvetlenül nem alkalmazhatók vállalatainknál, de sok hasznos ötletet, ösztönzést adhatnak mind a gyakorlati, mind a kutató és oktató munkához. Jelen kiadványunk e sorozat második kötete, az első kötet a marketing kérdéseivel foglalkozott. E kötet - K, F. J. Murrel munkája - az ergonómia alapfogalmaival ismertet meg. E nálunk is fejlődő tudományág jelentőségét jól érzékelteti az eredeti kötethez fűzött alcim: a munka hozzáigazítása a munkáshoz. Vissza

Tartalom

ELŐSZÓ 5
I. BEVEZETÉS 9
II. AZ EMBER - FELÉPÍTÉSE ÉS KÉPESSÉGE 17
III. A KÖZVETLEN KÖRNYEZET 47
III/l. Az információ közlök 49
III/2. Az információ közlők és a vezérlőberendezések közti kapcsolat 65
III/3. Vezérlőberendezések 72
III/4. Ülőhelyzet 76
III/5. A fölszerelések elrendezése 81
IV. AZ ÁLTALÁNOS KÖRNYEZET 89
IV/1. Ipari hő és hideg 91
IV/2. Zaj 102
IV/3. Világítás 108
IV/4. Rezgés 117
V. A SZERVEZET MŰKÖDÉSE 121
V/1. Energiafelhasználás 123
V/2. Fáradtság 134
V/3. Ellenőrzés 148
V/4. Életkor 154
V/5. Többműszakos munka 162
V/6. Az emberi teljesítménnyel kapcsolatban végrehajtott kísérletek problémái 166
VI. AZ ERGONÓMIA SZEREPE AZ IPARBAN 171
Megvásárolható példányok
Állapotfotók
Ergonómia Ergonómia Ergonómia Ergonómia Ergonómia

A gerinc kissé kopottas. A kötés megnyílt.

Állapot:
1.880 Ft
940 ,-Ft 50
5 pont kapható
Kosárba